سامسونگ در هفته آینده از تراشه 5 نانومتری جدید و پایین‌رده خود رونمایی خواهد کرد

اگزینوس 1080 نخستین تراشه 5 نانومتری شرکت سامسونگ (و به طور کلی یکی از نخستین چیپست‌های 5 نانومتری در جهان) به‌شمار می‌رود. اما این تراشه یک مدل میان‌رده محسوب می‌شود و اگزینوس 2100 نیز در طیف محصولات پرچم‌دار قرار می‌گیرد. اکنون یک خبرچین با نام Ice Universe گزارش می‌دهد که سامسونگ در حال کار روی یک تراشه 5 نانومتری جدید است که در رتبه‌ای پایین‌تر از اگزینوس 1080 جای گرفته و گوشی‌های پایین‌رده را هدف قرار خواهد داد.

این تراشه به شکلی سردرگم‌کننده اگزینوس 1280 نامگذاری شده است. با این‌حال در خصوص پیکره‌بندی CPU و GPU مورد استفاده توسط این نیمه‌هادی هیچ‌گونه جزئیاتی در دست نیست. با این‌حال تراشه فوق احتمالا در رتبه‌ای پایین‌تر از اگزینوس 1080 جای گرفته و مجهز به 4 هسته کورتکس A78 و 4 هسته کورتکس A55 خواهد بود. توان گرافیکی تراشه نیز توسط GPU مدل Mali G78 MP10 تامین می‌شود.

موضوع جالب‌توجه اینکه اگزینوس 1280 احتمالا نخستین تراشه 5 نانومتری پایین‌رده به‌شمار خواهد رفت. اکنون مدل‌های میان‌رده‌ای نظیر اگزینوس 1080 و اسنپ‌دراگون 780G در بازار قابل دسترس هستند؛ اما برای اسمارت‌فون‌های ارزان‌قیمت‌تر هیچ گزینه‌ای وجود ندارد. به گفته Ice Universe این وضعیت به‌زودی دستخوش تغییر شده و شرکت سامسونگ در روز 10 نوامبر (19 آبان ماه) از تراشه اگزینوس 1280 رونمایی خواهد کرد.

اکنون جالب خواهد بود که ببینیم کدام شرکت‌ها به جشن عرضه تراشه جدید سامسونگ ملحق خواهند شد. ویوو معمولا جزو طرفداران چنین تراشه‌هایی به‌شمار می‌رود (در واقع ویوو تنها شرکتی است که از تراشه اگزینوس 1080 استفاده می‌کند).

به هرحال Ice Universe پیش‌تر گزارش داد که امسال شرکت سامسونگ از 3 تراشه جدید رونمایی خواهد کرد. اگزینوس 2200 مجهز به پردازنده گرافیکی قدرتمند طراحی شده توسط کمپانی AMD یک مدل پرچم‌دار به‌شمار می‌رود. از سوی دیگر اگزینوس 1280 یک مدل پایین‌رده قلمداد شده و در حد فاصل این 2 مدل یک تراشه میان‌رده نیز جای خواهد گرفت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH