مهم‌ترین ویژگی‌هایی که شما را به خرید لپ‌تاپ هواوی میت بوک D15 ترغیب می‌کند

در این مطلب بررسی خواهیم کرد که چه ویژگی‌هایی در لپ‌تاپ هواوی میت بوک D15 شما را ترغیب به خرید این مدل می‌کند.

هواوی در سال جدید میلادی، نسخه 2021 لپ‌تاپ میت بوک D15 را معرفی کرد. این لپ‌تاپ همانند نسخه 2020 از نظر طراحی، کیفیت ساخت، سخت افزار و امکانات جانبی در سطح مطلوبی قرار دارد و به عنوان یک لپ‌تاپ میان‌رده می‌تواند با محصولات ایسوس، لنوو، ایسر، اچ‌پی و حتی اپل، رقابت کند.

لپ‌تاپ میت بوک D15 مدل 2021 برای بازار هدف خاصی طراحی و تولید شده است. این مدل همچون دیگر لپ‌تای سری میت بوک D هواوی، ابعادی کوچک و وزنی سبک دارد که کاملا برای افرادی که لپ‌تاپ را با خود حمل می‌کنند مناسب است.

لپ‌تاپ میت بوک D15 مدل 2021 در بخش سخت افزار نسبت به مدل قبلی ارتقاء پیدا کرده و هواوی پردازنده جدیدتر و قدرتمند‌تری را برای این مدل برگزیده که باعث می‌شود بازدهی لپ‌تاپ به شکل قابل توجهی افزایش پیدا کند.

همچنین در نسخه جدید میت بوک D15 نیز هواوی برای امنیت و حریم شخصی کاربران اهمیت ویژه‌ای قائل بوده و علاوه بر حسگر اثر انگشت، دوربین وبکم را به شکلی طراحی کرده که در مواقعی که به آن نیاز ندارید مخفی می‌شود و دیگر تصویر شما را ثبت نمی‌کند.

افرادی که قصد دارند یک لپ‌تاپ میان‌رده با قیمت حدود 27 تا 30 میلیون تومان خریداری کنند، باید هواوی میت بوک D15 را نیز جزو گزینه‌های خرید خود قرار دهند. در ادامه بیان خواهیم کرد که چرا لپ‌تاپ میت بوک D15 هواوی مدلی ایده‌آل برای خرید است و چه ویژگی‌های مثبتی دارد که شما را به خرید این مدل ترغیب می‌کند، با آی‌تی‌رسان همراه باشید:

طراحی و کیفیت ساخت

-وزن سبک

لپ تاپ هواوی میت بوک D15 تنها یک کیلو و 530 گرم وزن دارد که برای یک لپ‌تاپ در این رده عالی است. وزن سبک لپ‌تاپ هواوی باعث می‌شود برای حمل و نقل آن مشکلی نداشته باشید. طراحی شیک، ابعاد مناسب و از همه مهم‌تر وزن سبک میت بوک D15 نسخه 2021 این لپ‌تاپ را به مدلی مناسب برای دانشجویان، محصلین، کارمندان و به طور کلی همه افرادی که نیاز دارند تا لپ‌تاپ خود را به طور مداوم حمل کنند، تبدیل کرده است.

-کیفیت ساخت بالا

بدنه لپ‌تاپ هواوی میت بوک D15 به طور کامل از آلومینیوم ساخته شده است. البته همانطور که اشاره کردیم وزن این لپ‌تاپ سبک بوده و بدنه آلومینیومی موجب نشده تا وزن لپ‌تاپ افزایش پیدا کند. به این ترتیب میت بوک D15 در عین حال که وزن پایینی دارد، کیفیت بدنه و مقاومت آن بسیار بالاست و نباید وزن سبک این لپ‌تاپ موجب شود تا حس کنید کیفیت ساخت بالایی ندارد.

وجود هر دو ویژگی وزن پایین و بدنه مستحکم که به راحتی آسیب نمی‌بیند، در لپ‌تاپ هواوی میت بوک D15 یک مزیت برجسته و اساسی است، مزیتی که در اکثر لپ‌تاپ‌های این رده دیده نمی‌شود.

ویژگی‌های امنیتی برای حفط حریم خصوصی

-حسگراثر انگشت

در ابتدا از حسگر اثر انگشت به عنوان یک راه حل ایمن برای ورود به سیستم و جایگزین وارد کردن پسورد در تلفن‌های همراه استفاده شد اما حالا چند سالی می‌شود که لپ‌تاپ‌های قدرتمند و بالارده بازار نیز به این ویژگی مجهز شده‌اند. میت بوک D15 مدل 2021 یکی از لپ‌تاپ‌هایی است که از حسگر اثر انگشت بهره می‌برد، حسگر این مدل با دکمه پاور ادغام شده و به همین دلیل زمانی که می‌خواهید وارد ویندوز شوید تنها با لمس دکمه پاور می‌توانید به ویندوز دسترسی داشته باشید.

هواوی میت بوک d15

طراحی خوب هواوی موجب شده تا حسگر و دکمه پاور ادغام شوند، در بسیاری از مدل‌های بازار حسگر اثر انگشت در کیبورد، تاچ‌پد یا قسمتی از بدنه لپ‌تاپ تعبیه شده اما در این لپ‌تاپ هواوی، با لمس دکمه پاور می‌توانید به صورت ایمن و با سرعت بالا به ویندوز وارد شوید. در این حالت دیگر مجبور نیستید در خانه یا بیرون از خانه و یا در حضور غریبه‌ها پسورد خود وارد کنید، تنها با یک لمس ساده، وارد ویندوز می‌شوید و از امکانات آن بهره‌مند خواهید شد.

-دوربین وبکم مخفی‌شونده

دوربین وبکم میت بوک D15 نسخه 2021 به جای حاشیه دور نمایشگر، به یکی از دکمه‌های کیبورد منتقل شده است، به این شکل که با فشردن دکمه وبکم در میان دو دکمه F6 و F7 وبکم از داخل بدنه به صورت فشاری بیرون می‌آید و قابل استفاده است، همچنین با فشردن دکمه، دوربین به داخل رفته و دیگر قابل استفاده نیست.

هواوی میت بوک d15

این شکل طراحی علاوه بر آن که باعث شده تا وبکم از حاشیه دور نمایشگر حذف شود و شاهد استفاده از نمایشگر‌های فول‌ویوو با حاشیه بسیار باریک باشیم، از نظر امنیتی یک مزیت برجسته محسوب می‌شود. همانطور که می‌دانید دنیای اینترنت هر روز غیرقابل اطمینان‌تر از گذشته می‌شود و ممکن است افراد غریبه با یک بدافزار به راحتی به دوربین وبکم شما دسترسی داشته باشند و نمای اتاق شما را ثبت کنند.

اما با وجود طراحی خاص دوربین‌های وبکم در سری میت بوک D هواوی، زمانی که دوربین وبکم داخل کیبورد است، دیگر هیچ دید و نمایی از شما یا اتاق را ثبت نمی‌کند و تصویر آن کاملا مشکی است، به این ترتیب افرادی که به ایمنی سیستم خود اهمیت می‌دهند می‌توانند با خرید میت بوک D15 هواوی، از امنیت بیشتری بهره‌مند شوند.

سخت افزار قدرتمند

-پردازنده نسل 11 اینتل و گرافیک آن‌بورد

لپ تاپ هواوی میت بوک D15 از پردازنده اینتل Core i5 مدل 1135G7 استفاده می‌کند که یکی از جدیدترین پردازنده‌های اینتل است. این تراشه 10 نانومتری 4 هسته پردازشی و 8 رشته دارد، محدوده سرعت آن بیش از 2.8 گیگاهرتز است و نهایت فرکانس توربو آن به 4.2 گیگاهرتز می‌رسد. این پردازنده از فناوری Turbo Boost 2.0نیز بهره می‌برد که در مواقع لازم قدرت پردازشی پردازنده را به حالت حداکثری تغییر می‌دهد و به اصطلاح نمی‌گذارد لپ‌تاپ در انجام وظایف کم بیاورد. همچنین با کمک فناوری Speed Shift پردازنده می‌تواند در حالت Real Time میزان واکنش‌گرایی بالاتری داشته باشد و در کسری از ثانیه سرعت کلاک پردازنده را به حداکثر برساند.

هواوی میت بوک d15

تراشه قدرتمند اینتل در مواقع ضروری کم نمی‌آورد، این پردازنده حتی گاهی جور بخش گرافیک را کشیده و باعث می‌شود لپ‌تاپ همواره با سرعت تمامی برنامه‌های روزمره یا برنامه‌های مهندسی و تخصصی را اجرا کند.

هواوی برای بخش گرافیک نیز از تراشه داخلی اینتل Iris Xe استفاده کرده که به گفته خود شرکت اینتل با افزایش 168 درصدی قدرت نسبت به نسل قبل، یک تراشه انقلابی در میان تراشه‌‌های گرافیکی یکپارچه با سیستم است. با وجود این تراشه می‌توانید بازی‌هایی همچون اساسینز گرید والهالا یا Days Gone در حالت گرافیک Low با 30 فریم در ثانیه اجرا کنید که برای یک مدل بدون کارت گرافیک واقعا نکته مثبتی است. طبیعتا این لپ‌تاپ برای اجرای بازی‌های سنگین مناسب نیست اما به خوبی از پس اجرای نرم‌افزارهای گرافیکی بر می‌آید.

-رم بالا و حافظه SSD پر سرعت

میت بوک D15 نسخه 2021 دارای 16 گیگابایت حافظه رم و 512 گیگابایت حافظه پرسرعت SSD است که تفاوت چشمگیری نسبت به حافظه‌های دیسک سخت دارد. می‌توان گفت این مدل از نظر رم و حافظه داخلی هیچ مشکلی ندارد، زیرا 16 گیگابایت رم برای اجرای انواع برنامه‌ها و رندرگیری کاملا مناسب است و حتی بازی‌های نیمه سنگین را می‌توان با آن اجرا کرد.

حافظه پرسرعت SSD نیز با ظرفیت 512 گیگابایت فضای کافی برای ذخیره‌سازی داده‌ها به شما می‌دهد، همچنین سرعت بالای این حافظه موجب شده تا برنامه‌ها با سرعت اجرا شوند و هنگام کار با ویندوز با هیچ لگ یا کندی مواجه نشویم.

هواوی Share

هواوی Share دنیای جدیدی برای برقراری ارتباط میان لپ‌تاپ و تلفن همراه یا تبلت‌های شماست. با این قابلیت می‌توانید به صورت بی‌سیم و باسیم تلفن و تبلت هواوی خود را به لپ‌تاپ متصل کنید و صفحه نمایشگر خود را در صفحه نمایش لپ‌تاپ ببینید و با یک درگ کردن ساده، دیتا‌های خود را از گوشی و تبلت به لپ‌تاپ و بالعکس منتقل کنید.

هواوی Share به شما اجازه می‌دهد تا سه صفحه از گوشی یا تبلت خود را با اجرای سه برنامه مختلف همزمان در صفحه نمایش لپ‌تاپ ببینید و همزمان با هر سه برنامه کار کنید. همچنین می‌توانید تماس‌‌های خود را با لپ‌تاپ پاسخ بدید و یا با لپ‌تاپ تماس تصویری داشته باشید.

هواوی میت بوک d15

البته برای داشتن این امکانات باید تلفن همراه یا تبلت خود هواوی را با رابط کاربری EMUI 9.0 و Magic UI 2.0 و بالاتر داشته باشید تا بتوانید دستگاه خود را به لپ‌تاپ وصل کرده یا داده‌های خود را انتقال دهید.

لپ‌تاپ هواوی میت بوک D15 در کنار ویژگی‌های مثبتی که دارد، دارای برخی نواقص هم هست که ما در نقد و بررسی کامل این لپ‌تاپ به تمامی آن‌‌ها اشاره کردیم، بنابراین اگر می‌خواهید به طور کامل با ویژگی‌ها و قابلیت‌های مختلف این لپ‌تاپ آشنا شوید، نقد و بررسی لپ‌تاپ هواوی میت بوک D15 را مطالعه فرمایید.

 

2 در مورد “مهم‌ترین ویژگی‌هایی که شما را به خرید لپ‌تاپ هواوی میت بوک D15 ترغیب می‌کند”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH