مدل جهانی شیائومی 12 با تراشه اسنپ‌دراگون 898 گواهی‌نامه EEC را دریافت کرد

بر اساس اعلام وبسایت رسمی کوالکام، همایش فناوری اسنپ‌دراگون 2021 در حد فاصل روزهای 30 نوامبر تا 2 دسامبر سال جاری میلادی (9 الی 11 آذر ماه) برگزار خواهد شد. تراشه اسنپ‌دراگون 898 ستاره این مراسم به‌شمار خواهد رفت.

بر اساس گزارشات اخیر، تولیدکنندگانی از جمله آنر، هواوی، اوپو، موتورولا، سامسونگ، ویوو، شیائومی، ریلمی، نوبیا، لنوو، بلک شارک، ایسوس، ZTE، شارپ، وان‌پلاس و سایر برندها فرصت استفاده از این تراشه پرچم‌دار را خواهند داشت. در حال حاضر کمپانی‌های مختلف حتی برای تبدیل شدن به نخستین برند استفاده‌کننده از تراشه اسنپ‌دراگون 898 نیز با یکدیگر رقابت می‌کنند.

بر اساس اطلاعات پیشین، کمپانی شیائومی به‌دنبال برگزاری یک کنفرانس مطبوعاتی در پایان سال جاری میلادی یا اوایل سال 2022 است. تولیدکننده چینی در جریان برگزاری این مراسم احتمالا از سری شیائومی 12 مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 898 رونمایی خواهد کرد.

آخرین گزارش منتشر شده در خصوص سری شیائومی 12 نشان می‌دهد که این هندست‌ها به‌صورت همزمان در بازارهای جهانی نیز عرضه خواهند شد. اکنون ورژن جهانی اسمارت‌فون‌های شیائومی 12 با شناسه 2201122G و شیائومی 12 پرو با شناسه 2201123G موفق به دریافت گواهی‌نامه EEC شده‌اند. این پدیده نشان می‌دهد که تا موعد عرضه جهانی سری شیائومی 12 زمان چندانی باقی نمانده است. همچنین دریافت گواهی‌نامه مذکور نشان‌دهنده آن است که امسال، سری دیجیتالی شیائومی زودتر از نسل قبلی خود به بازار عرضه خواهد شد.

پیش از این اسمارت‌فون شیائومی 12 با شماره مدل 2201122G گواهی‌نامه اداره ملی استاندارد هندوستان (BIS) را نیز دریافت کرده بود. این هندست احتمالا همراه با مدل‌های ردمی نوت 11 پرو و ردمی نوت 11 پرو پلاس در بازار هندوستان عرضه خواهد شد.

تراشه اسنپ‌دراگون 898 کوالکام

بر اساس گزارشات اخیر، تراشه اسنپ‌دراگون 898 با استفاده از فرآیند 4 نانومتری شرکت سامسونگ تولید خواهد شد. بعلاوه این نیمه‌هادی از معماری 3 خوشه‌ای با طراحی 4+3+1 هسته‌ای بهره خواهد برد. هسته بسیار بزرگ از نوع کورتکس X2 با فرکانس پایه 3.0 گیگاهرتزی فعالیت می‌کند. همچنین هسته‌های بزرگ و کوچک CPU نیز به‌ترتیب با فرکانس‌های پایه 2.5 و 1.79 گیگاهرتزی فعالیت خواهند کرد. پردازنده گرافیکی تراشه نیز از نوع آدرنو 730 خواهد بود.

در صورت مقایسه این تراشه با مدل نسل قبلی خود می‌توان دریافت که هسته پردازشی بسیار بزرگ در تراشه اسنپ‌دراگون 898 از فرکانس بالاتری برخوردار است. بی‌تردید این پدیده موجب افزایش کارآیی تراشه خواهد شد. با این‌حال ارتقاء سرعت فرکانس پردازنده ناگزیر میزان مصرف انرژی را نیز افزایش خواهد داد. در صورت افزایش فرکانس پردازشی CPU توسط کوالکام، کشف راهکاری برای کاهش میزان مصرف انرژی ضروری خواهد بود. در صورت عدم کشف یک راهکار موثر، کمپانی‌های تولیدکننده اسمارت‌فون ناچارا بایستی کارهای زیادی را انجام دهند. اکنون بایستی منتظر بمانیم و ببینیم که آیا کمپانی‌های بزرگ تولیدکننده اسمارت‌فون قادر به کاهش میزان انرژی مصرفی تراشه خواهند بود یا خیر. جهت یادآوری بایستی خاطرنشان کرد که انجام این‌کار روی تراشه اسنپ‌دراگون 888 برای بسیاری از تولیدکنندگان اسمارت‌فون دشوار بود.

شیائومی 12 مجهز به یک نمایشگر LTPO با قابلیت پشتیبانی از نرخ نوسازی متغیر خواهد بود. این ویژگی امکان تنظیم خودکار نرخ نوسازی نمایشگر در محدوده 1 الی 120 هرتز بسته به محتوای در حال پخش را فراهم می‌کند. این پدیده بدان معناست که هنگام اجرای یک بازی با سطح گرافیکی بالا، نرخ نوسازی پنل به‌صورت خودکار روی 120 هرتز تنظیم می‌شود. با این‌حال هنگامی‌که کاربر در شبکه اجتماعی فعالیت می‌کند؛ نرخ به‌روزرسانی نمایشگر به میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش خواهد یافت. این موضوع نهایتا به مدیریت بهتر مصرف انرژی توسط دستگاه کمک می‌کند. توان پردازشی این اسمارت‌فون توسط تراشه اسنپ‌دراگون 898 کوالکام تامین می‌شود.

2 در مورد “مدل جهانی شیائومی 12 با تراشه اسنپ‌دراگون 898 گواهی‌نامه EEC را دریافت کرد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH