باگ جدید ویندوز 11 کابوس فایل اکسپلورر را بدتر می‌کند!

ویندوز 11 با یک باگ جدید مواجه شده و این یکی دیگر از مشکلاتی است که در یکی از بخش‌های اصلی رابط کاربری سیستم عامل یعنی فایل اکسپلورر به وجود آمده است.

فایل اکسپلورر به سادگی به فایل‌ها و پوشه‌های موجود در درایو شما اشاره می‌کند که شما مرتبا در ویندوز روی دسکتاپ با آنها تعامل دارید، این نشان دهنده اهمیت غیرقابل انکاری است که فایل اکسپلورر در ویندوز دارد و باگ جدید، باعث کاهش سرعت هنگام فراخوانی منوی زمینه می‌شود‌.

وقتی روی یک فایل یا پوشه (یا خود دسکتاپ) راست کلیک می‌کنید، منوی زمینه ظاهر می‌شود و مجموعه‌ای از اقدامات احتمالی که شما شاید به انجام برسانید را باتوجه به زمینه فعالیت، نشان می‌دهد.

گزارش می‌دهد که این باگ مربوط به تغییرات فایل اکسپلورر است که به موجب آن مایکروسافت نحوه‌ عملکرد منوی زمینه در ویندوز 11 را تغییر داده است تا تعداد گزینه‌های ارائه شده در هنگام راست کلیک کردن کاربر را کاهش دهد و اولویت را به گزینه‌های رایج برای نمایش به عنوان آیکن‌هایی در بالای لیست بدهد.

با این حال، ظاهراً عملکرد ضعیف در اینجا یک عارضه جانبی ناخواسته است؛ یکی از کاربران ویندوز 11 شاکی از کندی در بازه مشاهدات خود می‌گوید: «در بیشتر موارد نیم ثانیه تاخیر وجود دارد، اما گاهی اوقات می‌توانید ببینید که منو شروع به باز شدن می‌کند، سپس سوسو می‌زند زیرا باید اندازه را متناسب با صفحه دوباره تنظیم و گزینه‌ها را نمایان کند؛ در واقع شلخته به نظر می‌رسد».

کاربر دیگری گزارش داد: «باز کردن منوی زمینه کند است و پس از باز شدن آن، تقریباً نیمی از آیتم‌ها برای چند ثانیه همچنان در حال بارگیری بودند. تعداد آیتم‌های منوی قدیمی دو برابر تعداد منوی الان بود، اما حداقل فوراً بارگیری می‌شدند».

همچنین شایان ذکر است که به نظر می‌رسد این باگ تأثیر بیشتری بر رایانه‌های شخصی پایین‌رده دارد.

با این حال، خبر خوب این است که در واقع یک اصلاح پیاده‌سازی شده و اکنون در نسخه‌های پیش‌نمونه ویندوز 11 آزمایش می‌شود. به ادعای Windows Latest این مشکل در build 22478 حل شده است.


تحلیل: مایکروسافت باید به سرعت از کابوس فایل اکسپلورر جدید بیدار شود

از زمان انتشار سیستم عامل باگ‌های فایل اکسپلورر تنها اندکی از مشکلات ویندوز 11 بود. به طور مستقیم، مشکلاتی با نشت حافظه فایل اکسپلورر وجود داشت که کارایی سیستم را پایین می‌آورد و همچنین نشت حافظه بیشتر در نوار فرمان (در بالای پنجره‌ پوشه‌ها) بود که باعث کاهش سرعت می‌شد (همچنین کاربران هنگام انتخاب چند فایل با ماوس به مشکل می‌خوردند).

این باگ جدید منوی زمینه و همینطور تمامی این مشکلات در نسخه پیش نمایشی build 22478 برطرف می‌شوند، بنابراین امیدواریم به‌زودی زمانی که همه این موارد به نسخه انتشار ویندوز 11 می‌رسد، نوش‌دارویی برای همه این مشکلات مربوط به فایل اکسپلورر باشد.

مایکروسافت قطعا باید این اصلاحات را به درستی انجام دهد، زیرا آنها به کارکرد صحیح سیستم عاملشان و تجربه کاربران از عملکرد آن وابسته‌اند. اگر این مشکلات در زیرمجموعه‌های اصلی ویندوز ادامه پیدا کنند، قطعا انعکاس خوبی روی این غول فناوردی نخواهند داشت.

2 در مورد “باگ جدید ویندوز 11 کابوس فایل اکسپلورر را بدتر می‌کند!”

  1. بهترین ویندوز تاریخ ویندوز ۷ بود
    و بعد ویندوز ۱۰. که ویندوز ۱۰ پس از چند سال الان بهتر شده
    ویندوز ۱۱ هم تا بیاد مشکلاتش برطرف بشه ویندوز ۱۲ میاد و روز از نو روزی از نو

    1. بهترین ویندوزی که تا به امروز منتشر شده به نظرم ویندوز 11 بوده اما همچنان مشکلات فراوونی داره

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH