مدیاتک: پیشرفته‌ترین تراشه اسمارت‌فونی 4 نانومتری به‌زودی عرضه خواهد شد

شرکت تایوانی تولیدکننده تراشه موسوم به مدیاتک برای معرفی جدیدترین پردازنده پرچم‌دار خود به شبکه اجتماعی توئیتر مراجعه کرد. بر اساس اعلام مدیاتک، پیشرفته‌ترین تراشه تولیدی این شرکت تا به امروز از فرآیند تولید 4 نانومتری استفاده می‌کند.

همچنین به گفته کمپانی این نیمه‌هادی در آینده نزدیک به‌طور رسمی معرفی خواهد شد. در این میان متاسفانه به نام تراشه یا زمان عرضه آن به بازار اشاره نشده است. با این وجود انتظار می‌رود که تراشه جدید عملکرد مطلوبی از خود ارائه دهد.

بر اساس برخی گمانه‌زنی‌ها این تراشه احتمالا همان مدل پرچم‌دار Dimensity 2000 خواهد بود. مدیاتک با انتشار توئیتی اعلام کرد: “پیشرفته‌ترین تراشه ما که با فناوری 4 نانومتری تولید شده است؛ تجربه‌ای باورنکردنی را برای شما رقم خواهد زد. این تراشه با توان پردازشی بالاتر به‌زودی در دسترس شما قرار می‌گیرد.”

پست توئیتری مدیاتک شامل ویدیویی است که بر توان پردازشی بیش‌تر و شارژدهی تقریبا بی‌پایان باتری تاکید دارد. بر اساس گزارشات پیشین، تراشه Dimensity 2000 از فرآیند تولید 4 نانومتری کمپانی TSMC استفاده خواهد کرد. CPU تعبیه شده روی تراشه شامل 1 هسته بسیار بزرگ کورتکس X2 با فرکانس 3.0 گیگاهرتز، 3 هسته بزرگ با فرکانس 2.85 گیگاهرتز و 4 هسته کوچک با سرعت 1.8 گیگاهرتز است. بعلاوه پردازنده گرافیکی این تراشه از نوع Mali-G710 MC10 خواهد بود.

در حال حاضر مشخصات تراشه‌های Dimensity 2000 و اسنپ‌دراگون 898 بسیار نزدیک به یکدیگر به‌نظر می‌رسند. تراشه اسنپ‌دراگون 898 نیز دارای معماری 3 خوشه‌ای شامل هسته‌های پردازشی بسیار بزرگ، بزرگ و کوچک است. امتیاز این تراشه در تست بنچمارک آنتوتو احتمالا از مرز 1 میلیون فراتر خواهد رفت. شایان به ذکر است که تولید انبوه و تجاری‌سازی تراشه Dimensity 2000 دیرتر از اسنپ‌دراگون 898 آغاز خواهد شد. تراشه اسنپ‌دراگون 898 طی سال جاری میلادی عرضه می‌شود؛ در حالی‌که تراشه Dimensity 2000 در 3 ماهه نخست سال 2022 روانه بازار خواهد شد.

امتیاز تراشه Dimensity 2000 مدیاتک در بنچمارک آنتوتو از مرز 1 میلیون فراتر رفت

امروز یک منبع اطلاعاتی بسیار قابل اطمینان با نام Ice Universe تصویری از بنچمارک AnTuTu را به اشتراک گذاشته است. این تصویر نشان‌دهنده نخستین امتیاز یک اسمارت‌فون مجهز به تراشه Dimensity 2000 در AnTuTu است. هویت این اسمارت‌فون هنوز فاش نشده و احتمالا این دستگاه یک مدل آزمایشی جهت تست تراشه است. با این‌حال نتیجه تست به‌تنهایی نشان می‌دهد که پرچم‌دار آینده مدیاتک یک هیولای قدرتمند بوده و به رکورد امتیازی فوق‌العاده 1002220 در تست بنچمارک AnTuTu دست یافته است. تراشه Dimensity 2000 برخی موانع را جابه‌جا نموده است. موضوع جالب‌توجه اینکه این برنامه دارای 2 نماد هشدار است. این هشدارها نشان می‌دهند که امتیاز کسب شده به‌صورت آنلاین تائید نشده و فراتر از سطح عادی به‌نظر می‌رسد.

بدیهی است که اپلیکیشن AnTuTu هنوز برای تراشه‌های سال 2022 آماده‌سازی نشده است. به‌نظر می‌رسد که امتیاز بالای 1 میلیون به یک استاندارد جدید تبدیل خواهد شد؛ مگر آنکه توسعه‌دهنده برنامه، امتیاز پایه را کمی کاهش دهند. موضوع جالب‌توجه اینکه اسمارت‌فون مجهز به تراشه Dimensity 2000 که در بنچمارک AnTuTu شرکت کرده؛ احتمالا ورژن غیرنهایی دستگاه محسوب می‌شود. بنابراین با عرضه محصول نهایی این امتیاز احتمالا افزایش یا کاهش خواهد یافت. البته امتیاز کسب شده بسته به کمپانی تولیدکننده متفاوت خواهد بود. مدیاتک با بسیاری از برندهای تولیدکننده اسمارت‌فون رابطه خوبی دارد؛ بنابراین انتظار می‌رود که این شرکت‌ها قادر به اعمال ترفندهایی مثبت روی تراشه Dimensity 2000 باشند.

1 در مورد “مدیاتک: پیشرفته‌ترین تراشه اسمارت‌فونی 4 نانومتری به‌زودی عرضه خواهد شد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH