خریداران گوشی‌های دست‌دوم باید حتما انتقال مالکیت انجام دهند

به دنبال اجرای طرح رجیستری یا همان طرح ثبت تلفن همراه، شناسه پانزده رقمی منحصربه‌فرد برای هر تلفن همراه (IMEI)، در بدو ورود به کشور، ثبت می‌شود و یک کد به آن گوشی تعلق می‌گیرد؛ سپس خریدار وارد سامانه همتا شده و شناسه IMEI، کد فعالسازی و شماره سیم‌کارت خود را وارد می‌کند و از آن پس، تنها با سیم‌کارتی که شماره آن ثبت شده، می‌تواند از آن تلفن همراه استفاده کند.

هدف از اجرای این طرح، جلوگیری از فعالیت‌ گوشی‌هایی که از راه‌های غیررسمی و به اصطلاح به‌ صورت قاچاق، وارد کشور می‌شوند؛ اعلام شده است.

اما این طرح برای افرادی که گوشی‌های دست‌دوم خریداری می‌کنند نیز چالش‌هایی را ایجاد کرده است. تلفن‌های همراهی که با یک شماره دیگر رجیستر شده‌اند؛ پس از خریداری توسط شخص دوم و وارد کردن سیم‌کارت جدید، تنها ۳۰ روز با آن سیم‌کارت قابل استفاده هستند.

برای حل این مشکل، خریداران گوشی‌های دست دوم باید فرایند انتقال مالکیت تلفن‌همراه را طی کنند.

روش انجام فرایند انتقال مالکیت

برای این کار، قبل از فروش گوشی به خریدار، لازم است مالک اول دستگاه، که اولین بار تلفن همراه را برای سیم‌کارت خود رجیستر کرده است؛ با سیم‌کارت خودش، کد #۷۷۷۷* را شماره‌گیری و گزینه انتقال مالکیت را انتخاب کنند.

سپس کد IMEI تلفن همراه‌هایی که با سیم‌کارت او رجیستر شده‌اند، نمایش داده می‌شود و او باید کد دستگاهی که می‌خواهد بفروشد را انتخاب کند. اگر کد IMEI دستگاه موردنظر، در بین کدها نبود؛ باید گزینه افزودن دستگاه، انتخاب شود و کد IMEI پانزده رقمی گوشی موردنظر، به صورت دستی وارد شود.

در مرحله بعد باید شماره سیم‌کارت کسی که خریدار گوشی است؛ وارد شود.

بعد یک کد فعالسازی برای فرد خریدار SMS می‌شود و او باید وارد سامانه همتا شده و با استفاده از اطلاعاتی که از طریق SMS برایش ارسال شده است؛ گوشی را برای سیم‌کارت خودش فعالسازی کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH