اکثر کاربران برای ارتقا کامپیوتر خود به ویندوز 11 اشتیاق چندانی ندارند

از زمان عرضه عمومی سیستم‌عامل ویندوز 11 مایکروسافت بیش از 1 ماه گذشته است. در این مدت رابط کاربری به‌روزرسانی شده، قابلیت پشتیبانی از اپلیکیشن‌های اندرویدی و چندبرنامگی کماکان تعداد زیادی از کاربران را به‌سوی ویندوز 11 جذب کرده است. با این‌حال تعداد زیادی از کاربران کماکان از مهاجرت به سیستم‌عامل جدید واهمه دارند.

وبسایت Android Authority نتایج نظرسنجی انجام شده از بالغ بر 8000 شرکت‌کننده را به اشتراک گذاشته است. مدیر وبسایت از افراد شرکت‌کننده در نظرسنجی سوال کرده که آیا آن‌ها به ورژن جدید سیستم‌عامل ویندوز مهاجرت کرده‌اند یا خیر. بر اساس نتایج این نظرسنجی که در روز 5 نوامبر (14 آبان ماه) اجرا و گزارش آن اخیرا منتشر شده است؛ به‌نظر می‌رسد که 36.4 درصد از کاربران رایانه‌های شخصی از ویندوز 10 و سایر نسخه‌های سیستم‌عامل به ویندوز 11 مهاجرت نموده‌اند.

سایر افراد شرکت‌کننده در نظرسنجی نیز در گروه‌هایی با اندازه تقریبا مشابه طبقه‌بندی شدند. حدود 13 درصد از کاربران هنوز سیستم‌عامل خود را به‌روزرسانی کرده‌اند؛ اما قصد انجام این‌کار را دارند. حدود 17 درصد از کاربران نیازمندی‌های سیستمی مورد نیاز را در اختیار ندارند؛ بنابراین کامپیوتر آن‌ها مجاز به دریافت به‌روزرسانی نیست. تقریبا همین میزان از کاربران مشغول سنجش جنبه‌های مثبت و منفی انجام به‌روزرسانی هستند و حدودا 16 درصد از کاربران نیز ابدا مایل به آپدیت سیستم‌عامل خود نیستند. در نتیجه حدودا 63 درصد افراد بازدیدکننده از پورتال که در نظرسنجی شرکت کرده‌اند؛ هنوز سیستم خود را به ویندوز 11 آپدیت نکرده‌اند.

با این‌حال میان کاربران هیچ وحدت رویه خاصی به چشم نمی‌خورد. در بخش نظرات، برخی کاربران اعلام کردند که بابت مشکلات مربوط به سازگاری نگران هستند. برخی دیگر از سیستم‌عامل شناخته شده ویندوز 10 راضی بوده و برخی دیگر از ناامنی سیستم‌عامل جدید واهمه دارند. حتی بعضی کاربران اعلام کردند که پیش‌تر به ویندوز 11 مهاجرت نموده و بار دیگر به سیستم‌عامل پیشین خود بازگشته‌اند. در این میان حتی برخی کاربران از سیستم‌عامل لینوکس استفاده می‌کردند. بسیاری از افراد معتقدند که به منظور تبدیل شدن به یکی از تسترهای رایگان مایکروسافت، منتظر ماندن و عدم توقف جریان کاری معمول اقدامی ارزشمند به‌شمار می‌رود.

مایکروسافت برنامه تست اپلیکیشن‌های اندرویدی در ویندوز 11 را توسعه می‌دهد

هفته گذشته شرکت مایکروسافت برنامه تست (Windows Subsystem for Android (WSA که در ویندوز 11 وجود دارد را توسعه داد. این برنامه به کاربران امکان می‌دهد تا اپلیکیشن‌های اندرویدی را روی کامپیوتر خود اجرا نمایند. این قابلیت پیش‌تر تنها در اختیار کاربران اینسایدر در کانال بتا قرار داشت؛ اما اکنون کاربران اینسایدر در کانال توسعه‌دهندگان نیز به آن دسترسی دارند.

از آن‌جا که WSA هم‌اکنون مرحله تست اولیه خود را پشت سر می‌گذارد؛ لذا اکنون تنها 50 اپلیکیشن اندرویدی در دسترس کاربران قرار گرفته و آن‌ها با مراجعه به اپ استور آمازون قادر به دانلود این اپلیکیشن‌ها روی کامپیوتر خود خواهند بود. حداقل در حال حاضر آمازون تنها منبع اصلی جهت دریافت برنامه‌های موبایلی کاربردی روی کامپیوترهای مجهز به ویندوز 11 محسوب می‌شود. با این‌حال در آینده احتمالا از سایر پلتفرم‌های توزیع‌کننده محتوای دیجیتال برای دستگاه‌های مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید نیز پشتیبانی خواهد شد. همچنین انتظار می‌رود که طی ماه‌های آینده اپلیکیشن‌های بیش‌تری جهت تست در اختیار کاربران قرار گیرد. بایستی توجه داشت که کاربران با وجود برخورداری از شرایط کافی قادر به باز کردن فایل‌های APK و نصب برنامه‌های اندرویدی خواهند بود.

البته بایستی خاطرنشان کرد که سیستم فرعی WSA در ویندوز 11 قادر به اجرای اپلیکیشن‌های اندرویدی نیازمند به سرویس‌های موبایلی گوگل (GMS) نخواهد بود. با این وجود یکی از افراد علاقه‌مند موفق به نصب اپلیکیشن فروشگاه پلی استور روی کامپیوتر مجهز به ویندوز 11 شد. این فروشگاه طیف عظیمی از برنامه‌های اندرویدی را در دسترس کاربران قرار می‌دهد. با این‌حال در آینده قابلیت پشتیبانی از پلی استور احتمالا به‌طور رسمی به ویندوز 11 اضافه خواهد شد.

3 در مورد “اکثر کاربران برای ارتقا کامپیوتر خود به ویندوز 11 اشتیاق چندانی ندارند”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH