به کارگیری سیستم ضد سرقت جدید در نسخه بعدی اندروید

android-lock

مدتی پیش بود که شرکت گوگل، دیوایس منیجر اندروید را معرفی کرد. این سرویس به کاربران اجازه می‌داد، علاوه بر عمل ردیابی، تمامی اطلاعات را از تبلت یا گوشی اندرویدی خود از راه دور پاک کنند. یک ماه پس از این معرفی، ویژگی‌های جدیدی برای اندروید تعبیه شد. هم‌چنین اپلیکیشن ADM اندروید در دسترس قرار گرفت. پس از آن گوگل، تغییراتی را در سرویس خود داد که مانع استفاده از دیوایس منیجر علیه شما می‌شد و آرامش خاطر بیش‌تری را برای ما به ارمغان آورد.

دولت‌ها و استفاده‌کنندگان از گوشی‌های هوشمند، دوست دارند شرکت‌های تولیدکننده آن‌ها از همه تلاش خود برای کاهش جذابیت سرقت این گوشی‌ها بهره‌ ببرند.

شرکت اپل سرویس فعال‌سازی قفل را برای iOS معرفی کرد. این سرویس عمل پاک کردن گوشی و استفاده مجدد از آن را برای سارقان بسیار دشوار ساخت. پس از آن مایکروسافت تلاش کرد سیستم مشابهی را پیاده‌سازی کند.

حالا نوبت گوگل است که پای به میدان بگذارد. طبق گزارش‌های رسیده، این شرکت طرحی را مبنی بر به کار گرفتن سیستم ازکار انداختن گوشی در ورژن‌ جدیدتر آن که به زودی ارایه می‌شود، تایید کرده است.

گوگل می‌گوید، می‌توانید انتظار یک راه حل جدید برای حالت فکتوری ریست یا بازگرداندن اطلاعات گوشی به تنظیمات اولیه کارخانه را در اندروید ۵ داشته باشید. هنوز گزارشی از این سیستم جدید اندروید منتشر نشده است ولی انتظار می‌رود، این سیستم مشابه تلاش اپل برای جلوگیری از بازگرداندن گوشی به حالت اولیه کارخانه، بدون اجازه کاربر باشد.

با سهم زیادی که اندروید در بازار دارد، به کار بردن این سیستم به صورت پیش فرض روی اندروید، می‌تواند در کاهش سرقت گوشی‌ها و بازار سیاه فروش آن‌ها تاثیر چشم‌گیری داشته باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH