رئیس اتحادیه صادرکنندگان مخابرات ایران: تعرفه‌های مخابرات باید افزایش یابد

تعرفه‌های مخابرات از دوازده سال پیش تاکنون تغییری نکرده و بهای هر یک دقیقه مکالمه از خط تلفن ثابت، همچنان همان ۴۵ ریال است.

با توجه به نرخ بالای تورم،‌ موضوع ثابت ماندن تعرفه‌های تلفن ثابت در این سال‌ها به شرکت مخابرات زیان‌های زیادی وارد کرده است و از طرفی نیز شرکت مخابرات یک نهاد خصوصی محسوب می‌شود و از طرف دولت بودجه‌ای برای توسعه زیرساخت‌ها و سایر هزینه‌های خود دریافت نمی‌کند؛ این مسائل موجب شده است که شرکت مخابرات از پس هزینه‌های خود برنیاید و در معرض ورشکستگی قرار بگیرد.

حالا دکتر داوود ادیب، رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران در این باره گفته است: امروزه شرکت‌های خدمات فنی مهندسی، از جمله مخابرات، با مشکلاتی مثل عدم وجود سفارشات کافی و مناسب برای تولیدکنندگان و مشکلات بیمه و مالیات و غیره مواجه هستند.

او همچنین به موضوع عدم حمایت دولت از شرکت مخابرات اشاره کرد و گفت: متاسفانه در دولت‌های پیشین، حمایت وزارت ارتباطات از اصلی‌ترین اپراتور بزرگ کشور که شرکت مخابرات ایران است، به شکل مناسبی صورت نپذیرفت. و در برنامه‌های پیشنهادی وزیر فعلی ارتباطات نیز خلاهای بسیاری در بخش دولت هوشمند و تحول دیجیتال وجود دارد.

ادیب در ادامه به مسئله حمله سایبری اخیر اشاره کرد و گفت: حملات سایبری ماه‌های اخیر گواه روشنی بر این موضوع است که برای توسعه و بهینه‌سازی لایه زیرساخت توسط متخصصان داخلی باید برنامه‌ریزی مناسبی را انجام داد و یک اکوسیستم قوی و قابل اطمینان از شرکت‌های داخلی را برای دفاع سایبری در کشور ایجاد نمود.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات کشور، در نهایت به مسئله تامین مالی شرکت مخابرات اشاره کرد و افزود: توسعه به هر شکلی در شبکه مخابرات کشور و زیرساخت‌های مرتبط، بدون حمایت مادی و بدون تزریق بودجه جهت اجرای برخی از پروژه‌های ملی در حوزه‌های حساس کشور، توسط دولت و همچنین بدون افزایش تعرفه‌های تلفن ثابت به هیچ وجه امکان پذیر نخواهد بود.

1 در مورد “رئیس اتحادیه صادرکنندگان مخابرات ایران: تعرفه‌های مخابرات باید افزایش یابد”

  1. سلام.
    مشکل دقیقا همونجایی شد که خواستن هر بنگاه،نهاد یا موسسه سوددهی رو خصوصی کنن و با واگذاری به افراد خاص و تغیر نام اون نهاد یا موسسه به شرکت ، سودآوری اون رو برای عده ای خاص و اندک محدود کنن. خب همونطور هم که مشخصه شرکت خصوصی هم در ایران فقط به دنباله سود و منفعت بالا بدون نوآوری و تکنولوژی روز هست !!!
    بدترین این موارد هم مخابرات ایران هست که زیر ساخت 40 سال پیش رو میخواد ادامه بده ولی سوددهی بالا هم داشته باشه که البته نمونه های زیاد دیگه ای هم داریم مثله شرکت نفت ، شرکت برق ، گاز ، آب ، ایرانخوردو ، سایپا ، سیمان ، فولاد و مس (که خدمات و تولیداتشون به زور و با حمایت دولت با قیمت های گزاف به مردم تحمیل میشن ).
    معنی خصوصی سازی در ایران شده نفع و لفت و لیس خصوصی و امیدوارم روند خصوصی سازی (البته درستش خصولتی سازی) در ایران متوقف یا اصلاح بشه.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH