وزیر ارتباطات از دلایل عدم حضورش در شبکه‌های اجتماعی گفت

چندی پیش، انتقاداتی در رابطه با حضور کمرنگ وزیر ارتباطات در شبکه‌های اجتماعی، مطرح شده بود. وی در پاسخ به این سوال که “مردم چگونه می‌توانند با وزیر در ارتباط باشند؟” گفته بود: به من پیامک بزنید!

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، حالا و در حاشیه بازدید از کنفرانس ظرفیت شبکه ملی اطلاعات و ‌توسعه پایدار زیرساخت‌ها، در پاسخ به سوال‌هایی که درباره علت عدم حضورش در شبکه‌های اجتماعی مطرح شد، گفته است: من از پیام‌رسان‌ها استفاده می‌کنم، اما وزیر جمهوری اسلامی ایران هستم و باید خط قرمزها را رعایت کنم.

وی در سخنرانی‌های پیشین خود نیز به این موضوع اشاره کرده بود و گفته بود: اتفاقا اهل فضای مجازی بوده و همیشه هم آنلاین هستم. اما قرار نیست من بنشینم کامنت بخوانم و کامنت جواب دهم!

زارع‌پور همچنین درباره علت فعالیت نداشتن‌اش در پلتفرم‌های فیلترشده نیز گفته بود: قانون جمهوری اسلامی، یک سری از پلتفرم‌‎ها را ممنوع اعلام کرده است؛ این‌ها‎ خط قرمز من هستند و هیچ‌گاه در آن‌ها حضور پیدا نمی‌کنم!

او در ادامه اضافه کرد: هروقت این پلتفرم‌ها برای همه مردم در دسترس قرار گرفت و همه مردم توانستند از آن‎ها استفاده کنند؛ من هم استفاده می‌کنم.

وزیر ارتباطات، همچنین به توسعه شبکه‌های اجتماعی ایرانی اشاره کرد و گفت: ما همین حالا هم پلتفرم‌های بومی داریم که اغلب مردم از آن‌ها استفاده می‌کنند و این نشان می‌دهد که ما توان و ظرفیتش را داریم. در حالی که کشورهای همسایه و حتی کشورهای عضو اتحادیه اروپا، درگیر این مسئله هستند که با پلتفرم‌های بین‌المللی که قواعد حاکمیتی کشورها را رعایت نمی‌کنند، چه برخوردی کنند و اکنون وارد فاز رگولیشن شده‌اند و جریمه وضع می‌کنند و تازه به این فکر افتاد‌ه‌اند که باید پلتفرم‌های بومی داشته باشند.

وی در ادامه افزود: ما اعلام آمادگی کرده‌ایم که می‌توانیم پیام‌رسان‌های بومی خود را در اختیار کشورهای همسایه نیز قرار دهیم و آن‌ها نیز از این پیشنهاد استقبال کرده‌اند؛ ولی باید مذاکرات و پیگیری‌‌های بیشتر انجام شود و زیرساخت‌های حقوقی این کار، در کشورهای همسایه فراهم شود. اما امیدواریم که به‌زودی از پلتفرم‌های ایرانی در منطقه استفاده شود.

او همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر اینکه “آیا شبکه‌های اجتماعی فیلتر خواهد شد یا خیر؟” گفت: تصمیم‌گیری درباره فیلتر شدن و نشدن پلتفرم‌ها، یک کارگروه دارد و ما تنها یک عضو از این کارگروه هستیم و تصمیم‌گیری با ما نیست.

زارع‌پور ادامه داد: البته به هیچ وجه نگاه دولت سیزدهم، مسدود‌سازی نیست! چرا که تمام زندگی مردم از آموزش و اشتغال تا اقتصاد، در این فضا شکل گرفته است و این پلتفرم‌ها فضایی را برای بهتر شدن زندگی مردم فراهم کرده است و نباید مسدود شود؛ اما قطعا باید این فضا شفاف و قانونمند شود تا حقوق مردم ضایع نشود.

2 در مورد “وزیر ارتباطات از دلایل عدم حضورش در شبکه‌های اجتماعی گفت”

  1. خنده دارتر از این امکان داره وجود داشته باشه؟
    وزیر ارتباطات مملکت عضو برنامه های ارتباطی محبوب مملکتش نیست!!!!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH