کالبدشکافی مک‌بوک پرو جدید اپل از تعمیرپذیری بهتر آن نسبت به گذشته حکایت دارد

تیم iFixit در بررسی اولیه مک‌بوک پرو جدید اپل متوجه شد که این نوت‌بوک‌ها دارای پیشرفت‌هایی در زمینه تعمیرپذیری هستند. به‌عنوان مثال باتری در قسمت زیرین برد منطقی گیر نکرده و به منظور خارج کردن راحت‌تر باتری از زبانه‌های کششی استفاده شده است. اکنون تیم iFixit نتایج کامل کالبدشکافی مک‌بوک پرو جدید از جمله امتیاز رسمی تعمیرپذیری آن‌را اعلام کرده است. در ویدیوی جدیدی که توسط کارشناسان iFixit منتشر شده است؛ به نحوه باز کردن بدنه نوت‌بوک، خارج نمودن باتری، حذف ترک‌پد، حذف برد منطقی، طراحی جدید کابل نمایشگر، نحوه جداسازی فن، اسپیکر و نمایشگر اشاره شده است.

اگرچه در زمینه تعمیرپذیری مک‌بوک پرو جدید پیشرفت‌هایی به چشم می‌خورد؛ اما کماکان جنبه‌های دشوار متعددی نیز وجود دارد. با وجود به‌کارگیری زبانه‌های کششی چسبنده توسط اپل، تعویض باتری تا حد بسیار زیادی تسهیل شده و باتری دیگر زیر برد منطقی گیر نخواهد کرد.

با این‌حال جهت دسترسی به 2 زبانه کششی میانی بایستی ترک‌پد را از جای خود خارج کرد. همچنین به گفته تیم iFixit جداسازی برد منطقی در مقایسه با مدل‌های پیشین تسهیل شده است. با این‌حال کالبدشکافی به تعداد دیگری از چالش‌های پیش روی تعمیر دستگاه نظیر استفاده از پیچ‌های 5 پر (پنتالوب)، دشواری بازگشایی قاب لپ‌تاپ، از دست رفتن قابلیت True Tone در صورت تعویض نمایشگر و عدم امکان تعویض تاچ آی‌دی اشاره کرد.

به‌طور کلی تیم iFixit خاطرنشان می‌کند که نوت‌بوک‌های جدید اپل با بهره‌گیری از تراشه‌های پیشرفته بومی این شرکت قلمروهای جدیدی را فتح نموده و شاهد پیشرفت‌های چشمگیری در زمینه عملکرد هستند. در پایان کارشناسان iFixit امتیاز تعمیرپذیری 4 از 10 را برای مک‌بوک پرو جدید اپل در نظر گرفته‌اند. شایان به ذکر است که این نمره در مقایسه با امتیاز تعمیرپذیری 1 از 10 برای مک‌بوک پرو 16 اینچی سال 2019 (مجهز به تراشه اینتل) به میزان قابل ملاحظه‌ای بیش‌تر است.

بر اساس اعلام تیم iFixit هنوز مشخص نیست که آیا نوت‌بوک‌های مجهز به اجزای ماژولار یا سوکت‌دار قادر به ارائه عملکردی مشابه یا نزدیک به مک‌بوک پرو جدید اپل مجهز به تراشه‌های M1 پرو و M1 مکس خواهند بود یا خیر. iFixit اعلام کرده که چنان‌چه مشخص شود نوت‌بوک‌های ماژولار قادر به رقابت با نیمه‌هادی یکپارچه اپل نیستند؛ در این‌صورت احتمالا امتیاز تعمیرپذیری مک‌بوک پرو جدید را افزایش خواهد داد. به‌عنوان مثال تیم iFixit امتیاز تعمیرپذیری اسمارت‌فون‌ها را به‌ بهانه استفاده از تراشه‌های یکپارچه کاهش نمی‌دهد.

1 در مورد “کالبدشکافی مک‌بوک پرو جدید اپل از تعمیرپذیری بهتر آن نسبت به گذشته حکایت دارد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH