تصاویر ایرپادز پرو 2 اپل منتشر شد

اکنون که شرکت اپل از ایرپادز نسل 3 خود با شارژدهی طولانی‌تر باتری، کیفیت صدای بهتر (با پشتیبانی از فناوری Spatial Audio) و طراحی جدید با ساقه‌های کوتاه‌تر رونمایی کرده است؛ گام بعدی کمپانی رونمایی از ورژن جدید و برتر ایربادهای خود موسوم به ایرپادز پرو است. ایرپادز پرو مجهز به قابلیت حذف نویز فعال (ANC) بوده و حالت شفافیت (Transparency) نیز کاربران را قادر خواهد کرد تا نویزهای محیطی که به‌طور معمول توسط مشخصه ANC مسدود می‌شوند را بشنوند.

تصاویر جدیدا لو رفته طراحی احتمالی ایرپادز پرو 2 را نمایش داده و از تغییراتی در طراحی کیس شارژ آن‌ حکایت دارند

ایرپادز پرو 2 احتمالا در سال آینده توسط شرکت اپل معرفی خواهد شد. مارک گورمن؛ خبرنگار نشریه بلومبرگ معتقد است که به‌دنبال کاهش اندازه ساقه در ایرپادز نسل 3، شرکت اپل در دومین نسل از ایرپادز پرو خود احتمالا قسمت ساقه را به‌طور کامل حذف خواهد کرد. با این‌حال تصاویر احتمالی از ایربادهای استریوی بی‌سیم و برتر اپل نشان می‌دهند که این گجت‌ها کماکان از طراحی ساقه‌دار برخوردار خواهند بود.

شخصی که تصویر را در اختیار وبسایت MacRumors قرار داده است؛ ادعا می‌کند که این اطلاعات از طریق منابع داخلی اپل به‌دست آمده است. تنها تفاوت میان ایرپادز پرو واقعی و تصویر احتمالی از مدل جانشین آن به حذف سنسور نوری موجود در قسمت تحتانی هر یک از ایربادها مربوط می‌شود. از آنجا که اپل در ایرپادز نسل 3 خود به جای استفاده از سنسور اپتیکی از حسگر تشخیص پوست بهره گرفته است؛ لذا حذف حسگر نوری احتمال تعلق تصویر جدید به ایرپادز پرو 2 واقعی را افزایش می‌دهد.

تصویر لو رفته احتمالی از ایرپادز پرو 2 در کنار کیس شارژ همراه

اگرچه برخی افراد احتمالا وجود حفره‌های اسپیکر در قسمت تحتانی کیس (که مکانی نامتعارف جهت دسترسی به آن‌ها است) را زیر سوال می‌برند؛ اما منبع منتشرکننده تصویر به این پرسش نیز پاسخ می‌دهد. ظاهرا به‌روزرسانی iOS 16 در سال آینده مجهز به قابلیت جدیدی خواهد بود که امکان پشتیبانی مستقل ایرپادز پرو 2 و کیس همراه آن از مشخصه “Find My” را فراهم می‌کند. صدای خارج شده از حفره‌های اسپیکر در قسمت تحتانی کیس برای یافتن کیس شارژ مفقود شده به کاربران کمک خواهد کرد.

بعلاوه این منبع الگوی طراحی بدون ساقه مورد ادعا توسط مارک گورمن برای ایرپادز پرو 2 را رد کرده و خاطرنشان می‌کند که چنین سبکی از طراحی در مقطع کنونی عملیاتی نخواهد شد. اگرچه اپل مایل به ساخت محصولی با طراحی جمع‌وجورتر است؛ اما حذف کامل ساقه بدان معناست که یافتن فضای مورد نیاز جهت استقرار مدارات حیاتی دستگاه برای کمپانی بسیار دشوار خواهد شد. بنابراین اگرچه اپل ظاهرا ورژن گردتر و بدون ساقه ایرپادز پرو 2 را مورد آزمایش قرار داده است؛ اما این ایده به احتمال فراوان بایستی کنار گذاشته شود.

فلش‌ها نشان‌دهنده نگه‌دارنده جدید بند روی کیس شارژ ایرپادز پرو 2 و حفره‌های بلندگو در قسمت تحتانی کیس هستند

هنوز مشخص نیست که اپل در ایرپادز پرو 2 احتمالا چه تغییراتی را اعمال خواهد کرد؛ اما این تغییرات به احتمال فراوان دارای ماهیت داخلی بوده و شامل افزایش ظرفیت باتری و استفاده از تراشه‌های جدید جهت خلق تجربه صوتی بهتر خواهند بود. یکی از تغییرات فیزیکی قابل رویت در تصاویر، استفاده از نگه‌دارنده فلزی بند در قسمت جانبی بدنه کیس شارژ است که کاربران در صورت تمایل می‌توانند بند آویز را به آن متصل نمایند.

اگرچه اپل پیش‌تر هیچگاه از گیره نگه‌دارنده بند در کیس‌های شارژ ایربادهای خود استفاده نکرده است؛ اما به‌کارگیری چنین مشخصه‌ای در کیس شارژ ایرپادز پرو 2 حقیقتا چندان دور از انتظار نخواهد بود.

ورژن جدید ایرپادهای برتر اپل احتمالا در 3 ماهه نخست سال 2022 معرفی خواهد شد

هنگامی‌که اپل از ایرپادز نسل سوم خود رونمایی کرد؛ عرضه مدل نسل دوم به‌عنوان گزینه پایه با قیمت‌گذاری 129 دلاری ادامه یافت. ایرپادز نسل 3 و ایرپادز پرو نیز به‌ترتیب با قیمت‌گذاری 179 و 249 دلاری در دسترس مشتریان قرار می‌گیرند. با عرضه ایرپادز پرو 2 به بازار، تولید مدل نسل قبلی احتمالا به‌طور کامل متوقف شده و گجت جدید با قیمت‌گذاری مشابه مدل پیشین یا با افزایش جزئی نسبت به آن قابل دسترس خواهد بود. هدف اپل ارائه مدل‌های “خوب”، “بهتر” و “بهترین” از گجت‌های شنیداری خود است.

از آنجا که تصاویر فوق توسط اپل مورد تائید قرار نگرفته‌اند؛ لذا توصیه می‌شود تا نسبت به صحت و سقم آن‌ها با دیده تردید نگاه کنید. سناریوی معمول در چنین شرایطی این است که با نزدیک شدن به موعد معرفی دستگاه، تعداد رندرها، عکس‌ها و تصاویر مطبوعاتی به‌صورت تصاعدی افزایش پیدا می‌کند. بر اساس پیش‌بینی‌ها ایرپادز پرو 2 احتمالا در ماه مارس سال 2022 معرفی خواهد شد.

1 در مورد “تصاویر ایرپادز پرو 2 اپل منتشر شد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH