مشخصات نخستین اسمارت‌فون مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 898 در فضای وب منتشر شد

در حالی‌که تا پایان سال 2021 کمتر از 2 ماه زمان باقی‌ مانده است؛ انتظار می‌رود که نخستین تراشه‌های موبایلی سال 2022 به‌زودی معرفی شوند. کمپانی کوالکام اخیرا از سری جدید تولیدات میان‌رده خود رونمایی کرد و اکنون در تدارک فراهم نمودن زمینه معرفی تراشه پرچم‌دار آینده خود است. این نیمه‌هادی احتمالا با نام اسنپ‌دراگون 898 به بازار عرضه خواهد شد. تراشه جدید همانند مدل‌های Dimensity 2000 ساخت شرکت مدیاتک و اگزینوس 2200 سامسونگ مجهز به پردازنده گرافیکی AMD از معماری 4 نانومتری استفاده خواهد کرد.

نکته جالب‌توجه اینکه تراشه اسنپ‌دراگون 898 کوالکام با استفاده از فرآیند 4 نانومتری توسط شرکت سامسونگ تولید می‌شود. نخستین اسمارت‌فون‌های مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 898 احتمالا مدت کوتاهی پس از رونمایی این نیمه‌هادی معرفی خواهند شد. بر اساس پیش‌بینی‌ها این تراشه در ماه دسامبر معرفی می‌شود. با این‌حال اکنون یک اسمارت‌فون مجهز به این تراشه به‌طور ناگهانی در فضای اینترنت رویت شده است. بدین‌ترتیب مشخصات تراشه اسنپ‌دراگون 898 نیز تا حدودی آشکار شده است.

شیائومی، ویوو و سامسونگ جزو نخستین شرکت‌های عرضه‌کننده اسمارت‌فون با تراشه پرچم‌دار جدید کوالکام هستند. امروز یک اسمارت‌فون با تراشه Qualcomm SM8450 در فضای وب رویت شده است. جهت اطلاع افراد ناآگاه بایستی خاطرنشان کرد که این شماره مدل احتمالا متعلق به تراشه پرچم‌دار سال آینده کمپانی کوالکام است.

دستگاه مورد اشاره با اجرای اپلیکیشن Device Info HW رویت شد. این برنامه به پیکره‌بندی سخت‌افزاری اسمارت‌فون آینده اشاره دارد. تعیین برند و مدل این اسمارت‌فون امری دشوار است؛ اما برخی کارشناسان بر این باورند که گجت مذکور در واقع گوشی هوشمند آینده شرکت ویوو است. با این‌حال برخی دیگر تصور می‌کنند که این هندست همان پرچم‌دار شیائومی 12 است. در واقع شیائومی احتمالا مدت کوتاهی پس از معرفی تراشه اسنپ‌دراگون 898 از پرچم‌دار آینده خود رونمایی خواهد کرد؛ سناریویی که پیش‌تر در خصوص اسمارت‌فون شیائومی Mi 11 نیز عملی شد. بنابراین گجت فوق به احتمال فراوان همان شیائومی 12 خواهد بود.

مشخصات تراشه اسنپ‌دراگون 898 کوالکام

اطلاعات لو رفته برخی مشخصات تراشه اسنپ‌دراگون 898 را مورد تائید قرار داده است. این دستگاه مجهز به 1 هسته پردازشی قدرتمند Prime مبتنی بر معماری ARM Cortex-X2 خواهد بود. بعلاوه 3 هسته ARM Cortex-A710 نیز به‌عنوان هسته‌های پردازشی میانی با فرکانس 2.5 گیگاهرتز فعالیت می‌کنند. نهایتا از 4 هسته کم‌مصرف ARM Cortex-A510 با حداکثر فرکانس 1.79 گیگاهرتز نیز استفاده خواهد شد. موضوع جالب‌توجه اینکه موارد فوق با جزئیات پیش‌تر لو رفته هماهنگی دارند.

نکته جالب‌توجه اینکه اکثر تراشه‌های آینده از معماری مشابهی برای پیکره‌بندی CPU استفاده خواهند کرد. با این‌حال تفاوت عمده در بخش GPU قابل رویت خواهد بود. به‌عنوان مثال شرکت سامسونگ با استفاده از پردازنده گرافیکی موبایلی طراحی شده توسط AMD و پشتیبانی از فناوری ردیابی پرتوی یک استراتژی بازاریابی جذاب را در اختیار دارد. کوالکام به منظور رقابت با تراشه پرچم‌دار سامسونگ بایستی عملکرد GPU خود را ارتقاء دهد. انتظار می‌رود که عملکرد پردازنده گرافیکی آدرنو 730 افزایش پیدا کند؛ اما مشخصات دقیق آن هنوز اعلام نشده است.

سایر جزئیات لو رفته پیرامون تراشه آینده اسنپ‌دراگون 898 از به‌کارگیری مودم اسنپ‌دراگون X65 5G حکایت دارند. بر اساس گزارشات، حداکثر سرعت دانلود این مودم به لحاظ تئوری برابر با 10 گیگابیت برثانیه خواهد بود.

1 در مورد “مشخصات نخستین اسمارت‌فون مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 898 در فضای وب منتشر شد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH