اسمارت‌فون میان‌رده نوکیا X100 با تراشه اسنپ‌دراگون 480 5G رسما معرفی شد

در اوایل سال جاری شرکت نوکیا از دستگاه‌های سری X خود شامل نوکیا X10 و نوکیا X20 رونمایی کرد. هر 2 هندست جزو مدل‌های میان‌رده به‌شمار رفته و هنوز در بازار هندوستان عرضه نشده‌اند. امروز کمپانی با رونمایی از یک دستگاه جدید موسوم به نوکیا X100 در ایالات‌متحده، عضو جدیدی را به سری X خود اضافه کرده است. با این‌حال نوکیا پیرامون هندست جدید خود به جزئیات چندانی اشاره نکرد.

نوکیا X100 از ظاهری کاملا مشابه با نوکیا X10 برخوردار است؛ اما هندست جدید توسط 2 اپراتور مخابراتی Metro و T-Mobile در ایالات‌متحده عرضه می‌شود. مشخصات فنی این اسمارت‌فون مشابه با نوکیا X10 بوده و با برچسب قیمتی حدودا 300 دلاری در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد.

مشخصات و امکانات نوکیا X100

از جنبه قیمت‌گذاری و زمان عرضه بایستی خاطرنشان کرد که نوکیا X100 در یک نسخه مجهز به 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه‌داخلی و تنها با یک مدل رنگی موسوم به Midnight Blue روانه بازار خواهد شد. در صورت تبدیل قیمت متوجه خواهیم شد که این اسمارت‌فون با برچسب قیمتی 250 دلاری یا 18500 روپیه‌ای به فروش خواهد رفت.

از جنبه مشخصات نیز این هندست مجهز به یک نمایشگر نسبتا بزرگ 6.67 اینچی با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس است. این پنل از نوع IPS LCD بوده و نوکیا به منظور حفاظت از آن در برابر سقوط یا خراشیدگی از پوشش کورنینگ گوریلا گلس 3 استفاده کرده است. این نمایشگر دارای نسبت ابعاد 20:9 و نرخ نوسازی معمول 60 هرتزی است.

ماژول دوربین چهارگانه با طراحی دایروی‌شکل در پنل پشتی گوشی خودنمایی می‌کند. این ماژول از سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی، حسگر فوق‌عریض 5 مگاپیکسلی و 2 حسگر 2 مگاپیکسلی جهت تشخیص عمق صحنه و ثبت تصاویر ماکرو میزبانی می‌کند. همچنین دوربین جلویی 16 مگاپیکسلی نیز جهت ثبت تصاویر سلفی و برقراری تماس‌های ویدیویی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

نوکیا X100 با وجود تراشه اسنپ‌دراگون 480 5G کوالکام و 6 گیگابایت حافظه رم عملکرد مطلوبی از خود ارائه می‌دهد. فضای ذخیره‌سازی دستگاه به 128 گیگابایت محدود شده است؛ البته ارتقاء فضای ذخیره‌سازی گوشی از طریق درگاه کارت حافظه میکرو اس‌دی امکان‌پذیر خواهد بود. این اسمارت‌فون مجهز به اسکنر اثرانگشت در قسمت جانبی بدنه و جک صوتی 3.5 میلی‌متری هدفون بوده و با سیستم‌عامل اندروید 11 به بازار عرضه می‌شود.

سایر امکانات نوکیا X100

امکانات ارتباطی هندست شامل وای‌فای 802.11ac با فرکانس‌های 2.4 و 5 گیگاهرتز، بلوتوث 5.0، GPS، پورت USB Type-C، ماژول NFC و اتصال 4G VoLTE و 5G است. انرژی مورد نیاز گوشی از طریق یک باتری 4500 میلی‌آمپرساعتی با قابلیت پشتیبانی از شارژ نسبتا سریع 18 واتی تامین می‌شود.

از سوی دیگر تبلت نوکیا T20 نیز پس از مدت‌ها انتظار و طرح شایعات متعدد بالاخره به‌طور رسمی در بازار هندوستان عرضه شد. این محصول نخستین تبلت عرضه شده توسط کمپانی HMD Global؛ مالک برند نوکیا محسوب می‌شود. نخستین تبلت عرضه شده توسط کمپانی فنلاندی تولیدکننده تلفن‌همراه دارای امکاناتی چشمگیر و ویژگی‌هایی پیشرفته است که از جمله آن‌ها می‌توان به نمایشگر باکیفیت 2K اشاره کرد.

صرفنظر از این موارد، تبلت جدید نوکیا انرژی مورد نیاز خود را از یک باتری قدرتمند 8200 میلی‌آمپرساعتی دریافت خواهد کرد. نوکیا T20 در اوایل سال جاری در بازار اروپا عرضه شد.

3 در مورد “اسمارت‌فون میان‌رده نوکیا X100 با تراشه اسنپ‌دراگون 480 5G رسما معرفی شد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH