سارقان آی‌فون‌‌های اپل به روشی جدید برای آنلاک کردن دستگاه‌های سرقتی دست یافتند

شرکت اپل به کاربران آی‌فون اجازه می‌دهد تا در صورت سرقت یا مفقود شدن هندست خود آن‌را قفل نمایند. این پدیده بدان معناست که سارقان به محتوای کاربری هندست ربوده شده دسترسی نداشته و حتی قادر به بازگردانی آن به تنظیمات کارخانه‌ای نخواهند بود؛ مگر آنکه آن‌ها به اطلاعات کاربری اپل آی‌دی کاربر دسترسی داشته باشند.

متاسفانه به‌نظر می‌رسد که سارقان باهوش‌تر شده‌اند و به روش‌های جدیدی برای فریب دادن کاربران دست یافته‌اند. بدین‌ترتیب کاربران قفل دستگاه خود را برای سارقان باز می‌کنند.

وبسایت India Today در گزارش خود داستان شخصی با نام مستعار Vedant را روایت می‌کند. این فرد گوشی‌ آی‌فون 12 خود را گم کرده و از طریق حرکات معمول و استفاده از مشخصه Find My اقدام به مکان‌یابی و قفل گوشی‌ خود کرد. این فرد پس از گذشت چند روز از پیدا شدن گوشی‌ خود ناامید شد؛ تا اینکه وی پیامکی را دریافت کرد که ادعا می‌کرد هندست‌ مفقودی پیدا شده و برای نمایش موقعیت مکانی آن‌ بایستی روی لینک ضمیمه شده به پیام کلیک کرد.

این لینک از نظر کلیه افرادی که با روش‌های کلاه‌برداری مبتنی بر فیشینگ تا حدی آشنا هستند؛ مشکوک به‌نظر می‌رسد. اما وجود واژه‌هایی نظیر icloud و FindMy موجب شد تا این لینک تقریبا معتبر نمود پیدا کند. متاسفانه فرد با نام مستعار Vedant بر روی لینک کلیک کرده و اطلاعات حساب‌کاربری اپل آی‌دی خود را وارد کرد. در ادامه وی ایمیلی دریافت کرد که نشان می‌داد اپل آی‌دی در رایانه دیگری مورد استفاده قرار گرفته است.

معرفی بهترین گوشی‌های ضد آب بازار ایران

Vedant هنگامی‌که متوجه شد این روش نوعی ترفند است؛ برای تغییر کلمه‌عبور خود تلاش کرد؛ اما دیگر برای انجام این‌کار خیلی دیر شده بود. آی‌فون از حساب‌کاربری اپل آی‌دی مرتبط حذف شده و مشخصه Find My نیز غیرفعال شده بود. اگرچه این روش یک کلاه‌برداری پیچیده محسوب نمی‌شود؛ اما اهمیت حصول اطمینان از اعتبار لینک‌ها را برجسته می‌کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH