۱۰۰ برنامه برتر دنیا (قسمت دوم)

در مقاله قبلی ۲۰ برنامه در زمینه‌های مختلف اجتماعی، خبری و سلامت را برای شما معرفی کردیم. حال قصد داریم در بخش دوم، ۲۰ برنامه دیگر که همگی بازی هستند را برای شما عزیزان به اجمال توضیح دهیم. پس با آی تی رسان و قسمت دوم ۱۰۰ برنامه برتر دنیا همراه باشید.

Apparatus
در این بازی که بر اساس قوانین فیزیک طراحی شده است، ابزارهای لازم برای ساخت سازه از قبیل طناب، چرخ و چرخ‌دنده در اختیار گیمر قرار می‌گیرد و کاربر پس از حل معماهای بسیار پیچیده، وسیله‌ای می‌سازد که بتواند از طریق آن توپ نقره‌ای رنگ را به داخل سبد بیندازد. Apparatus در حین جذاب بودن می‌تواند اعتیادآور باشد و ساعت‌ها زمان ببرد.

Broken Sword: The smoking mirror
نمایشگرهای تاچ‌اسکرین برای انواع مشخصی از بازی‌های رایانه‌ای مناسب هستند. نسخه دوم سری بازی‏های کلاسیک Broken Sword از جمله این موارد است که سیری ماجراجویانه دارد و فرامین مختلف، تنها با یک اشاره انگشت روی نمایشگر انجام می‌شوند. معماهای دشوار، اندکی طنز و جلوه‌های بصری بسیار زیبا از جمله نقاط قوت این بازی است که آن را در نظر کاربران جذاب‌تر می‌کند.

Words with Friends
عنوان این بازی جدول گونه، اندکی گمراه‌کننده می‌باشد. با کنار هم چیدن هر سه کلمه، دویست امتیاز به کاربر داده می‌شود اما مشخص نیست که این امتیاز بر چه اساسی اختصاص یافته است. اگر قصد دارید از دوستان خود دشمنانی ابدی بسازید کافیست با استفاده از برنامه مسنجر، شرح این موفقیت و کسب امتیاز جدید را به اطلاعشان برسانید و در واقع گمراه‌کننده بودن عنوان بازی نیز به همین علت است. در کل می‌توان گفت Words with Friends بی‌نهایت اعتیاد آور و جذاب می‌باشد.

Street Fighter IV Volt
این بازی به حدی جالب و جذاب است که کاربر اندکی پس از شروع بازی فراموش می‌کند که هیچ دکمه‌ای در دستانش نیست و تنها یک نمایشگر لمسی در اختیار دارد. Volt گرافیک بالایی دارد و با استفاده از Wi-Fi می‌توانید به صورت گروهی بازی کرده و حریفان خود را با چند ضربه از میدان خارج نمایید.

Infinity Blade
Infinity Blade نخستین بازی ویژه گوشی‌های هوشمند بوده که با شمشیر انجام می‌شود و در واقع یک شمشیربازی منحصر ‌به‌ فرد است. در ساخت آن مانند بازی‌های بسیار پیشرفته‌ای چون Mass effect وGears of war از Unreal Engine 3 بهره گرفته شده است. پیشنهاد می‌کنیم برای آنکه نشان دهید ضربات شما تا چه حد می‌تواند قوی و مرگبار باشد این بازی را برای یک بار هم که شده امتحان نمایید.

Plants vs. Zombies
در این بازی اجساد مردگان قصد نزدیک شدن به خانه‌ را دارند، گیاهان و بوته‌های اطراف نیز باید از آن محافظت کنند. این اجساد به طرق مختلفی چون حفر تونل و یا پرش با نیزه به سمت مکان مورد نظر حرکت می‌کنند و کاربر باید با جمع‌آوری اشیاء نورانی در حال سقوط، گیاه جدید خریداری کند و با کاشت آن‌ها در حیاط، مانع از قربانی شدن ساکنین آنجا شود. روی هم رفته این بازی جذاب نبوده و داستان آن نیز قابل درک نیست.

Ilomilo
در این بازی بسیار زیبا که به شکل پازل ساخته شده است کاربر باید دو شخصیت اصلی به نام‌های ilo و milo را به هم بچسباند. این دو موجود در یک مسیر سه‌بعدی حرکت‌ می‏کنند و پس از برخورد با موانع، به دو نیم تقسیم می‌شوند. داستان به نسبت گرافیک کار، بسیار مرموز و پیچیده است، از این رو توصیه می‌کنیم حتما آن را امتحان کنید.

Real Racing 2 HD
این بازی یک مسابقه اتومبیلرانی مهیج بوده که در مسیری واقعی شبیه‌سازی شده است. بنا بر گفته بسیاری، Real Racing 2 بهترین بازی اتومبیلرانی ویژه گوشی‌های موبایل، در میان محصولات ساخته شده در این حوزه می‌باشد. حتما می‌پرسید علت چیست؟ گرافیک HD بسیار بالا، مجموعه کاملی از انواع اتومبیل‏ها، مسیرهای مختلف بازی، پیچ‌های دقیق و هیجان یک مسابقه رانندگی واقعی، همه و همه عواملی هستند که بر کیفیت آن افزوده‌اند.

Shaky Tower
Shaky Tower یک بازی بسیار مبتکرانه، همراه با خلاقیت است که در آن کاربر باید سازه‌های مختلف را بالای یکدیگر بچیند که گاه روی هم لغزیده و گاه به پایین سقوط می‌کنند. برای حرکت دادن اشیاء موجود در بازی نیز از شتاب‌‌سنج سیستم عامل اندروید بهره گرفته شده است. در ابتدا بازی بسیار ساده و کسب امتیاز آسان می‏باشد اما در ادامه بر دشواری آن افزوده خواهد شد. Shaky Tower کاملا رایگان بوده و به عنوان یک برنامه جانبی در اختیار کاربران اندروید قرار می‌گیرد که این می‌تواند خبر بسیار خوبی برای آن‌ها باشد.

ZX Spectrum: Elite Collection
این مجموعه که برای محدوده سنی خاصی از کاربران در نظر گرفته شده است شامل عناوین مختلفی از بازی‌های ویژه کامپیوترهای 8 بیتی ZX Spectrum می‌شود که هر یک کیفیت متفاوتی دارند. گیمرها می‌توانند برخی نسخه‌های قدیمی‌تر این بازی‌ها را چون Manic Miner و Jet Set Willy بدون محدودیت زمانی از طریق همین برنامه خریداری نمایند، ضمن اینکه کاربران این مجموعه در کل حس آشنایی را تجربه می‌کنند.

Angry Birds
هرچند ماه یک‌بار، نسخه مهیج‌تری از بازی محبوب Angry Birds با ظاهری متفاوت و مراحل جدید وارد بازار می‌شود. تاکنون فصل‌های مختلفی از این بازی تحت عناوین Valentine’s Day، Halloween (هالوین)، St Patrick’s Day، Christmas و Easter ساخته و روانه بازار شده است که هنوز عنوان فصل جدید آن مشخص نیست.

Cordy
اغلب بازی‌های اندرویدی ظاهری قدیمی دارند اما Cordy بر خلاف آن‌ها، طرحی کاملا مدرن دارد. این بازی دوبعدی اندکی شبیه به Little Big Planet است. در مورد این بازی می‌توان گفت که هر چه نمایشگر تبلت شما بزرگ‌تر باشد نتیجه بهتری از آن دریافت خواهید کرد و بیشتر می‌توانید لذت ببرید که این نکته قابل توجهی است.

NBA Jam
ساخت NBA Jam، به دهه 90 میلادی باز می‌گردد منتها این‌بار با ظاهری متفاوت، اما با همان ویژگی‌های اعتیادآورش بازگشته است. این بازی کلاسیک، از بخش‌های مختلفی تشکیل شده که می‌تواند مورد توجه مخاطبان میان‌سال و حتی جوان قرار گیرد؛ از جمله آن می‌توان به 30 تیم مجزا، توپ‌های شعله‌ور، خیره‌کننده و اطلاعات موثق از سایت boomshakalaka اشاره کرد.

Flick Kick Football
این بازی بسیار اعتیاد آور است و کاربر می‌تواند در هر قسمتی از زمین که می‌خواهد توپ را پرتاب کرده یا به صورت کات‌دار به سایر قسمت‌ها ارسال نماید. همان‌طور که مشاهده می‌کنید، بازی بسیار ساده است اما در ادامه شاید لازم باشد توپ را برای بازیکنان در حال حرکت و یا مدافعین مستقر در مرکز زمین که پیوسته موقعیت خود را تغییر می‌دهند ارسال کنید که کاری بسیار دشوار خواهد بود.

The Heist
اگر سرقت بانک هم مانند The Heist تا این اندازه مهیج و جالب بود همه مشتریان آن در سراسر دنیا باید حساب‌های خود را از ترس دستبرد علاقمندان به این کار خالی می‌کردند. ابتدا بازی بسیار ساده است اما در ادامه و اتمام مأموریت، هوش، ذکاوت و صبوری کاربر را می‌طلبد و در آخر پس از تخلیه گاو صندوق، بازی به اتمام می‌رسد.

Puzzle Agent2
برای آنکه بخواهید این بازی را روی ابزاری با صفحه نمایش کوچک‌تر از iPad اجرا کنید یا باید چشمان بسیار قوی داشته باشید یا از عینک‌های ته‌استکانی استفاده نمایید. اما معماهای پیچیده این بازی در کنار داستان‌های کمدی به سبک فیلم Fargo که در آن Nelson Tethers مأمور FBI به ایفای نقش می‌پردازد، Puzzle Agent2 را به انتخابی مناسب برای اوقات فراقت تبدیل کرده است.

Tales of Monkey Island
سبک تصویر این نسخه به کلی با سری اصلی‌ بازی‌های Monkey Island متفاوت است، هرچند شخصیت و شوخ‌طبعی کاراکترهای نسخه‌های قدیمی در این مجموعه پنج قسمتی که پیش از این برای کامپیوترهای خانگی ارائه شده بود نیز کاملا مشهود است. اجرای این بازی برای iPad فرصتی مناسب بوده تا قابلیت‌های خود را نشان داده و به رخ رقبایش بکشد.

Tank Hero
در این بازی صرفا برنده شدن شرط نیست تا بازی مهیج شود، بلکه نوع پیروز شدن است که از Tank Hero یک بازی جذاب و رضایت‌بخش می‌سازد. برای پیروزی کافیست تعداد زیادی موشک به سمت هدف شلیک کنید، اما چنانچه کاربر بتواند تنها با یک تیر دشمن را از پای درآورد علاوه بر آنکه امتیاز بالاتری را کسب می‌کند، می‌تواند عناوین بسیاری را نیز به خود اختصاص دهد.

Tiny Wings
در Tiny Wings به آسانی می‌توان مراحل را پشت سر نهاد، اما مهارت یافتن در این کار زمان زیادی را می‌طلبد. در این بازی، کنترل پرنده کوچکی در اختیار کاربر است که بال‌هایش قدرت پرواز ندارند و مرتبا به زمین می‌خورد. پرنده مذکور روی رشته‌ کوه‌های به هم پیوسته حرکت کرده و در سراشیبی‌ها سرعت می‌گیرد و هنگام بازگشت به سمت آسمان پرواز می‌کند. Tiny Wings همان‌گونه که از نامش بر می‌آید یک بازی جالب و دوست‌داشتنی است.

Linkem
Linkem نوعی بازی معماگونه است که علاوه بر Tetris تا حدودی نیز شبیه به بازی Bust-a-Move می‌باشد و تنها افراد تیزهوش از عهده حل کردن معماهای بسیار پیچیده آن برمی‌آیند. روند بازی به این صورت است که باید تکه‌ها را به شکلی جا‌‌به‌جا کرد که چهار حلقه‌ نارنجی رنگ در کنار یکدیگر قرار بگیرند. اما باید مراقب باشید زنجیرها بیش از اندازه سنگین نشوند زیرا در این صورت حلقه‌ها وزن را تحمل نکرده و به پایین فرو می‌ریزند.

۱۰۰ برنامه برتر دنیا (قسمت اول)

3 در مورد “۱۰۰ برنامه برتر دنیا (قسمت دوم)”

  1. خیلی عالی بود . فقط اگه لینک دانلود هر کدومو میذاشتین بهتر میشد . تنها سایتی که بی فکر اقتصادی به مردم راهنمایی میکنه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH