عملکرد گرافیکی تراشه‌های اگزینوس و اسنپ‌دراگون در سری گلکسی S22 یکسان نخواهد بود

توئیتی که روز جمعه توسط یک شخص خبرچین با نام مکس وینباخ منتشر شد؛ به موضوعی پرداخت که بسیاری از علاقه‌مندان دنیای اسمارت‌فون انتظار شنیدن آن‌را داشتند. بر این اساس اسمارت‌فون‌های آینده سری گلکسی S22 شامل مدل‌های گلکسی S22، گلکسی S22 پلاس و گلکسی S22 اولترا بسته به منطقه عرضه مجهز به یکی از 2 تراشه اسنپ‌دراگون 898 کوالکام یا اگزینوس 2200 سامسونگ خواهند بود. در صورت ادامه رویه گذشته انتظار می‌رود که مدل‌های مجهز به پردازنده اگزینوس در اکثر مناطق جهان عرضه شده و دستگاه‌های مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون نیز در بازارهای چین و ایالات‌متحده ارائه شوند.

توانایی‌های گرافیکی ورژن آمریکایی سری گلکسی S22 احتمالا با دستگاه‌های عرضه شده در اروپا و سایر مناطق جهان برابری نخواهد کرد

در صورت صحت شایعات مطرح شده پیرامون تراشه اگزینوس 2200 انتظار می‌رود که خریداران آمریکایی یکی از مدل‌های سری گلکسی S22 طی سال جاری حسرت بزرگی را تجربه نمایند؛ چرا بر اساس پیش‌بینی‌ها تراشه پرچم‌دار سامسونگ از پردازنده گرافیکی قدرتمند ساخت شرکت AMD بهره خواهد برد.

این GPU از فناوری ردیابی پرتوی پشتیبانی می‌کند؛ تکنیکی که رفتار فیزیکی نور را شبیه‌سازی کرده و ظاهر بصری سایه‌ها و بازتاب‌ها را بهبود خواهد داد. از سوی دیگر تراشه اسنپ‌دراگون 898 از پردازنده گرافیکی اختصاصی کوالکام موسوم به آدرنو استفاده خواهد کرد.

مطابق پیش‌بینی‌ها گوشی‌های سری گلکسی S22 از 2 تراشه متفاوت بهره‌برداری خواهند کرد

هر 2 تراشه اسنپ‌دراگون 898 و اگزینوس 2200 با استفاده از فرآیند 4 نانومتری شرکت Samsung Foundry تولید خواهند شد. بر اساس گزارشات، شرکت مخابراتی ورایزن درخواست خرید مدل‌های پرچم‌دار مجهز به تراشه اگزینوس 2200 را به سامسونگ ارائه نموده است. به‌نظر می‌رسد که سامسونگ و اپراتور مخابراتی بی‌سیم برتر در ایالات‌متحده بر سر این موضوع با یکدیگر مذاکره نموده‌اند.

جهت یادآوری بایستی خاطرنشان کرد که شرکت سامسونگ پیش‌تر در سال 2020، اسمارت‌فون‌های سری گلکسی S20 مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون را در بازار کره‌جنوبی به فروش رساند. این اقدام موجب شرمساری تیم مهندسی اگزینوس در کره‌جنوبی شد؛ چرا که در آن سال تراشه اگزینوس 990 مشخصا انتظارات مدیران سامسونگ را برآورده نکرد.

شبکه‌های تلفن‌همراه در ایالات‌متحده از فناوری ثبت شده توسط کمپانی کوالکام استفاده می‌کنند؛ لذا اسمارت‌فون‌های گلکسی مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون به‌طور سنتی در بازار آمریکا عرضه می‌شوند. این پدیده نوعی حق انتخاب را در اختیار سامسونگ قرار می‌دهد. در چنین شرایطی غول کره‌ای قادر به استفاده از تراشه‌های اسنپ‌دراگون در مدل‌های مخصوص ایالات‌متحده و برخی بازارهای دیگر بوده و یا بایستی با صرف هزینه مجوز استفاده از فناوری اختصاصی خود را دریافت نماید.

سری پرچم‌دار آینده سامسونگ اخیرا به موضوع برخی داستان‌ها تبدیل شده است. به‌عنوان مثال برخی شایعات از به‌کارگیری الگوی طراحی قطره‌ای شکل شرکت ال‌جی برای آرایه دوربین‌های پشتی اسمارت‌فون گلکسی S22 اولترا حکایت دارند. در ابتدا تصور می‌شد که سامسونگ از ماژول با طراحی خطی بهره گرفته و پنل پشتی دستگاه از دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی، لنز فوق‌عریض 12 مگاپیکسلی و 2 دوربین تلسکوپی (یکی از نوع تله‌فوتو با زوم 3 برابری و دیگری از نوع پریسکوپی با بزرگنمایی 10 برابری) میزبانی خواهد کرد.

سری گلکسی S22 با وجود استفاده از نسبت ابعاد 19.3:9 احتمالا از طراحی کوتاه‌تر و عریض‌تری برخوردار خواهد بود

بر اساس پیش‌بینی‌ها هندست‌های گلکسی S22 و گلکسی S22 پلاس مجهز به دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با سنسور جدید ISOCELL GN5 ساخت سامسونگ خواهند بود. گلکسی S22 احتمالا مجهز به یک نمایشگر 6.06 اینچی خواهد بود؛ در حالی‌که گلکسی S22 پلاس احتمالا از یک پنل 6.55 اینچی استفاده خواهد کرد. بر اساس شنیده‌ها گلکسی S22 اولترا مجهز به یک نمایشگر 6.8 اینچی با نسبت ابعاد عریض‌تر خواهد بود. این پدیده موجب می‌شود تا گلکسی S22 اولترا از طراحی کوتاه‌تر و عریض‌تر نسبت به گلکسی S21 اولترا برخوردار باشد.

در واقع به‌نظر می‌رسد که کلیه مدل‌های خانواده گلکسی S22 از نسبت ابعاد 19.3:9 استفاده خواهند کرد. بنابراین پرچم‌داران سری گلکسی S21 سامسونگ با وجود بهره‌مندی از نسبت ابعاد 20:9 دارای ظاهری کشیده‌تر و لاغرتر هستند. با وجود طراحی ظاهری جدید، اندازه حواشی اطراف نمایشگر نیز کاهش یافته و در نتیجه کاربران با حواشی باریک‌تر یکنواخت در 4 طرف نمایشگر گوشی سروکار خواهند داشت.

رندر گلکسی S22 اولترا با ماژول دوربین P شکل که بر اساس گزارشات، استفاده از آن ظاهرا منتفی شده است

گلکسی S22 اولترا احتمالا به‌همراه درگاه اختصاصی برای حمل قلم S Pen روانه بازار شده و مجهز به یک باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی خواهد بود. اخیرا یک شخص خبرچین با نام Ice Universe ادعا کرد که گلکسی S22 اولترا از فناوری شارژ 45 واتی پشتیبانی خواهد کرد. بدین‌ترتیب شارژ 0 الی 70 درصدی باتری هندست تنها 35 دقیقه زمان خواهد برد.

یک تصویر لو رفته از محافظ نمایشگر نیز نشان می‌دهد که گلکسی S22 اولترا از الگوی طراحی جعبه‌ای شکل مشابه با سری گلکسی نوت استفاده خواهد کرد. کارشناسان معتقدند که 2 عضو دیگر خانواده گلکسی S22 از بدنه‌ای با زوایای گردتر برخوردار خواهند بود. بر اساس پیش‌بینی‌ها سری گلکسی S22 سامسونگ در اواسط ماه ژانویه معرفی شده و تا پیش از پایان نخستین ماه سال 2022 به بازار عرضه خواهد شد.

1 در مورد “عملکرد گرافیکی تراشه‌های اگزینوس و اسنپ‌دراگون در سری گلکسی S22 یکسان نخواهد بود”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH