هواوی به‌دلیل تحریم‌های آمریکا احتمالا کسب‌وکار سرورهای خود را به فروش می‌رساند

شرکت هواوی پس از تقریبا 2 سال تلاش برای حفظ کسب‌وکار اسمارت‌فونی خود به همان شیوه مرسوم پیش از اعمال تحریم‌های ایالات‌متحده بالاخره تصمیم گرفت تا برند زیرمجموعه خود موسوم به آنر را به فروش برساند. اکنون برند آنر به بخشی از یک شرکت بزرگ متعلق به دولت چین تبدیل شده است. از آن زمان به بعد نماد تجاری آنر بار دیگر حقوق پیشین را به‌دست آورده و از تعداد زیادی اسمارت‌فون جدید با مشخصات مناسب و سرویس‌های گوگل پلی رونمایی کرده است. اکنون آنر از پتانسیل بالقوه برای تصاحب جایگاه سابق هواوی در بازار اسمارت‌فون برخوردار است. اکنون هواوی احتمالا به فروش بخش سرور x86 خود فکر می‌کند.

بر اساس گزارش نشریه بلومبرگ، شرکت هواوی احتمالا در صدد فروش واحد سرور x86 خود است. این خبر مستقیما از سوی افراد دست‌اندرکار موضوع نقل شده است. هواوی هنوز این اطلاعات را تائید نکرده است؛ اما به هرحال دست‌اندرکاران صنعت ادعا می‌کنند که تحریم‌های آمریکا علیه هواوی برای زنجیره تامین سرورهای این شرکت تاثیرات مخربی داشته است. بنابراین کمپانی چینی تقریبا ناچار به فروش این اهرم تجاری قدرتمند خود شده است.

بر اساس گزارشات، هواوی احتمالا واحد سرورهای خود را به یک کنسرسیوم چینی متشکل از شرکت‌های بخش خصوصی و دولتی می‌فروشد. به بیان دقیق‌تر شرکت‌های Henan Information Industry Investment و Huaqin Technology عضو این کنسرسیوم هستند. این 2 شرکت به‌دنبال تصاحب کسب‌وکار سرورهای هواوی هستند. چنان‌چه هواوی به روند انعقاد این قرارداد ادامه دهد؛ در این‌صورت انتظار می‌رود که طی روزهای آینده شاهد انتشار جزئیات بیش‌تری در این رابطه باشیم. بر اساس اعلام منابع دست‌اندرکار، هواوی از اظهارنظر پیرامون این گزارشات خودداری نموده است.

سال گذشته نیز سناریوی مشابهی به وقوع پیوست. در آن زمان اعلام شد که هواوی در تدارک فروش کسب‌وکار آنر است؛ اما کمپانی چینی در ابتدا از اظهارنظر پیرامون این موضوع امتناع کرد.

هواوی برای ادامه فعالیت کسب‌وکار اسمارت‌فونی خود با چالش‌هایی جدی مواجه است

بر اساس گزارشات اخیر، کسب‌وکار گوشی‌های هوشمند هواوی حتی در بازار داخلی نیز دچار زیان شده است. این برند طی ماه‌های گذشته چندین موقعیت مختلف را از دست داده است. در واقع طی ماه‌های اخیر، شرکت هواوی تنها چند مدل اسمارت‌فون را عرضه کرده است. در بخش مدل‌های پرچم‌دار صرفا از سری هواوی P50 رونمایی شد. بعلاوه کمپانی ناچار به عرضه دستگاه‌هایی با تراشه اسنپ‌دراگون 888 4G و کایرین 9000 4G شد. تحریم‌های ایالات‌متحده موجب شده تا هواوی قادر به عرضه اسمارت‌فون‌های 5G نباشد و این موضوع موجب می‌شود تا برند چینی جایگاه خود در بازار پرچم‌داران که هم‌اکنون وارد عصر ارتباطات 5G شده‌اند را از دست بدهد.

از سوی دیگر در 3 ماهه سوم سال 2021 برند آنر به سومین تولیدکننده بزرگ اسمارت‌فون‌ در چین تبدیل شد. این برند اخیرا گوشی‌های هوشمند سری آنر 50 را در بازار اروپا عرضه کرد و اکنون تلاش می‌کند تا توجه طرفداران سابق هواوی در سراسر جهان را به سوی خود جلب نماید.

2 در مورد “هواوی به‌دلیل تحریم‌های آمریکا احتمالا کسب‌وکار سرورهای خود را به فروش می‌رساند”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH