باگ ویندوز 11 مایکروسافت موجب کاهش سرعت پردازنده‌های شرکت AMD می‌شود

هفته گذشته شرکت مایکروسافت ورژن رسمی سیستم‌عامل ویندوز 11 خود را منتشر کرد. بدین‌ترتیب کاربران کامپیوترهای شخصی سازگار با سیستم‌عامل ویندوز 10 قادر به دریافت به‌روزرسانی ویندوز 11 به‌صورت کاملا رایگان خواهند بود. با این‌حال چنان‌چه کامپیوتر شما مجهز به پردازنده AMD بوده و تاکنون سیستم خود را به‌روزرسانی نکرده‌اید؛ در این‌صورت به‌دلیل شناسایی 2 باگ عملکردی شاید بهتر باشد که از انجام این‌کار خودداری کنید.

نخستین باگ بر حافظه کش L3 تاثیر گذاشته و میزان تاخیر را حدودا 3 برابر افزایش می‌دهد. این پدیده موجب کاهش 3 الی 5 درصدی عملکرد برنامه‌ها می‌شود؛ اما سرعت اجرای بازی‌های ورزشی بین 10 الی 15 درصد کاهش خواهد یافت. باگ دیگر مانع از به‌کارگیری صحیح مشخصه هسته ترجیحی (Preferred Core) شرکت AMD توسط ویندوز می‌شود.

عملکرد این مشخصه بدین‌ترتیب است که پردازنده به سیستم‌عامل اعلام می‌کند که کدام هسته می‌تواند به بالاترین سرعت فرکانس دست پیدا کند (این قابلیت برای اجرای امور پردازشی با اولویت بالا بهترین عملکرد را دارد). اپلیکیشنی که تنها چند رشته را اجرا می‌کند؛ احتمالا تحت تاثیر قرار می‌گیرد؛ اما میزان این تاثیر مشخص نیست.

AMD اعلام می‌کند که این باگ عمدتا بر پردازنده‌های 8 هسته‌ای یا بالاتر با توان طراحی حرارتی 65 وات یا بیش‌تر تاثیر می‌گذارد.

شرکت‌های AMD و مایکروسافت برای رفع این مشکلات با یکدیگر همکاری می‌کنند. انتظار می‌رود که این مشکلات تا پایان ماه جاری برطرف شوند؛ مگر آنکه در این مسیر چالش‌های پیش‌بینی نشده‌ای مشاهده شود. بنابراین بسته به نوع پردازنده و نرم‌افزار مورد نظر خود جهت اجرا شاید بهتر باشد که تا زمان رفع مشکلات موجود از به‌روزرسانی سیستم خود به ویندوز 11 خودداری کنید.

3 در مورد “باگ ویندوز 11 مایکروسافت موجب کاهش سرعت پردازنده‌های شرکت AMD می‌شود”

  1. یه نکته خیلی جالب در مورد مایکروسافت اینه که دقیقا شبیه اشپزیه که هنوز یه برنج خالی رو هم نمیتونه بدون مشکل درست کنه!
    یه بار شل یه بار سفت (((:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH