اسمارت‌فون ردمی K40s به‌عنوان مدل ارتقایافته شیائومی 11T عرضه خواهد شد

پیش‌تر و در ماه گذشته کمپانی شیائومی از اسمارت‌فون‌های 11T و 11T پرو رسما رونمایی کرد. با این‌حال این هندست‌ها صرفا در بازارهای جهانی قابل دسترس بوده و مشتریان چینی قادر به خریداری آن‌ها نیستند. کمپانی به‌زودی با عرضه یک اسمارت‌فون جدید موسوم به ردمی K40s این مشکل را برطرف خواهد کرد. بر اساس اعلام یک خبرچین مشهور با نام Digital Chat Station در شبکه اجتماعی Weibo، کمپانی شیائومی در تدارک رونمایی از اسمارت‌فون ردمی K40s به‌عنوان ورژن ری‌برند شده شیائومی 11T همراه با قابلیت شارژ سریع بهبودیافته است.

این هندست با اسم رمز K16 از فناوری شارژ با سرعت‌های 33، 67 و 120 وات پشتیبانی خواهد کرد. شباهت‌های میان ردمی K40s و شیائومی 11T از تراشه Dimensity 1200 ساخت شرکت مدیاتک آغاز می‌شود. بعلاوه گجت جدید از یک نمایشگر 6.67 اینچی اولد با نرخ نوسازی 120 هرتزی بهره خواهد برد. ردمی K40s احتمالا به‌عنوان مدل بازبینی شده شیائومی 11T با تکنولوژی شارژ سریع‌تر روانه بازار می‌شود. با این‌حال هندست جدید ردمی همانند شیائومی 11T پرو از اسپیکرهای استریوی تنظیم شده توسط کمپانی هارمن کاردن بهره خواهد برد.

همچنین یک گزارش جدید خاطرنشان می‌کند که شیائومی در صدد معرفی سومین عضو از خانواده ردمی K40 است. این هندست در حد فاصل مدل‌های ردمی K40s و ردمی K40 پرو پلاس قرار خواهد گرفت. آیا این هندست همان ردمی K40s پرو یا ردمی K40s اولترا خواهد بود؟ واقعیت اینکه گجت مورد اشاره با شیائومی 11T پرو تفاوت دارد.

شیائومی 11T پرو در واقع همان ردمی K40 پرو پلاس برای بازارهای بین‌المللی محسوب می‌شود. گوشی جدید در حد فاصل این هندست‌ها قرار گرفته و از تراشه اسنپ‌دراگون 870 ساخت کوالکام استفاده خواهد کرد. این تراشه در 6 ماهه دوم سال 2020 به محبوبیت بسیار بالایی دست یافت و گجت‌های متعددی با این پردازنده به بازار عرضه شدند. در حال حاضر شیائومی هنوز پیرامون عرضه سری ردمی K40s جزئیات چندانی را ارائه نداده است.

تصویر شیائومی 11T

از آنجا که ردمی K40s ورژن ری‌برند شده شیائومی 11T به‌شمار می‌رود؛ لذا اکنون می‌دانیم که با چه هندستی سروکار خواهیم داشت. گجت جدید مجهز به یک نمایشگر چشم‌نواز 6.67 اینچی آمولد با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس، نرخ نوسازی 120 هرتزی و نرخ نمونه‌برداری لمسی 480 هرتزی خواهد بود. نمایشگر هندست همانند سایر اسمارت‌فون‌های عرضه شده شیائومی طی سال جاری (به جز میکس 4) مجهز به یک حفره کروی‌شکل در قسمت مرکزی خواهد بود.

از جنبه خصوصیات اپتیکی نیز ردمی K40s احتمالا همانند همتای بین‌المللی خود مجهز به پیکره‌بندی دوربین سه‌گانه خواهد بود. این موضوع به‌معنای استفاده از سنسور اصلی 108 مگاپیکسلی است. بعلاوه لنز فوق‌عریض 8 مگاپیکسلی و ماژول تله‌ماکرو 5 مگاپیکسلی سایر مولفه‌های احتمالی ماژول دوربین را تشکیل می‌دهند.

از جنبه نرم‌افزاری نیز این اسمارت‌فون احتمالا از رابط کاربری MIUI 12.5 مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید 11 استفاده خواهد کرد. انرژی مورد نیاز هندست احتمالا توسط یک باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی تامین خواهد شد؛ اما سرعت شارژ باتری به 120 وات ارتقاء خواهد یافت. با این‌حال ردمی K40s احتمالا کماکان از فناوری شارژ بی‌سیم پشتیبانی نخواهد کرد.

2 در مورد “اسمارت‌فون ردمی K40s به‌عنوان مدل ارتقایافته شیائومی 11T عرضه خواهد شد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH