انتصاب مشاور وزیر ارتباطات در توسعه ارتباطات مناطق روستایی

به گزارش آی‌تی‌رسان، عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، پس از تشکر از زحمات مهرداد ترابیان، مشاور پیشین، ایرج روحی را به سمت “مشاور وزیر در توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات در مناطق روستایی و مجری طرح خدمات عمومی اجباری” منصوب کرد.

این حوزه از وزارت ارتباطات، در راستای اجرای سیاست‌های عدالت‌محور دولت سیزدهم و توسعه متوازن امکانات در سراسر کشور، امکان دسترسی به شبکه ملی اطلاعات را در مناطق روستایی و محروم، فراهم می‌کند.

ایرج روحی، مشاور جدید وزیر ارتباطات در توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات در مناطق روستایی، مدرک کارشناسی ارشد مخابرات دارد و دارای بیش از دو دهه سابقه کارشناسی و مدیریت در عرصه طراحی و پیاده‌سازی شبکه‌های ملی است.

وی پیش ‌از این، مدتی مسئول توسعه زیرساخت شبکه ملی عدالت بوده و مدتی نیز، مدیریت صنعت زیرساخت و سلولار صنایع مخابرات ایران را برعهده داشته است.

در حکم انتصاب وی، شرح انتظاراتی که وزیر ارتباطات از او دارد؛ آمده است. مهم‌ترین وظایفی که برعهده او گذاشته شده را در ادامه می‌بینید:

• اتصال همه روستاهایی که بالای بیست خانوار جمعیت دارند به شبکه ملی اطلاعات، با کیفیت مناسب، تا پایان سال ۱۴۰۱
(تاکنون هشتاد درصد از روستاهای بالای بیست خانوار، به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند)

• بروزرسانی آمار و شاخص‌ها و توسعه متوازن و عدالت‌محور خدمات ارتباطی روستایی

• استفاده حداکثری از ظرفیت اپراتورهای مخابراتی

• تقویت فضای رقابتی با شناسایی و استفاده از سایر ظرفیت‌های فنی کشور

•  راه‌اندازی مکانیسم سنجش و پایش آنلاین کیفیت شبکه ارتباطی در روستاها

• شفافیت در قراردادها و فرآیندها و مدیریت بهینه منابع اجرای طرح و بهره‌گیری از ظرفیت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای شکوفایی و توسعه اقتصاد روستاها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH