احتمالا آیفون 14 اپل با 2 ترابایت فضای ذخیره‌سازی عرضه خواهد شد

چندی پیش شرکت اپل از گوشی‌های هوشمند جدید خود موسوم به سری آیفون 13 رونمایی نمود. این شرکت فضای ذخیره‌سازی گوشی‌های هوشمند آیفون 13 پرو و 13 ​​پرو مکس را در مقایسه با نسل پیشین افزایش داد و ظرفیت ذخیره‌سازی این دو اسمارت‌فون را از 512 گیگابایت به 1 ترابایت رساند.

اما ظاهراً اپل گام را فراتر نهاده و در تلاش است که محدوده ظرفیت‌های ذخیره‌سازی تلفن‌های هوشمند را گسترش دهد. گفته می‌شود که این غول دنیای فناوری در نظر دارد که سری آیفون 14 را همراه با 2 ترابایت فضای ذخیره‌سازی روانه بازار نموده و حداکثر فضای ذخیره‌سازی گوشی‌های هوشمند خود را برای دومین سال متوالی تا دو برابر افزایش دهد.

بکارگیری حافظه‌های فلش مقرون‌به‌صرفه

گزارشی جدید که در یک وب سایت معتبر چینی موسوم به My Drivers منتشر شده است نشان می‌دهد که اسمارت‌فون‌های 2022 اپل، که احتمالا سری آیفون 14 نامیده خواهند شد، دارای 2 ترابایت فضای ذخیره‌سازی خواهند بود. گفتنی است که اخیرا گزارشی دیگر نیز در رسانه‌ی DigiTimes در مورد همکاری اپل با کمپانی NAND منتشر شده بود. این گزارش حکایت از آن داشت که کمپانی اپل در صدد بکارگیری حافظه‌های فلش مقرون‌به‌صرفه NAND QLC (سلول چهار‌گانه) برای سری آیفون 14 است.

گفتنی است که حافظه‌ی فلش QLC، تا 33 درصد بهبود چگالی حافظه نسبت به حافظه TLC مورد استفاده در گوشی‌های هوشمند سری آیفون 13 داشته و از سوی دیگر قیمت اقتصادی‌تری به نسبت TLC خواهد داشت. این امر به این علت است که حافظه‌ی TLC دارای چهار بیت در هر سلول است که در نهایت موجب افزایش هزینه تولید در هر واحد حافظه‌ی ذخیره‌سازی خواهد شد.

با این حال باید توجه داشت که حافظه‌های TLC مزایای خاص خود را نیز خواهند داشت. این حافظه‌ها قادرند که مبادلات بیشتری از چرخه‌های نوشتن و پاک کردن را اعمال نموده و درنتیجه طول عمر بهتری داشته باشند. علاوه بر این، حافظه‌های TLC از سرعت بیشتری نسبت به حافظه‌های QLC برخوردار هستند. بنابراین تصمیم برای جایگزینی حافظه‌های TLC موجود با نوع QLC بدون عیب و ایراد تلقی نمی‌شود.

از سوی دیگر حافظه‌ی ذخیره‌سازی 1 ترابایتی حتی برای کاربران حرفه‌ای و پرمصرف نیز کافی به نظر می‌رسد. بنابراین مشخص نیست که آیا کمپانی اپل واقعاً در گوشی‌های هوشمند آینده خود از حافظه‌های 2 ترابایتی بهره خواهد جست و یا خیر. استفاده از این میزان حافظه حتی در قیاس با استاندارد‌های اپل نیز کمی اضافی به نظر می‌رسد.

طراحی گوشی‌های هوشمند سری آیفون 14

انتظار می‌رود که اپل در طراحی گوشی‌های هوشمند سری آیفون 14 اصلاحات متعددی را صورت دهد. از جمله این اصلاحات می‌توان به حذف ناچ نه‌چندان زیبای نسل قبل و جایگزینی آن با یک حفره، جهت میزبانی از دوربین سلفی دستگاه، اشاره کرد. شایعات حاکی از آن است که پنل پشتی این سری نیز احتمالا تغییرات محسوسی به خود دیده و در نهایت شاهد حذف برآمدگی ماژول دوربین از بدنه گوشی‌های هوشمند اپل خواهیم بود.

گفته می‌شود که احتمالا جنس بدنه آیفون‌های نسخه‌ پرو و پرومکس آینده تیتانیومی خواهد بود که این مسئله به کاهش وزن این اسمارت‌فون‌ها کمک شایانی خواهد کرد. سری آیفون 14 به احتمال فراوان به دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی مجهز خواهند شد.

بر اساس اخبار منتشر شده، اپل نسخه آیفون مینی را در سال 2022 کنار گذاشته و در عوض نسخه دیگری با صفحه نمایش 6.7 اینچی را معرفی خواهد کرد. گفته می‌شود که تمامی اعضای سری آیفون 14 به پردازنده‌های 4 نانومتری مجهز خواهند شد.

3 در مورد “احتمالا آیفون 14 اپل با 2 ترابایت فضای ذخیره‌سازی عرضه خواهد شد”

    1. امیرمحمد خاکپور

      این اخبار شایعاتی هست که هرساله مطرح میشه و بعضی از این شایعات هم رنگ واقعیت به خودش میگیره.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH