اپل به‌دنبال جایگزینی آی‌فون مینی با مدل 6.7 اینچی آی‌فون 14 مکس در سال آینده است

فروش گوشی آی‌فون 12 مینی انتظارات شرکت اپل را برآورده نکرد. داده‌های ارائه شده توسط تحلیل‌گران موسسه CIRP در اوایل سال جاری نشان داد که آی‌فون 12 پرو مکس؛ بزرگترین و گران‌ترین مدل آی‌فون اپل در مقایسه با کوچکترین و ارزان‌ترین مدل آن فروش بیش‌تری را تجربه کرده است.

بنابراین برخی گزارشات مخابره شده در خصوص حذف مدل مینی از خانواده آی‌فون 14 و جایگزینی مدلی با نمایشگر بزرگتر کاملا منطقی به‌نظر می‌رسند. آی‌فون با نمایشگر بزرگتر و قیمت‌گذاری ارزان‌تر احتمالا با استقبال مناسبی از سوی مشتریان مواجه خواهد شد؛ حتی اگر این هندست از سخت‌افزار دوربین تعبیه شده در مدل‌های پرو بی‌بهره باشد.

هندست با نام احتمالی آی‌فون 14 مکس احتمالا همانند آی‌فون 14 پرو مکس مجهز به یک نمایشگر 6.7 اینچی خواهد بود. با این‌حال ویژگی‌های داخلی این اسمارت‌فون مشابه مدل 6.1 اینچی آی‌فون 14 خواهد بود. آی‌فون 14 نیز همانند آی‌فون 14 پرو از پنل نمایشگر 6.1 اینچی استفاده خواهد کرد. بعلاوه این 2 مدل علاوه بر به‌کارگیری نمایشگرهایی با طول قطر مشابه احتمالا از پنل‌هایی یکسان نیز استفاده می‌کنند. بنابراین شرکت اپل احتمالا در هر 4 مدل آی‌فون آینده خود از پنل‌های 120 هرتزی LTPO OLED بهره خواهد برد.

تصویر احتمالی از آی‌فون 14 پرو مکس

یک شخص خبرچین با نام Jon Prosser از وبسایت Front Page Tech با انتشار ویدیویی پیرامون آی‌فون 14 و مدل معمولی آی‌فون 14 مکس صحبت می‌کند. اظهارات وی در رابطه با مدل‌های آینده آی‌فون، 6 دقیقه و 30 ثانیه پس از آغاز ویدیو شروع می‌شوند (بخش ابتدایی ویدیو به حالت مواج نمایشگر در آی‌پد مینی 6 اشاره دارد). اکنون این پرسش مطرح می‌شود که آیا آی‌فون مینی به پایان دوران حیات خود رسیده است؟ بی‌تردید عصر حیات این هندست به‌عنوان یک دستگاه برتر خاتمه یافته است؛ اما این موضوع احتمالا به‌معنای پایان کار آی‌فون‌های کوچکتر از 6 اینچ نخواهد بود.

اپل در صدد عرضه مدل جدید آی‌فون SE بوده و نسخه 2020 این اسمارت‌فون از ابعادی مشابه با آی‌فون مینی برخوردار است. چنان‌چه اپل اندازه حواشی اطراف نمایشگر را کاهش داده و از یک صفحه‌نمایش کمی بزرگتر استفاده کند؛ در این‌صورت آی‌فون SE جدید می‌تواند شکاف ناشی از حذف آی‌فون مینی را پر نماید. این هندست احتمالا از جدیدترین تراشه یا بهترین دوربین‌های اپل استفاده نخواهد کرد؛ اما قیمت‌گذاری ارزان‌تر آن می‌تواند فروش گوشی‌های کوچک را افزایش دهد.

به‌هرحال تصاویر ارائه شده توسط Jon Prosser نشان می‌دهند که سری آی‌فون 14 احتمالا با بازطراحی نسبتا عمده روانه بازار خواهد شد. انتظار می‌رود که اپل با حذف ناچ از اسکنر اثرانگشت در قسمت جانبی بدنه گوشی بهره گرفته و دوربین سلفی آی‌فون را به یک حفره کروی‌شکل منتقل نماید. البته همان‌طور که Jon Prosser نیز اذعان می‌کند؛ رندرهای اپل واچ سری 7 نیز با محصول واقعی مطابقت نداشتند. بنابراین توصیه می‌شود تا به صحت و سقم ادعاهای اخیر با دیده تردید نگاه کنید؛ خصوصا آنکه تا موعد رونمایی از سری آی‌فون 14 کماکان یک سال کامل زمان باقی مانده است.

3 در مورد “اپل به‌دنبال جایگزینی آی‌فون مینی با مدل 6.7 اینچی آی‌فون 14 مکس در سال آینده است”

  1. مشکل ایفون مینی کوچیک بودنشون نبود سخت افزار ضعیفی داشتن
    خیلیا طرفدار گوشی های کوچیک هستن یکیش خود من

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH