پوکو M4 پرو 5G با تراشه فوق سریع و قابلیت فست شارژ 33 واتی عرضه خواهد شد

برند تجاری محبوب و اقتصادی پوکو در تدارک عرضه یک اسمارت‌فون جدید با نام پوکو M4 پرو 5G در روز 9 نوامبر (18 آبان ماه) است. این محصول آخرین هندست معرفی شده توسط کمپانی چینی طی سال 2021 محسوب می‌شود.

در حال حاضر تیزرهای تبلیغاتی مربوط به این دستگاه در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده است و شاخه جهانی پوکو نیز اعلام کرده که اسمارت‌فون مذکور مجهز به یک تراشه فوق‌ سریع بوده و از فناوری فست شارژ پشتیبانی خواهد کرد. پیش‌تر شاهد انتشار اطلاعات و شایعات متعدد پیرامون این هندست و درز مشخصات آن در وبسایت گیک‌بنچ بودیم؛ بنابراین جوانب مختلف پوکو M4 پرو 5G تا حدودی برای کاربران آشکار شده است.

هر آنچه پیرامون پوکو M4 پرو 5G تا به امروز می‌دانیم

حساب‌کاربری POCO Global در بخشی از تیزرهای توئیتری خود تائید می‌کند که پوکو M4 پرو 5G از شارژ سریع 33 واتی پشتیبانی نموده و مجهز به پردازنده فوق سریع 6 نانومتری خواهد بود. اگرچه در هیچ‌کدام از توئیت‌ها به نام تراشه مورد استفاده صریحا اشاره نشده است؛ اما اطلاعات فهرست گیک‌بنچ در گذشته نشان داد که این تراشه احتمالا از نوع Dimensity 700 یا Dimensity 810 ساخت شرکت مدیاتک خواهد بود.

سایر گزارشات نشان می‌دهند که پوکو M4 پرو 5G و هندست اخیرا معرفی شده ردمی نوت 11 5G کاملا مشابه یکدیگر هستند. این در حالیست که اسمارت‌فون ردمی مجهز به تراشه Dimensity 810 است. این موضوع موجب می‌شود تا به‌کارگیری تراشه Dimensity 810 در پوکو M4 پرو 5G در مقایسه با Dimensity 700 به‌مراتب محتمل‌تر باشد.

اطلاعات فهرست گیک‌بنچ نشان می‌دهد که پوکو M4 پرو 5G با حداکثر 8 گیگابایت رم و سیستم‌عامل اندروید 11 به بازار عرضه خواهد شد. بر اساس اطلاعات مندرج در وبسایت‌های صدور گواهی‌نامه شامل IMEI، EEC و 3C، برند پوکو در جریان برگزاری رویداد روز 18 آبان ماه خود از دستگاه‌هایی با شماره مدل‌های 21091116AC، 21091116AG و 21091116A رونمایی خواهد کرد.  این رویداد در ساعت 8 شب به وقت گرینویچ (GMT+8) برگزار شده وطی آن از پوکو M4 پرو 5G به‌طور رسمی رونمایی خواهد شد.

سایر تحولات مرتبط با کمپانی شیائومی

گزارش اخیر وبسایت India Today نشان می‌دهد که شیائومی احتمالا فروش اسمارت‌فون برتر خود را در هندوستان متوقف نموده است. ظاهرا تمامی موجودی این هندست در بازار هند به فروش رفته است. هنوز پیرامون عرضه مجدد شیائومی می 11 اولترا در بازار هندوستان هیچ‌گونه توضیح رسمی ارائه نشده است؛ اما چنین سناریویی بعید به‌نظر می‌رسد. کاربران وبسایت India Today نیز چنین تصوری داشته و ادعا می‌کنند که کمپانی چینی پرچم‌دار جدید سال 2022 خود با نام احتمالی شیائومی 12 اولترا را به‌عنوان جانشین می 11 اولترا عرضه خواهد کرد. شیائومی می 11 اولترا تنها با یک پیکره‌بندی حافظه شامل 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه‌داخلی روانه بازار شد.

هنوز مشخص نیست که آیا توقف فروش می 11 اولترا یک اقدام از پیش برنامه‌ریزی شده بوده یا از بحران کمبود نیمه‌هادی در جهان ناشی شده است. با این‌حال مشتریانی که تاکنون اقدام به خریداری شیائومی می 11 اولترا نکرده‌اند؛ احتمالا دیگر قادر به انجام این‌کار نخواهند بود.

1 در مورد “پوکو M4 پرو 5G با تراشه فوق سریع و قابلیت فست شارژ 33 واتی عرضه خواهد شد”

  1. تو استایل و طراحی گوشی پوکو یه تفاوت هایی با شیائومی داره. از پوکو بعدها خیلی می شنویم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH