انجمن واردکنندگان موبایل: ممنوعیت واردات 7 مدل از گوشی‌های شیائومی برداشته می‌شود

چندی پیش، نیروی انتظامی و سازمان مدیریت بحران کشور، اعلام کردند که برخی مدل‌های گوشی‌های هوشمند شیائومی، در صورت نداشتن سیمکارت و یا عدم آنتن‌دهی، توانایی برقراری تماس با سرشماره‌های اضطراری کشور (۱۱۰،۱۱۵،۱۲۵) را ندارند و به همین دلیل خواستار رفع این مشکل شدند.

برخی برندها از جمله شیائومی، به هر دلیلی به صورت رسمی در بازار ایران حضور ندارند و گوشی‌های ساخت این کمپانی‌ها برای استفاده در ایران سفارشی نشده‌اند؛ بنابراین طبیعی است که برخی مشکلات این چنینی در ایران داشته باشند.

از این رو، سازمان تنظیم مقررات رادیویی، تیرماه امسال، واردات ۱۸ مدل از گوشی‌های برند شیائومی، ریلمی و نوکیا را تا زمان برطرف شدن مشکل مذکور، ممنوع کرد.

از آن جایی که گوشی‌های هوشمند شیائومی، به علت قیمت مناسب‌شان، در مارکت موبایل ایران محبوب هستند و سهم قابل‌توجهی از بازار را به خود اختصاص می‌دهند؛ این ممنوعیت باعث برهم خوردن عرضه و تقاضا و بالا رفتن قیمت سایر مدل‌ها شده بود.

اما خوشبختانه به تازگی، هفت مدل از گوشی‌های شیائومی، قابلیت تماس با سرشماره‌های اضطراری کشور را پیدا کرده‌اند. این هفت مدل را در زیر می‌بینید:

  • Redmi note 8 (2021)
  • Poco M3 pro 5G
  • Redmi note 10 5G
  • Poco X3 GT
  • Mi 11i
  • Redmi 9a
  • Redmi note 10

در حال حاضر، با حل شدن این مشکل، نامه‌نگاری‌ها برای برطرف شدن ممنوعیت واردات این مدل‌ها در حال انجام است و طی چند روز آتی، ورود این مدل‌ها به کشور آزاد خواهد شد. براساس اعلام انجمن واردکنندگان موبایل، به‌زودی مدل‌های دیگر نیز آپدیت را دریافت کرده و پس از حل مشکل برقراری تماس با سرشماره‌های اضطراری، ممنوعیت ورود آن‌ها نیز برداشته خواهد شد.

انتظار می‌رود که این موضوع، تاثیر مثبتی بر روی تنظیم بازار و کاهش قیمت‌ موبایل داشته باشد.

3 در مورد “انجمن واردکنندگان موبایل: ممنوعیت واردات 7 مدل از گوشی‌های شیائومی برداشته می‌شود”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH