اسمارت‌فون اکسپریا 1 IV سونی با پیشرفت چشمگیر در زمینه دوربین عرضه خواهد شد

کمپانی‌های تولیدکننده اسمارت‌فون به منظور افزایش جذابیت بازاریابی محصولات خود رزولوشن سنسورهای دوربین موبایلی را به‌طور پیوسته افزایش می‌دهند و در این میان بسیاری از کاربران متقاعد شده‌اند که عدد مگاپیکسل مهم‌ترین فاکتور تعیین‌کننده کیفیت دوربین است. اما در این میان برخی شرکت‌ها کماکان از رویه حاکم بر بازار تبعیت نمی‌کنند که از جمله آن‌ها می‌توان به اپل و سامسونگ اشاره کرد. اما به‌نظر می‌رسد که این شرکت‌ها نیز در سال آینده از رویه حاکم فعلی تبعیت خواهند کرد.

در همین راستا برخی گزارشات مخابره شده نشان می‌دهند که در اسمارت‌فون آینده اکسپریا 1 IV سونی نه‌تنها تعداد سنسورهای دوربین به 4 عدد افزایش خواهد یافت؛ بلکه رزولوشن آن‌ها نیز تقویت خواهد شد. از میان این 4 سنسور 3 عدد از آن‌ها دارای رزولوشن 48 مگاپیکسلی بوده و 1 سنسور از رزولوشن 50 مگاپیکسلی برخوردار خواهد بود. این موضوع از یک پیشرفت قابل ملاحظه نسبت به اسمارت‌فون سونی اکسپریا 1 III حکایت دارد. این هندست پیش‌تر با 3 سنسور دوربین 12 مگاپیکسلی روانه بازار شد. اندازه پیکسل‌ها بسته به نوع سنسور در محدوده 0.8 تا 1.2 میکرون متغیر خواهد بود.

یکی از منابع خبری دست‌اندرکار پیش‌بینی کرده که ماژول 50 مگاپیکسلی مجهز به سنسور IMX766 ساخت سونی با فرمت اپتیکی 1/1.56 اینچی خواهد بود. یکی از دوربین‌های 48 مگاپیکسلی مجهز به سنسور IMX689 یا IMX789 سونی خواهد بود. همچنین از سنسورهای 1/2 اینچی IMX582 یا IMX586 با رزولوشن 48 مگاپیکسل نیز استفاده خواهد شد.

آیا سیستم دوربین سونی اکسپریا 1 IV واقعا به این شکل خواهد بود؟ پاسخ این پرسش تنها طی 3 ماهه نخست سال آینده همزمان با معرفی پرچم‌دار آینده غول ژاپنی روشن خواهد شد.

شرکت سونی در تدارک رونمایی از یک دستگاه اسرارآمیز اکسپریا طی روز 26 اکتبر (4 آبان ماه) است

اسمارت‌فون‌های شرکت سونی معمولا از تنوع بالایی برخوردار نیستند. کمپانی ژاپنی پیش‌تر طی سال جاری اسمارت‌فون‌های اکسپریا 10 III لایت، اکسپریا 1 III، اکسپریا 5 III و اکسپریا 10 III را به بازار عرضه کرد. پیش‌تر انتظار می‌رفت که سونی تا انتهای سال 2021 دستگاه جدیدی را به بازار عرضه نکند؛ اما تولیدکننده ژاپنی در کمال تعجب از طریق توئیتر اعلام کرد که دستگاه جدید اکسپریا در روز 26 اکتبر (4 آبان ماه) معرفی خواهد شد.

با این‌حال در خصوص محصول جدید آینده سونی هیچ‌گونه جزئیات دیگری منتشر شده است. با توجه به این واقعیت که برند اکسپریا متعلق به تبلت‌ها و اسمارت‌فون‌های سونی است؛ لذا با اطمینان می‌توان اعلام کرد که محصول عرضه شده در روز 4 آبان ماه یک اسمارت‌فون یا تبلت خواهد بود. تصویر نمایش داده شده در پوستر تبلیغاتی به دستگاه آینده سونی هیچ اشاره‌ای نکرده است. با این‌حال کمپانی احتمالا با انتشار چندین تیزر مختلف پیش از معرفی محصول به جزئیاتی پیرامون آن اشاره خواهد کرد.

رویداد ویژه معرفی دستگاه جدید اکسپریا در روز 4 آبان ماه برگزار خواهد شد. این مراسم از طریق کانال یوتیوبی رسمی Sony Xperia پخش می‌شود.

1 در مورد “اسمارت‌فون اکسپریا 1 IV سونی با پیشرفت چشمگیر در زمینه دوربین عرضه خواهد شد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH