پلیس فتا هشدار داد: هشت اپلیکیشن‌ بانکی موجود در گوگل پلی جعلی بوده‌اند!

سرهنگ رامین پاشایی، معاون پلیس فتای ناجا اعلام کرد که هشت اپلیکیشن بانکی که روی گوگل‌پلی در دسترس بودند جعلی و متعلق به مجرمان سایبری بوده‌ است که با پیگیری پلیس فتا، این اپلیکیشن‌ها از گوگل‌پلی حذف شده‌اند.

سرهنگ پاشایی با اشاره به اینکه مجرمان سایبری هربار راه جدیدی برای کلاهبرداری پیدا می‌کنند گفت: مجرمان سایبری در اقدامی جدید، اپلیکیشن جعلی بانک‌های صادرات، کشاورزی، سپه و پنج بانک دیگر را ساخته‌اند و برای شهروندان ارسال کرده‌اند و قصد سواستفاده از حساب مردم را داشته‌اند که کارشناسان پلیس فتا متوجه این موضوع شدند و درخواست حذف این اپلیکیشن‌ها از گوگل پلی را کردند و اکنون این اپلیکیشن‌ها از گوگل پلی حذف شده است.

سرهنگ پاشایی از مردم خواست که اپلیکیشن‌های مالی و بانکی را از اپ‌ استورهای داخلی یا وبسایت رسمی بانک‌ها دانلود کنند؛ چرا که پلیس فتا راحت‌تر می‌تواند اپلیکیشن‌های جعلی را از اپ استورهای داخلی حذف کند.

او همچنین تاکید کرد که اگر از وبسایت رسمی بانک‌ها استفاده می‌کنند آدرس سایت را به‌طور کامل وارد کنند و از گزینه‌های پیشنهادی استفاده نکنند تا در دام کلاهبرداران نیفتند.

سرهنگ پاشایی همچنین به مردم هشدار داد که نرم‌افزارهایی که در کانال‌های غیررسمی تبلیغ می‌شود را دانلود و نصب نکنند.

وی همچنین تاکید کرد کسانی که از اپلیکیشن‌های جعلی مذکور استفاده کرده‌اند رمزهای کارت بانکی خود را تغییر دهند.

معاون اجتماعی پلیس فتای ناجا، در پایان گفت که میزان کلاهبرداری اتفاق افتاده از طریق این اپلیکیشن‌های جعلی هنوز مشخص نیست اما پلیس فتا، در حال انجام اقدامات لازم برای شناسایی و دستگیری این کلاهبرداران است.

2 در مورد “پلیس فتا هشدار داد: هشت اپلیکیشن‌ بانکی موجود در گوگل پلی جعلی بوده‌اند!”

  1. من شنیذم هکرها از هر حساب روزانه در حد پونصد تا تک تومن برمیدارن که برای طرف پیام نره و متوجه هم نمیشه کسی /:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH