تراشه اگزینوس 2200 سامسونگ در روز 28 آبان ماه معرفی خواهد شد

اکنون بر هیچ‌کس پوشیده نیست که سامسونگ با همکاری کمپانی AMD سرگرم توسعه یک تراشه موبایلی است. غول کره‌ای به نشانه شکست خود در زمینه عرضه یک پردازنده گرافیکی قدرتمند برای تراشه‌های موبایلی از یکی از شرکت‌های توانمند در این حوزه درخواست کمک کرده است. لیزا سو؛ مدیرعامل AMD در اوایل فصل تابستان، همکاری کمپانی آمریکایی با سامسونگ را مورد تائید قرار داد و اعلام کرد که تا پایان سال جزئیات بیش‌تری در این زمینه منتشر خواهد شد.

اکنون به‌نظر می‌رسد که دوران انتظار برای معرفی این تراشه جدید به پایان رسیده و به بیان دقیق‌تر، تراشه پرچم‌دار آینده سامسونگ ظرف مدت 10 روز آینده معرفی خواهد شد. امروز کمپانی با انتشار پستی در حساب‌کاربری اینستاگرام خود اعلام کرد: “با ادامه روند پیشرفت گرافیک گیمینگ، ما به شما نشان خواهیم داد که سرگرمی در آینده به چه شکل خواهد بود.” غول کره‌ای با انتشار پستی در اکانت اینستاگرامی Samsung Exynos به این موضوع اشاره کرد. این تیزر همچنین ادعا می‌کند که در روز 19 نوامبر 2021 (28 آبان ماه) همه چیز دستخوش تغییر خواهد شد.

به‌نظر می‌رسد که سامسونگ به معرفی تراشه اگزینوس 2200 اشاره دارد. این تراشه پرچم‌دار احتمالا مجهز به پردازنده گرافیکی شرکت AMD بوده و به منظور خلق تجربه‌ای واقع‌گرایانه‌تر از فناوری ردیابی پرتوی پشتیبانی خواهد کرد.

تراشه اگزینوس 2200 با استفاده از معماری ARM v9 طراحی شده و مجموعا دارای 8 هسته پردازشی کارآمد، میان‌رده و کم‌مصرف است. این هسته‌ها شامل کورتکس X2، کورتکس A710 و کورتکس A510 هستند. پردازنده تراشه احتمالا از فناوری 4 نانومتری استفاده خواهد کرد.

با این‌حال سامسونگ تا حدی با الفاظ بازی کرد و انتظارات مخاطبان از تراشه اگزینوس 2200 را ارتقاء داد. البته این احتمال وجود دارد که سامسونگ صرفا از یک تراشه 5 نانومتری با نام اگزینوس 1250 برای دستگاه‌های مقرون‌به‌صرفه رونمایی کند.

تا موعد رونمایی از تراشه جدید سامسونگ حدودا 1 هفته زمان باقی مانده است. اکنون دقیقا روشن نیست که غول کره‌ای چه سورپرایزی را برای مخاطبان خود تدارک دیده است. در حال حاضر کلیه افراد بی‌صبرانه منتظر هستند تا ببینند که آیا تراشه اگزینوس 2200 در روز 28 آبان ماه معرفی خواهد شد یا خیر.

سامسونگ به‌دنبال استفاده از تراشه بومی اگزینوس در اکثر اسمارت‌فون‌های تولیدی خود است

بر اساس گزارش وبسایت ETNews، واحد تولید نیمه‌هادی سامسونگ در سال آینده میزان تولید تراشه‌های اگزینوس را 2 برابر خواهد کرد. به باور کارشناسان در حال حاضر حدودا 20 درصد از اسمارت‌فون‌های گلکسی سامسونگ مجهز به پردازنده‌های اگزینوس هستند.

تراشه‌های اگزینوس در اسمارت‌فون‌های تولیدی سایر کمپانی‌ها نیز به‌کار گرفته می‌شوند؛ اما تعداد این دستگاه‌ها بسیار کم است. پایگاه مشتریان تراشه‌های اگزینوس سامسونگ عمدتا شامل برندهای چینی نظیر ویوو و میزو است. تراشه‌های سامسونگ اخیرا به‌دلیل کارآیی نه‌چندان شاخص، بهره‌وری انرژی نامناسب و گرم شدن بیش از اندازه تحت بار پردازشی سنگین مورد انتقاد قرار گرفته‌اند.

اکنون سامسونگ در عوض استفاده از هسته‌های سفارشی خود به سراغ نمونه‌های مبتنی بر معماری ARM رفته است. بدین‌ترتیب عملکرد هر 2 مدل میان‌رده و پرچم‌دار اگزینوس به میزان قابل ملاحظه‌ای ارتقاء یافته و احتمالا در نسل‌های آینده نیز بیش از پیش بهبود پیدا خواهد کرد. منابع دست‌اندرکار نیز ادعا می‌کنند که مسائل مربوط به اتصال 5G و گرما نیز در آینده بسیار نزدیک برطرف خواهند شد.

سامسونگ به منظور ارتقاء عملکرد گرافیکی پردازنده موبایلی خود با شرکت AMD همکاری نموده است. تراشه اگزینوس 2200 نخستین دستاورد این همکاری به‌شمار می‌رود. این نیمه‌هادی در اسمارت‌فون‌های پرچم‌دار سری گلکسی S22 به‌کار گرفته خواهد شد. بسیاری از دستگاه‌های مقرون‌به‌صرفه و میان‌رده آینده سامسونگ نیز از پردازنده‌های اختصاصی اگزینوس استفاده خواهند کرد. با این‌حال وبسایت ETNews اعلام نکرده که آیا سامسونگ تعداد بازارهای هدف برای اسمارت‌فون‌های پرچم‌دار خود مجهز به تراشه اگزینوس را افزایش خواهد داد یا خیر.

بر اساس گزارشات، تراشه اگزینوس 2200 با استفاده از فرآیند 5 نانومتری تولید خواهد شد. این تراشه مجهز به 1 هسته ARM Cortex-X2 با فرکانس 2.9 گیگاهرتز، 3 هسته کورتکس A710 با فرکانس 2.8 گیگاهرتز و 4 هسته کم‌مصرف کورتکس A510 با فرکانس 2.2 گیگاهرتز خواهد بود. پردازنده گرافیکی نیز با فرکانس 1250 مگاهرتزی فعالیت خواهد کرد.

2 در مورد “تراشه اگزینوس 2200 سامسونگ در روز 28 آبان ماه معرفی خواهد شد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH