از نظر اکثر طرفداران اپل، آیفون ۱۳ دستگاه خیلی خاصی نیست!

در زمان عرضه سری آی‌فون 13 تصور می‌شد که این هندست‌ها چندان چشمگیر به‌نظر نمی‌رسد. اگرچه اسمارت‌فون‌های جدید با برخی امکانات جالب نظیر حالت ماکرو برای دوربین و یک تراشه به‌روزرسانی شده معرفی شدند؛ اما پیشرفت‌های اعمال شده در اکثر موارد جنبه حاشیه‌ای دارند. بنابراین کاربرانی که از هندست‌هایی نظیر خانواده آی‌فون 12 استفاده می‌کنند؛ احتمالا برای ارتقاء گجت خود دلیل قانع‌کننده‌ای نخواهند داشت.

حداقل بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط موسسه تحقیقاتی SellCell به‌نظر می‌رسد که سایر کاربران نیز چنین احساسی دارند. این نظرسنجی روی 5 هزار کاربر آی‌فون با سن بالای 18 سال در ایالات‌متحده انجام شده و طی آن اساسا از مخاطبان درخواست شد تا احساس خود پیرامون سری اخیرا معرفی شده آی‌فون 13 را توصیف کنند.

بر اساس نتایج این نظرسنجی تنها 6.3 درصد از کاربران اعلام کردند که این هندست‌ها بسیار هیجان‌انگیز هستند. در مقابل طیف وسیعی از مخاطبان مشخصا معادل 46.9 درصد از آن‌ها اعلام کردند که گجت‌های مذکور به هیچ عنوان هیجان‌انگیز نیستند. با قرار دادن این افراد در کنار کسانی که آی‌فون‌های جدید را بسیار هیجان‌انگیز قلمداد نمی‌کنند؛ با جامعه بیش از 60 درصدی مخاطبان سروکار خواهیم داشت. این افراد ظاهرا بابت عرضه گوشی‌های سری آی‌فون 13 چندان خوشحال نیستند.

همچنین نظرسنجی مذکور نشان داد که تنها 23.3 درصد از مخاطبان اعلام کردند که به‌دنبال ارتقاء هندست خود به آی‌فون 13 هستند. این در حالیست که نظرسنجی انجام شده پیش از عرضه این هندست‌ها نشان داد که 43.7 درصد از مخاطبان در صدد ارتقاء گجت‌های خود به آی‌فون 13 هستند. بنابراین با معرفی آی‌فون‌های جدید میزان تمایل به ارتقاء هندست در میان کاربران کاهش یافته است.

صرفنظر از این موضوع به‌نظر می‌رسد که شرکت اپل کماکان سرگرم فروش تعداد زیادی از گوشی‌های سری آی‌فون 13 است. تعدادی از کاربران مدل‌های بسیار قدیمی‌تر آی‌فون احتمالا در صدد ارتقاء هندست خود بوده و بخشی از مشتریان جدید نیز در حال مهاجرت از اکوسیستم اندروید به پلتفرم اپل هستند. این افراد احتمالا برای استفاده از ویژگی‌های جدید آی‌فون 13 در صدد تعویض اسمارت‌فون خود هستند. با این‌حال به منظور اطلاع از آمار رسمی فروش آی‌فون کماکان بایستی منتظر بمانیم.

3 در مورد “از نظر اکثر طرفداران اپل، آیفون ۱۳ دستگاه خیلی خاصی نیست!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH