چرا نباید به نظرات و امتیازات دیجی‌کالا اعتماد کرد؟!

اعتماد مشتریان اولین و مهم‌ترین شاخصه‌ای است که فروشگاه‌های اینترنتی برای جلب آن تلاش می‌کنند. در حوزه تجارت الکترونیک، اعتماد مشتری حرف اول را می‌زند، به همین دلیل است که فروشگاه‌های اینترنتی یا دیگر سرویس‌هایی که خدماتی را ارائه می‌دهند، در تلاش هستند با کسب نماد الکترونیک، امکان بازگشت کالا در صورت عدم رضایت، بازگشت وجه و روش‌هایی به این شکل، رضایت خریداران و مشتریان خود را به دست بیاورند.

اما در وهله دوم، کیفیت کالاهای ارائه شده در یک فروشگاه، حذف کالاهای تقلبی و فراهم آوردن یک محیط صادقانه برای به اشتراک گذاشتن نظرات خریداران از مواردی است که هر فروشگاه اینترنتی برای جلب رضایت مشتریان و به دست آوردن اعتماد آن‌ها باید رعایت کند.

دیجیکالا به عنوان بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی ایران، با توجه به اعتباری که برای خود جمع کرده، باید به موارد گفته شده توجه کند و به آن‌ها پایبند باشد. دیجیکالا در گزارش‌های سالانه خود همواره به مقابله با عرضه کالاهای تقلبی، توجه به نظرات مشتریان و بهبود سیستم امتیازدهی به کالاها و فروشندگان اشاره می‌کند، اتفاقی که در واقعیت شاهد آن نیستیم و به نظر می‌رسد دیجیکالا باید پایش بهتری بر روی نظرات و امتیازهای کالاهای مختلف انجام دهد.

برای هر فردی که می‌خواهد از دیجیکالا یا سایت‌های مشابه خرید کند، نظرات کاربرانی که آن کالا را خریداری کرده‌اند، یک مرجع است. شما می‌توانید با نظرات کاربرانی که پیشتر آن محصول را دریافت کرده‌اند، از کیفیت آن با خبر شوید، اما پایش صحیحی بر روی سیستم نظرات دیجیکالا صورت نمی‌گیرد و در بسیاری از موارد، خواندن نظرات کاربران باعث گمراهی خریدار می‌شوند.

انتشار نظر فیک توسط فروشندگان

در برخی دفعات نظرات منفی در مورد یک محصول منتشر نمی‌شود ولی نظرات مثبت اجازه انتشار پیدا کرده تا کاربران جدیدی که وارد صفحه آن محصول می‌شوند با خواندن نظرات مثبت، به خرید کالا تشویق شوند. البته سیستم پایش نظرات کاربران اخیرا بهبود پیدا کرده اما همچنان در بسیاری از موارد مشاهده می‌شود که نظرات منفی برای یک محصول منتشر نمی‌شود.

اما ایراد این سیستم به همینجا ختم نمی‌شود، مشکل دوم زمانی پدیدار می‌شود که شاهد گسترش نظرات فیک در دیجیکالا هستیم و به نظر می‌رسد هیچ‌برنامه‌ای برای توقف این رویه وجود ندارد. در خصوص بسیاری از کالاها با خواندن نظرات کاربران به طور کامل متوجه می‌شوید که فروشنده یا فروشندگان یک محصول نظرات مثبت متعددی در خصوص آن کالا در مدت زمان کوتاهی منتشر کرده و بعضا به نکته‌هایی اشاره می‌کنند که کاملا تبلیغات محصول محسوب می‌شود. به طور مثال چند نظر پشت سر هم به گارانتی یا کیفیت خدمات پس از فروش یک کالا اشاره می‌شود که کاملا مشخص است این نظرات توسط کاربران نوشته نشده یا آنکه ویژگی‌هایی خاص و قابلیت‌هایی کم شناخته شده از محصول بیان می‌شود تا کاربران با خواندن نظرات به ویژگی‌های خاص آن کالا پی ببرند.

مشکل دیجیکالا

اما نکته جالب در خصوص این نوع نظراتی که خود فروشندگان منتشر می‌کنند، آن است که با کمی دقت می‌توانید تفاوت این کامنت‌ها را با نظرات خریداران واقعی متوجه شوید. به عنوان مثال با این لینک به صفحه خرید مودم نتربیت در دیجیکالا مراجعه کنید، در ابتدا تمامی نظرات طی یک بازه زمانی کوتاه مثبت است و فروشندگان این محصول به برخی نکات خاص از این مودم اشاره کرده‌اند.

اما پس از این تعریف و تمجید‌ها، نظرات انتقادی کاربران آغاز می‌شود. کاملا مشخص است که از یک بازه زمانی به بعد کاربران واقعی برای این محصول کامنت گذاشته‌اند که اکثرا هم نظرات منفی و حاصل نارضایتی از محصول است. در واقع چون دیجیکالا نظارت صحیحی بر روی نظرات خود ندارد، فروشندگان می‌توانند با چند کامنت فیک، از محصول خود تمجید کنند و پس از آن که کاربران به خرید محصول مجاب شدند، شاهد آن هستیم که اکثر نظرات چنین محصولاتی منفی خواهد بود و فروشندگان به همین راحتی می‌توانند کاربران را گمراه کنند.

جالب است بدانید که در کامنت‌های فیک این محصول می‌بینیم که اکثرا همراه با تصویر هستند و در مدت زمان کوتاهی (حدودا ۲ هفته) ارسال شده‌اند و همگی تعریف از محصولی هستند که اگر تجربه کار با آن را داشته باشید، متوجه می‌شوید که در حد رنگ کردن کلاغ و فروش آن به‌جای قناری است!

عدم اثر بخشی نظرات منفی در خصوص کالاهای تقلبی

نکته دیگر آن است که دیجیکالا به نظرات منفی متعدد کاربران نیز توجهی ندارد، طبیعتا زمانی که ده‌ها کاربر از کیفیت یک محصول رضایت ندارند و اعلام می‌کنند که این محصول تقلبی است، سیستم پایش محصول دیجیکالا باید حداقل صحت نظرات کاربران را مورد بررسی قرار دهد و کالای تقلبی را از فروشگاه خود حذف کند.

اما متاسفانه بی‌توجهی دیجیکالا باعث شده تا حتی سابقه اعتراض کاربران به یک کالای فیک به بیش از یک سال برسد و همچنان دیجیکالا هیچ توجهی به تعداد زیاد کامنت‌های مخصوص به این کالاهای فیک نداشته باشد.

مشکل دیجیکالا

به عنوان مثال لازم است تا نگاهی به کامنت‌های کاربران برای شامپو ضد شوره از برند مشهور آلپسین بیندازیم، فروشنده این کالا درصد رضایت 50 درصدی دارد، یعنی حداقل 50 درصد خریداران از خدمات این فروشنده رضایت ندارند، حال با نگاهی به نظرات کاربران برای این شامپو متوجه می‌شوید که در سه صفحه ابتدایی نظرات بیش از 10 کامنت به کیفیت پایین این محصول و تقلبی بودن آن اشاره دارند، حتی برخی از این کامنت‌ها مربوط به یک سال پیش است اما حتی طی یک سال اخیر دیجیکالا توجهی به نظرات منفی کاربران نداشته و همان جنس تقلبی با قیمت کالای اصلی بیش از یک سال است که در سایه غفلت مسئولین دیجیکالا، در این فروشگاه به فروش می‌رسد.

جالب است که بسیاری از خریداران گمان می‌کنند کیفیت محصول کاهش یافته، غافل از اینکه فروشنده عزیز بیش از یکسال است که کالای فیک را به‌جای کالای اصلی و با قیمت بالا به فروش می‌رساند و دیجیکالا کوچک‌ترین توجهی به این مسئله ندارد. جالب است که برخی کاربران حتی عکس محصول ارسال شده را درج کرده‌اند که کاملا از روی عکس نیز مشخص است که با یک محصول فیک مواجه شده‌اند.

پرسش و پاسخ از کاربران عادی

بخش پرسش و پاسخ در خصوص یک محصول یکی از قابلیت‌های خوبی است که طی چند سال اخیر به صفحه محصولات فروشگاه دیجیکالا اضافه شده است. اما زمانی که کاربران در خصوص یک محصول سوال دارند، این سوال باید توسط کارشناس دیجیکالا یا حداقل فروشنده محصول پاسخ داده شود. این رویه در خصوص محصولات دیجیکالا رعایت نمی‌شود و هرکدام از کاربران با هر نوع دانش و اطلاعاتی می‌توانند جواب دیگر کاربران را به درستی یا شاید اشتباه بدهند و هیچ نظارتی هم بر روی این بخش نیست.

مشکل دیجیکالا

جواب پرسش کاربران را خود کاربران می‌توانند بدهند و به همین شکل اعتبار این بخش به طور کامل زیر سوال می‌رود، زیرا مشخص نیست فردی که پاسخ شما را می‌دهد چه اطلاعاتی از آن محصول دارد و آیا پاسخ او صحیح است یا غلط؟ بخش کامنت‌ها و پرسش و پاسخ کامنت‌ها یکی از عوامل مهم برای انتخاب یک محصول توسط کاربران به حساب می‌آید اما نه به بخش کامنت‌ها توجه می‌شود و نه بخش پرسش و پاسخ و همین دو عامل باعث شده تا خریداران برای انتخاب کالای مورد نظر خود به اشتباه بیفتند و محصولی را که برایشان مناسب نیست، خریداری کنند.

باگ بزرگ بخش امتیازدهی محصول

و اما مورد آخری که در این مقاله می‌خواهیم در مورد آن صحبت کنیم، بخش امتیازدهی به محصولات دیجیکالا است. فروشگاه اینترنتی دیجیکالا پس از هر خرید، نظر کاربران را در مورد کالای خریداری شده جویا می‌شود، به این ترتیب کاربران می‌توانند به کالای خریداری شده امتیاز دهند و این امتیاز، راهنمایی برای افرادی است که قصد دارند تا این کالا را خریداری کنند.

اما در برخی از بخش‌های دیجیکالا سیستم امتیازدهی باگ‌هایی اساسی دارد که مدت‌ها دیده می‌شود و تاکنون این باگ‌ها رفع نشده! به عنوان مثال زمانی که محصولات مختلف در بخش کوله پشتی مخصوص لپ‌تاپ را مشاهده می‌کنید برخی از کالاها امتیاز بیش از 5 دارند! این درحالی است که بازه امتیاز دیجیکالا به محصولاتش صفر تا 5 است.

با این اوضاع مشخص نیست چگونه یک محصول توانسته امتیاز بیش از 5 بگیرد، این اتفاق مانند آن می‌ماند که یک دانش آموز در یک امتحان نمره 23 بگیرد در حالی که امتحان از 20 نمره برگزار شده است! اشکال سیستم امتیازدهی به محصولات باعث می‌شود اعتبار دیگر امتیازات داده شده نیز زیر سوال رود. با وجود چنین اشکالات بزرگی مشخص نیست واقعا امتیاز بالا یا پایین برای یک محصول واقعی است یا به علت باگ‌های سیستم امتیازدهی این اعداد ثبت شده است.

دیجیکالا به عنوان یک فروشگاه اینترنتی بزرگ وظیفه دارد تا ایرادات و اشکالات مربوط به سیستم نظرات و امتیازدهی را رفع کند، این که یک کالای فیک به مدت بیش از یک سال در این فروشگاه به فروش برسد و همه کاربران با ارسال نظر این موضوع را به گوش مسئولین دیجیکالا برسانند اما هیچ تفاوتی در فروش این محصول فیک به وجود نیاید، مایه تاسف است. همچنین اشکالات سیستم نظردهی و امتیازدهی که مرجعی مهم برای انتخاب محصولات توسط کاربران است، باعث می‌شود تا خریداران محصولی که برایشان مناسب نیست، خریداری کرده و تجربه خرید ناخوشایندی داشته باشند. بنابراین حداقل توصیه ما این است که در حال حاضر به برخی از نظرات و امتیازهای دیجیکالا اعتماد نکنید و در خرید خود تجدید نظر نمایید‌.

نظر شما چیست؟ آیا تاکنون با مشکلی در بخش ارسال نظر یا امتیازدهی محصولات در دیجیکالا مواجه شده‌اید؟ تجربه خودتان را با ما به اشتراک بگذارید.

63 در مورد “چرا نباید به نظرات و امتیازات دیجی‌کالا اعتماد کرد؟!”

  1. دیجی کالا نه به‌ مشتریان احترام میزاره نه به‌کارکنانش اگه دقت کرده باشید هر ماه آگهی استخدام میزاره و نیرو میگیره وقتی پیگیر شدم دیدم که آنقدر شرایط کار تو این خراب شده سخت هستش که هر کسی میره اونجا فرار میکنه دیجی کالا شده دزد سر گزده و هم مردم رو میچاپه هم کارکنانش روزگار خوبی ندارن

  2. تا وقتی دیجی کالا خودش انبار داشت و کالاهای خودش رو میفروخت عالی بود همه ازش راضی بودن ولی توی این یکی دو سال اخیر که به دلالی رو آورده کاملا احساس میکنی با ی مشت شارلاتان طرفی .ی ماشین حساب کاسیو سه سال قبل ازشون خریدم چهارصد تومن فردای سفارش آوردن تحویل دادن چند ماه قبل دوباره از همون ماشین حساب سفارش دادم و دو هفته من رو سر کار گذاشتن و در نهایت کنسل کردن .مانیتور میخوتستم بخرم ازشون و نوشته بودن در صورت باز شدن جعبه مرجوعی قبول نمیشه .یعنی ممکنه بسته یندی رو باز کنی و داخلش ی مانیتور سوخته باشه و ازت پس نگیرن چون بسته بندی باز شده .دیجی کالا همون جوری که به سرعت رشد کرد داره به سرعت خودشو نابود میکنه

  3. من یک موبایل از دیجی کالا خرید کردم ولی کیفیت آن با تعریفی که شده بود مغایرت داشت وقتی نظرم را در وب سایت نوشتم گفتند نمی توانیم آن را نمایش دهیم چون با منافع فروشنده مغایرت دارد، یعنی یک جنس بنجول هم باید پنج ستاره بگیرد در غیر اینصورت کلاهبردار ضرر خواهد کرد!!!

  4. سلام اون لینک مودم نتربیت رو که گذاشته بودید ، اسم نویسنده ۲۲ یا ۲۳ نظر رو نوشته بود کاربر دیجی کالا که اکثرشون مثبت بودند . و بیشتر از ۵۰ درصد خریداران که فک کنم راضی نیستند .

  5. فقط نظر مثبت کالا رو درج می کنن . الان بگم بیشتر کالا هاش بی کیفیت هستا !!!! حواستون باشه ….

  6. من ی کالای بهداشتی خریدم که با بسته باز و ناقص به دستم رسید و سه روزه پشتیبانی داره سر کارم میگذاره
    قصد دارم ازشون شکایت کنم رسما دزد و کلاه بردار هستند

  7. از دیجی کالا گوشی خریدم . اشکالات محرز و داغون را نمیتونن قبول کنن به معنای واقعی غیر قانونی عمل میکنن و فقط میخوان جنس فیک به مشتری تحویل بدن
    چون یه تعداد نفرات اومدن و کار اشتباه کردن ربطی به من خریدار نداره که با نهایت اعتماد خرید کردم
    مال حروم خوردن آسون شده تو این مملکت

  8. این داستان یک مثلث هست با سه راس .الویش فروشنده هست که همونطور که دوستان گفتند پر شده از کلاه بردار که دارند کالا های فیک به مردم قالب میکنند .دومی خریدار هست که اینجا هم متاسفانه تعداد قابل توجه از دوستان کالا رو میخرن و با جنس خراب که تو خونه داشتن عوض میکنند و عودت میدن.یک راس دیگه دیجی کالا هست که از بیشتر محصولات ۱۰٪ پورسانت + هزینه پردازش محصولات میگیره که باعث شده تقریبا همه جنسی تو دی جی کالا گرونتر در بیاد .اگر یه مشتری یه محصولی بگیره که گارانتی برگشت ۷ روزه داشته باشه بعد روز ششم راحت میشه اون کالا رو با یک هفته کار کردن عودت داد و مجدد این کالا وارد چرخه فروش بشه .من خودم فروشنده دی جی کالا هستم و این وسط هم از فروشنده و هم از خریدار متضرر داریم اما تنها کسی که در هر حالتی سود میکنه دیجی کالا دلال هست .بعد از سه ماه فروشندگی در دیجی کالا با سی میلیون ضرر قطع رابطه کردم .

  9. متاسفانه دیجی کالا افتضاح شده در مشخصات و تصاویر یک چیز هست جنسی که به دستتون میرسه چیز دیگه ای هست.مرجوع کردم یک هفته هست مبلغ مرجوعی برگشت نمیدن.

  10. 1 . خود سلر دبجی کالا هم حتی جنس دسته 2 رو به جای نو میفروشه
    2 . وقتی مرجوع میکنی با ترفند هایی میزنه زیرش که دست 2 فروخته و پس نمی گیره و اصلا زیر بار نمیره و میگه شما دروغ میگی
    3 . به سامانه های تعزیرات و قضایی و ای نماد و اتحادیه شون با هم شکایت کردم جواب گرفتم : هم کالا رو پس گرفت هم چندین برابر قیمت کالا دولت جریمش کرد . راه خوبیه اگر ازتون پس نگرفت !
    4 . پشتیبانی صفر هست و جواب نداد برای من ! حتی مسخره هم شدم پشت تلفن !
    5. این اتفاق مال سلر خود دیجی کالا بود . متاسفم برای خودن که از اینا خرید کردم !

    1. دقیقا همین رفتار را با من دارن به شدت بی ادب و گستاخ ب مشتری حرف میزنن و جوری مسخره میکنند انگار داری دروغ میگی. خودشون دزد هستن بقیه را هم به چشم دزد میبینن منم ازشون شکایت کردم
      تازه از خود دیجی کالا خرید کردم نه فروشگاهها و سلرها

  11. تو این مملکت هیچی سر جاش نیست وجدان ها خواب حتی قاچاقچیان اینترنتی شدن! تا این حد اوضاع خیطه
    دستگاه نظارت فشل هست شما بصورت حضوری هم میرید خرید کافیه اطلاعاتتون از اون کالا کم باشه کلاه سرتون میزارن وای به حال غیر حضوری ! خرید اینترنتی تو این مملکت فقط اسباب زحمت و سلب آسایشتون میشه اونم اگه خیلی زرنگ باشید پولوتونو با کلی بدبختی و دوندگی برگردونید دلتون به حال پولتون یا پول پدر و مادرتون بسوزه با بدبختی ادم پول در میاره
    نزارید این کلاه برداران روز به روز چاق تر بشن و به ریش تون بخندن
    من تنها چیزی که سفارش انلاین دادم سفارش غذا بود اونم دم در کارت کشیدم ?

  12. مارکت پلیس اومد برای توسعه دیجی کالا
    ولی چنان ضربه محکمی به اعتبار دیجی زد که سالها شاید دیگر نتوان جبران کرد.
    رفیقم پلی ۴ تعمیری می‌فروشه بجای نو توی دیجی، از خدا هم نمیترسه.
    میگه شاید یه سال طول بکشه خریدار متوجه بشه

  13. آمازونش نظر فیک داره کاری نمیکنه دیجیکالا بیاد اینکارو بکنه؟ وقتی از این کار سود میکنن چرا جلوشو بگیرن؟ تا وقتی رقیب جدی برای دیجیکالا وجود نداره و ترس از از دست ادن بازار وجود نداره این موارد مرتفع نمیشن.

  14. دیجی کالا واقعا جنساش آشغال شده سال پیش که ازش هندزفری خریدم سیم شارژر همراهش نبود و هندزفری هم خط داشت یعنی درب جعبه باز شده بود و مرجوعش کردم.امسال هم که ازش دوتا دسته ۱۰ تایی خودکار خریدم خودش سفارشم رو لغو کرد بعد همون خودکارو ۲۵ درصد گرونتر کرد . محافظ صفحه سفارش دادم برا تبلتم تا دم مغازه رفتم که نصبش کنم میبینم برا ی مدل دیگه است یعنی افتضاح شده و دفعه آخر از ۴ قلم کالای ارسالی ۲ تاش لغو شد و یکی اشتباهی اومده بود و یک دیگه هم زمین تا آسمون با عکسش فرق داشت .فقط شانس آوردم که تا الان همرو پس گرفته .بعد از اون موقع درخواست حذف حساب کاربریمو دادم و هیچ چیزی از دیجیکالا نخریدم.جالب اینجاشه که جنسی که قیمت دلاریش ۱۲۰ دلاره و بدون گمرک و مالیات و ….. میشه بیشتر از ۳ میلیون تومن دیجیکالا می فروشه 2,750,000 تومن که قطعا این جنس یا دست دومه یا استوک .

  15. عزیزم
    هر موقع انتقاداتت در مورد دو خودرو ساز آشغال که بازار رو انحصاری کردن به جایی رسید ، دیجیکالا هم انتقاد پذیر میشه
    تنها چیزی که برای این از خدا بیخبرا مهم نسیت ، مصرف کننده و نظراتشونه

    1
    16
  16. عجب تیتر جالبی !
    دی جی کالا کاملاً بر خلاف قانون تجارت الکترونیک عمل می کنه … ( هیچ کسم جلوش رو نمی گیره )

    تمام سایت های فروشنده خدمات الکترونیک ، باید مشخصات تامین کننده کالاشون رو به خریدار اعلام کنند .. تا خریدار بدونه از چه فروشنده ای داره خرید می کنه !!!

    بنده ماه گذشته یک عدد لپ تاپ لنوو به مبلغ 25 ملیون تومان خریدم پول هم نقد به حسابشون واریز شد ، بعد از گذشت یک هفته کامپیوتر روزی MSI برام ارسال شد ، با چه بدبختی و گرفتاری تونستم پول رو ازشون بگیرم ، تمام مستندادشون هم دارم … مثلاً قرار بود یک عدد کیف لپ تاپ به عنوان دلجویی برام ارسال بشه که اون هم پرید …

    دیجی کالا فقط دروغ دروغ دروغ … تمام قوانین به نفع خودشونه .. همه ی قوانین .

    14
  17. وقتی از دیجی خرید میکنی … اگه جنس مرجوعی و دست دوم نباشه … اگه همونی باشه که سفارش دادی و چیز دیگه ای برات ارسال نشده باشه باید کلی خوشحال باشی و به شانست امیدوار

    12
  18. علی راستگو

    احتکار از هر نوعش از ماسک گرفته تا لوازم پزشکی که یه مدت احتکار کردن و گرون فروختن و من خودم ماسک و چندتا چیز پزشکی خریدم همون زمان اول کرونا پول هم انلاین ریختم بعد دو هفته پولم دیدم عودت دادن و جنس نفرستادن بعد همون کالا با قیمت چندین برابر باز گذاشتن که من اگه پا شده بودم همون زمان رفته بودم داروخونه ضرر نمیکردم.
    کلا شده دلال مملکت و عامل گرون فروشی در ایران و به ارگانهای رده بالای دولتی که اسم نمیبرم هم کاملا وصله و هیچ قانونی نمیتونه کله پاش کنه و این نظرهای ما هم همش باد هواست و مسئولهای رده بالای مملکت هم همه نونشون از قبیل امثال دی جی دلال در میاد و یکی اینجا دی جی کالا رو با امازون مقایسه کرده که اولا شما دهنت اب بکش چنین مقایسه احمقانه ای میکنی و تو کشورهای دیگه صدهزارتا فروشگاه اینترنتی معتبر با رقابت سالم هست نه مثل دلال کالا همه رو زده ناک اوت کرده و زیراب زده با هزارجور کثافت کاری نون حلال خور رو بریده تا نون کثیف خودش در بیاد و الان اینهمه نظر ما اینجا میدیم ایا یه مسئول یا کسی ایا میبینه که بخواد کاری کنه؟؟ و قطعا میبینه و به ریش ما میخنده چون خود مسئولین کالای اصل با پولی که از جیب ما زدن از امریکا که بهش مرگ هر روز میگن سفارش میدن و ما فقط شدیم روضه خون ذکر مصیبت و امیدوارم روزی ورق برگرده بشه اینها و حتی اون فروشنده کوچیکها که با اینها همکاری داشتن مجازات کرد و میگن سزای گرون فروش و دزد و دلال نخریدنه ولی وقتی اینا زیراب همه رو زدن و با هزار جور ربات حتی یه پست تو تویئتر در موردشون بد بزنی سریع میان فرافکنی میکنن چه جوری میشه با این هیولا درافتاد و من به هر مسئول و کسی که دستش میرسه و این نظرهای ما رو میخونه فقط یه حرف دارم بزنم شرم بر شما و بعدش هم شرم بر ما که میزاریم امثال شما اینجوری به سرمون بیارن از ماست که بر ماست.

    2
    25
  19. فروشنده که هیچی، همه دوست و آشنا و خانواده و بچه‌های فروشنده هم میان میخرن نظر مثبت میدن، بعد یه مدت هم ازش استفاده میکنند، بعد دوباره پس میدن به خود فروشنده آکبند میکنه میاره گرونتر میفروشه!
    یعنی الان راحت 60% اجناس دیجی‌کالا تقلبی یا دست دوم هستند، جلوی واردات هم که گرفتن بجای تولید داخلی افتادن به تولید جنس تقلبی و کپی نامرغوب از روی همون مدل خارجی درست مثل چین، اونم با قیمت‌های فضایی که تازه شگفت‌انگیز باید 50% آف بخوره تا به قیمت واقعی نزدیک بشه!
    متاسفانه رقابت نیست، اگر آمازون بیاد ایران دیجی‌کالا باید تخته کنه…

    1
    13
  20. علیرضا اسدی

    بدترین قسمت این داستان اینجاست که حدود یک چهارم محصولات دیجیکالا استوک هستش که بجای محصول نو به کاربر فروخته (انداخته) میشود ! مخصوصا” در قسمت قطعات الکترونیک و کامپیوتر ! مثلا” : لپ تاپ نمایشگاهی را کارتون میکنند و جای لپ تاپ نو میفروشند و یا چند سال پیش کارت گرافیک 1050 تک فن فیک را زیر قیمت بازار فروختن که حاصل آن فروش کارت گرافیک GTX1050TI/4GB در دیوار و شیپور با گرانتی یکسال بود .

    12
  21. بارها محصولی رو گرفتم و نامناسب بوده و نظر منفی گذاشتم ولی تایید نکرده ولی چیزی که خیلی بد هست اینه که دیجی کالا قیمت نجومی رو محصولات میذاره و برخی از فروشندگان غیراینترنتی هم به استناد قیمت دیجی کالا،روی کالاهاشون قیمت میذارن که باعث میشه قیمت یک محصول در کشور خیلی بالا بره.بارها دیدم که مغازه دارها قیمت گران میدن و وقتی اعتراض میکنیم،به قیمت بالاتر کالا در دیجی کالا استناد میکنند

    25
    1. آره دقیقا همینجوره
      کامنتهای منفی رو حتی اگر با مودبانه ترین لحن هم باشه نمایش نمیدن بدتر از دیجی کالا کافه بازار هست که اگر از برنامه های بدردنخور و ناامنی که میذاره انتقاد کنی کامنتتو نمایش نمیدن هرچی تو کارشون صداقت کمتر باشه و فریبکاری بیشتر باشه نمایش کامنتهای انتقادی کمتر میشه!

      1
      14
  22. من چندین بار نظرات واقعی و منطقی از کیفیت بد بعضی محصولات درج کردم و در نهایت نظر عدم تایید شد ، در صورتی که نظرات مثبت سریعا تایید می‌شوند.
    دیگر به این دیجیکالا اطمینان ندارم در صورتی که من از مشتریانی هستم که زمانی خرید کردم که یا تیپاکس بسته می‌فرستادند یعنی ۹ سال پیش و حالا یکی از مشتریان قدیمی خود را از دست دادند هیچ دیگر پیشنهاد هم نمیکنم به کسی …

    19
  23. بهاره احمدی

    منم از دیجیکالا ناراضی ام و مثل تو فک میکنم که باید به سایت های دیگه که کوچیکترن هم اعتماد کنیم و خرید کنیم. و اون هایی که خوبن رو به همدیگه معرفی کنیم.
    من چند روز پیش با یه سایت با اسم عجیب قریب آشنا شدم که توش همه میومدن نظراتشون رو در مورد جاهایی ک ازش خرید کردن مینوشتن
    **********

    1
    12
  24. حیف شد دیجیکالا خرید آنلاین را راحت و مطمئن کرده بود ولی الان دیگه نمیشه بهش اعتماد کرد جدیدا هم شرایط عودت را خیلی سخت کرده مثلا اگه باز نشده باشه عودت میده و باز بشه قابل عودت نیست مگه ما علم غیب داریم داخل بسته سالمه یا خرابه
    من ایده ای دارم برای فروشگاه های اینترنتی

    14
  25. دیجیکالا پر شده از کالاهای بی کیفیت، بخش اسباب بازی که مخصوص کودکان هست بشدت پر شده از این کالا ها که اگر توی بازار جنس اینهارو دیده باشید هیچوقت برای دلبندتون نمی خرید ، کالای خوب هم که اونقدر گرون میده آدم پشیمون میشه، چند وقتی هم هست که فروشنده هاش کالاهای متفرقه یا با کیفیت پایین تر ارسال می کنند.
    مدیریت در دیجیکالا مشکل داره

    13
  26. کاملا موافقم، من خودم میخواستم یه هندزفری بخرم، 2 تا کامنت کاملا مثبت ثبت شده بود، رفتم بقیه اجناس اون فروشگاه رو نگاه کردم دیدم دقیقا زیر همه محصولاتش در تاریخ مشابه کامنت های مثبت مشابه گذاشته شده، من خریدم 200 (تخفیف کلان فیک هم زده بود که همون موقع هم میدونستم فیکه) و بعد مدتی شد 120 تومن. من خریده بودم بعد متوجه فیک بودن کامنتا شدم و کامنت منفی هم گذاشتم در این رابطه که دیجی کالا تایید نکرد.

  27. دیجیکالا اون زمانی عالی بود که خودش فروشنده بود و الان که فقط شده دلال و وصل شده به بالاها مفت نمی ارزه. به راحتی هم میتونید سرشون کلاه بزارید که روشش توی اینترنت موجوده. در کل اصلا ازشون خرید نکنید. هر چیزی تو کشور ما بزرگ شد حکومت دست میزاره روش و گند میزنه به کیفیتش.بماند که اجازه رقابت سالم هم به بقیه سایت ها نمیدن

    1
    29
    1. بهاره احمدی

      منم از دیجیکالا ناراضی ام و مثل تو فک میکنم که باید به سایت های دیگه که کوچیکترن هم اعتماد کنیم و خرید کنیم. و اون هایی که خوبن رو به همدیگه معرفی کنیم.
      من چند روز پیش با یه سایت با اسم عجیب قریب آشنا شدم که توش همه میومدن نظراتشون رو در مورد جاهایی ک ازش خرید کردن مینوشتن
      ************

      2
      4
  28. من که چند ماه پیش ازشون خواهش کردم روی محصولات خوراکی وبهداشتی کار نکنن مگر اینکه نظارت دقیق داشته باشند..در بحبوحه ایام کرونا یکی دوبار بسته غذایی داشتم که از آکبند خارج وبنظر دست خورده میامد. که متاسفانه توی این گرونی ارزان هم نبودند از یکطرف میترسیدم خودم متهم شوم ونتوانم ثابت کنم واز یک طرف یک ماده غذایی مرطوب دست خورده را دوست نداشتم استفاده کنم .بعد ار تحویل اونها بلافاصله عکس و تماس گرفته وبدوبیراه گفتم .البته مرجوعی را پذیرفتند.ولی چرا..؟!

    2
    15
  29. باسلام و تشکر از آقای صانعی
    با درج این مقاله کامل و عالی از عملکرد دیجی کالا
    من از مشتریان قدیمی دیجی کالا بودم‌ اما دیگه ازش خرید نمیکنم و‌ فقط گاهی از جهت آشنایی کلی با محصولات ی نگاهی به سایتش میکنم فقط در همین حد
    نه به اصالت کالا نه به نظرات کاربران و نه به فبمت اطمینان دارم
    متاسفم برای دیجی کالا که به شعور مردم آنقدر توهین می‌کنه و بعنوان اولین و بزرگترین فروشگاه اینترنتی ایران دید آدم رو به این نوع خریدها خراب می‌کنه.

    4
    26
  30. دلیل اینکه هیچکدام از نظرات من منتشر نمیشه حق دارم بدونم اگه خیلی به کارتون اطمینان دارید؟!

    1
    17
  31. شما یه مورد نام ببر که دیجی کالا روش نظارت داشته باشه! یه مورد نام ببر که بهش توجه داشته باشه!
    دیجی کالا فقط به پول گرفتن توجه داره ولاغیر!!! نه کیفیت نه برند نه سلامت نه گارانتی هیییچییی!!

    2
    30
  32. سلام.من خودم فروشنده دیجی کالا هستم.اینقدر دیجی کالا عریض و طویل شده که زفت و رفتش کار حضرت فیل شده…

    4
    15
  33. تخفیف هایی که میزنن واقعا توهین مستقیم به شعور مردمه. یه جنس رو قیمت ده برابر میزنن بعد ۸۰ درصد تخفیف روش میذازن که بازم کلی از قیمت اصلیش بالاتره. آخه چطور میشه روی یه جنس ۸۰ درصد تخفیف داد؟؟؟ علنا دارن میگن که قیمت ها رو هرچی که دلمون خواسته مشخص کردیم!!

    1
    39
  34. سلام، چندین با خرید داشتم ولی متاسفانه مرجوع کردم وکلا اززندگی بیرونش کردم خداوندچشم دست وپا بهم داده توی بازارمیگردم وبهترین جنس رو باچونه زدن میخرم این خرید اینترنتی مال کشورمانیست والسلام

    2
    28
    1. آمازون هم همینجوره، دقیقا مشابه دیجی کالا کار میکنه یا بهتره بگیم دیجی کالا مشابه آمازون کار میکنه! همونجا هم نظرات رو بخونید خیلی نظرات منفی پیدا میکنید که از اصل نبودن یا خراب بودن یا کیفیت پایین و غیره شکایت کردن، زرنگی این نوع فروشگاه ها هست که خودشون میشن واسطه یا بهتره بگیم دلال و درصدی از فروش دیگران رو بر میدارن و وقتی جنس خراب یا غیر اصل دست مشتری میرسه تمام تقصیرها رو میندازن گردن فروشنده ثانویه! اینجوری فروششون بیشتر خواهد شد، در نتیجه سود خیلی بیشتری میکنن و در نهایت به اعتبارشون هم لطمه ای نمیخوره. من خیلی مواقع از فروشگاه های اینترنتی دیگه ای خرید میکنم، همونها هم خیلی مواقع اشتباه میکنن اما بعضا از دیجی کالا هم بهتر مشتری مداری میکنن و اشتباهشون رو با پس گرفتن، تعویض و غیره جبران میکنن، حتی شده من خرید داشتم و فروشنده یک سری چیزهای اضافه هم اشتباها فرستاده اما وقتی تماس گرفتم براشون ارسال کنم یا هزینه رو بدم قبول نکردن! در کل همه رو به یک چشم نبینید، فروشگاه اینترنتی خوب و با وجدان هم زیاد هست.

      3
      4
  35. من خیلی وقت دیگه از دیجی کالا خرید نمیکنم هم گرون میدن هم جنسی که تحویل میدن اصلا با عکسش جور در نمیاد بد تر از اون از جنسی که گرفتم عکس میندازم بقیه عکس واقعی ببین دیجی کالا تایید نمیکنه نارضایتی ها از دیجی کالا زیاد شده تمام مشتریاش دارن ازش زده میشن پولمونو باد نیاورده که بدیم جنس فیک بگیریم

    2
    23
  36. سلام.واقعا بررسی درستی انجام دادید.دیجی کالا فقط بِدرد این میخوره که با محصولات متنوع اشنا بشی و حتی اگرم محصولاتِ جدیدتر به بازار اومده باشن و در دیجی کالا هم نباشن باز باعث میشه که دیدِ بهتر و دانِشِت رو از سطح صفر ارتقاء بدی،و بعد خودت حضوری بری بازار و به صورت میدانی تحقیق و خرید کنی .
    دیگه الان دیجی کالا بیشتر از اینکارایی نداره.ممنون.

    1
    23
  37. ممنون از شما که ب این موضوع توجه کردید. منم شاید از دیجی کالا نزدیک ب 10 میلیون خرید کردم توی سری های مختلف چه جشنواره و غیره، متاسفانه حتی تو پیچ اینستاگرامشون هم بهشون گوشزد کردم حتی کلمه دزد رو هم بهشون نصبت دادم بعد بهم گفتن تو قسمت نظرات عمومی نگید منم گفتم توضیح دادم که همه بفهمن، کابل برق گرفتم 2.5 که اصلا 2.5 نبود یک ماه هم کار نکرد، هندزفری گرفتم تو شارژ آب شد تو نظرات هم گفتم ولی اصلا ترتیب اثر ندادن، همین جریاناتی ک گفتید رو من ایمان دارم چون حسش کردم الان یه مدتیه رو طلا داره زیاد تبلیغ میکنه خدا میدونه که چه خبره ?مگه سر جریان کرونا نبود اوایل کرونا ماسک احتکار کرده بود وای متاسفانه کسی گوش نمیده من که خدا شاهده دیگه ی هزار تومن هم از این کلاهبردارها خرید نمیکنم، ممنون بابت بررسی این موضوع

    1
    24
  38. به موارد گفته شده، باید تفاوت عکس کالا با کالای ارسالی رو هم اضافه کنید. برای نمونه دو تا شال خریدم که نه جنس و نه ظاهرشون هیچ شباهتی به عکس توی سایت نداشت و کیفیتشون خیلی پایین بود و مجبور شدم مرجوع کنم. با اینکه در مرجوع کردن کالا خیلی تنبل هستم، ولی چون غیر قابل استفاده بودن، چاره دیگه ای نداشتم.

    1
    20
  39. باسلام
    من فروشنده دیجی‌کالا هستم همیشه تمام محصولات رو خودم چک میکنم وبرای مشتری ارسال میکنم با این حال بعضی ازمححصولات توسط مشتری تعویض شده یا محصولی که مدتها استفاده شده مرجوع میکنن
    من میزارم برای آخرت تو قضاوتها انصاف رو هم در نظر بگیرید

    22
    16
    1. سلام. برای مرجوع کردن کالا مدت زمان کوتاهی در نظر گرفته شده که بعد از اون امکان مرجوع کردن وجود نداره. چطور میشه بعد از مدتهاااا استفاده کردن، کالایی رو مرجوع کرد؟؟؟

      3
      19
      1. منظورشون اینه که جنس نو میگیرن، بعد از 2 روز جنسی رو که 1 ماه استفاده کردن مرجوع می کنن.

        2
        9
      2. سو استفاده گر زیاده، همونطور که فروشنده بی وجدان داریم که جنس تقلبی به جای اصل میفروشه خریدار بی وجدان هم داریم! طرف یه لباس داشته قبلا استفاده کرده کهنه شده، یه لباس همون شکلی میخره، به محض اینکه رسید دستش زنگ میزنه دیجی کالا میگه لباس دست دوم فرستادن! دیجی کالا هم سریع لباس کهنه خریدار رو پس میگیره، این وسط فروشنده بیچاره هست که ضرر میکنه.

      3. سلام. در دیجی کالا دو نوع کاربر (مشتری) وجود دارد. یکی کاربر معمولی، که مدت 1 هفته فرصت برای مرجوعی کالا دارند و دیگری کاربر دیجی پلاس، که مدت 1 ماه فرصت برای مرجوعی دارند.
        منظور آقای جمال، کاربران دیجی پلاس هستند.

      4. با سلام،
        در دیجی کالا دو نوع کاربر ( مشتری) وجود دارد.
        1- کاربران معمولی که مدت 1 هفته برای مرجوعی کالا فرصت دارند.
        2- کاربران دیجی پلاس که مدت 1 ماه برای مرجوعی کالا فرصت دارند.
        احتمالا منظور آقای جمال به کاربران دیجی پلاس بوده است.

    2. با سلام،
      وقتی دیجی کالا، کالای مرجوعی را در صورتی قبول می کند که در بسته بندی اولیه و بارکد دیجی کالا و طبق سفارش داده شده باشد، چطور میتوان کالا را با کالای مشابه تعویض کرد؟
      اگر مشتریانی هستند که متاسفانه چنین کاری می کنند، فروشندگانی هم هستند که توجهی به درخواست مشتری (رنگ، نوع، سایز، مدل….) نمی کنند و فقط میخواهند کالایی که موجود دارند را بفروشند و به پول برسند. حتی فروشندگانی هستند که کالای تاریخ گذشته خود را میفروشند و متاسفانه در دیجی کالا هم انگار هیچ نظارتی بر کالای ارسالی فروشنده نیست و مامور بسته بندی سفارشات هم هیچ توجهی به تاریخ کالاها نمی کند و فقط پلاستیک حبابی می پیچد و اتیکت میزند و برای ارسال میفرستد، مانند روغن زیتون بلینی، که پنج ماه از تاریخ مصرفش گذشته بود و فروشنده داشت آنرا براحتی میفروخت.
      خب… آیا این هم انصافه، که فروشنده ای برای همنوع خودش هیچ ارزشی قائل نیست و جز پول چیز دیگری نمی بیند؟
      کار هیچکدام انصاف نیست و درست نمیباشد. یک انسان واقعی و با وجدان این کار را نمی کند، چه مشتری باشد چه فروشنده.

  40. اصولا خرید ازدیجی کالا و امثالش بایستی از چند جهت به نفع خریدار باشه
    صرفه اقتصادی
    ارسال سریع
    کیفیت مناسب و……..
    که در حال حاضر این موارد تامین نمیشه ، قیمت را با یعضی جاها مقایسه کردم و علنا فروشندگان دیجی کالا گرانفروش هستند ، از لحاظ زمان ارسال که دیجی کالا پدر آدم را درمیاره ، کیفیت هم که اینقدر جنس بنجل و فیک ریخته که پیدا کردن جنس اصلی کلی هنر میخواد

    1
    32
  41. با سلام؛
    مونوپل و انحصار همین نتیجه رو هم خواهد داشت، فقط و تنها همین (نارضایتی). برای رفع تکلیف از اصطلاح «بازارگاه» دارن سوءاستفاده می‌کنن. که یعنی صرفا واسطه هستن و فروشنده مقصر هست. خودشون رو هم رسما به کوری زده‌اَن. آخه لاکردار؛ طرف لباس زیر گرفته، جای لیورجی آلمان، در حالتی خوشبینانه براش از کوچه سعادت مولوی رکابی فرستادید، جنس و کیفیت و مدل و و و.. همه عین خودتون مزخرف؛ زیرش هم دستکم 10، 15 نظر هست که مشخصا به این مسئله و اون فروشنده خاص دارن اشاره می‌کنن اما هنوز که هنوزه فروشنده فعال هست و داره قناری‌هاشو قالب خلق می‌کنه.
    بخش تاریک ماجرا؛ خاموشی و دایورتی دی‌جی کالاست اونم روی محصولی که قابلیت عودت و ارجاع هم نداره (چون لباس زیره). شما خوشبینانه نگاه کردید و گفتید.. خیلی از این به‌اصطلاح «باگ»ها اصلا خدعه و شیادی‌گری هستن؛ با نظارت مستقیم و زیرجلدی دی‌جی کالا!
    از شما خواهش می‌کنم یه مطلب هم کار کنید با عنوان “چرا نباید به فروش شگفت‌انگیز دیجی‌کالا اعتماد کرد؟!” در حین بررسی به نکات جالبی برخواهید خورد! مثلا یه کتونی ساق‌دار چینی هامتو رو می‌ذاره با قیمت اصلی 1,650 و در تخفیفی شگفت‌آور قیمتش می‌شه 1,299 در حالیکه اگه مثل بنده این روزها مسیرتون به منیریه افتاده باشه و همچنین علاقمند به کفش و کتونی، می‌دونید که قیمت کفش فوق‌الذکر نهایتا 1,100 هست؛ حالا اگه برخلاف بنده وِزه و تخفیف‌بگیر هم باشید که دیگه فبهاالمراد! شاید بتونید قیمت رو کاملا رُندش کنید.. حالا این از بخش‌های نه‌چندان ترسناک ماجراست؛ اون جائی عمق فاجعه رو ادراک خواهید کرد که یه کالای الکترونیکی گرون‌قیمت بخرید و وقتی رسید، با یه جنس غیر نو (حالا بدون پلمب یا حتی مصرف‌شده و مستهلک ..) مواجه شید.. خدا نصیب نکنه!

    1
    36
  42. سلام.
    من زیاد از دیجی کالا خرید کردم. نکات مثبتی هم داره مثله همینکه شما میتونین تنوع اجناس رو ببینید و مشخصات و نظرات رو بخونین و تصمیم بگیرید. البته در دوسال گذشته مقداری مشتری مداری و کیفیت کالاها هم پائین اومده (قیمت ها افزایش پیدا کرده) و زمانی دردسر واقعی شروع شد که فروشنده های دیجیکالا زیاد شدن و بعضا کالا رو نمیتونن ارسال کنن و فقط یه کد تخفیف الکی بشما میدن یا بعضی کالا ها که اصلا چیزی به اسم مشخصات که بدرد بخور باشه ندارن.
    متاسفانه تجارت الکترونیک در ایران به سمت خوبی نمیره و داره انحصاری با قیمت گذاری گزاف در جهت سوددهی و منافع فروشنده هایی پیش میره که این بازار رو جهت میدن !!!

    3
    28
  43. درود بر جناب صانعی که این پست را گذاشتند. دیجیکالا یک اختاپوس شده که انگار هیچ قدرتی نمیتونه کنترلش کنه

    دیجی‌کالا از اعتماد مردم و از اینکه بیش از هر فروشگاه اینترنتی ایران بزرگتر و معروف‌تر شده سوء استفاده کرده

    تقلب میکنه ، گران‌تر میفروشه ، اهمیتی به شکوه‌ها و گلایه‌های مردم نمیده ، ارتباط آنلاین نداره ، نظرات کاربران را در مورد بیشتر اجناسش حذف می‌کنه

    فعالیت گستردۀ دیجی‌کالا فروش و ارسال کالا‌های تقلبی ، کالا‌های پس فرستاده و استفاده شده و خراب است

    من شخصاً به همه پیشنهاد میکنم که دیگر اصلاً از دیجی‌کالا خرید نکنند. چون باید در یک پروسۀ نارضایتی و پشیمانی و برگرداندن کالا‌ی خریداری شده و پس گرفتن پولشان قرار بگیرند

    2
    33
    1. درود بر شما،ولی این نکته که تعداد این مارکت های آنلاین زیاد شده و به سمت خوبی هدایت نمیشه فقط به کارنامه دولت برمیگرده که رسیدگی به فروش حضوری هم نمیتونه انجام بده چه برسه به غیر حضوری.چند وقت پیش رفتم فروشگاه اتکا نیروهای مسلح،فقسه رب گوجه فرنگی برچسب بزرگ خورده بود فروش ممنوع !از مسول فروشگاه میپرسم رب داخل قفسه که هست به چه دلیل فروش ممنوع شده،با بی شرمی تمام و بدون تفکر میگه گفتن میخاد گرون بشه نفروشید تا قیمت جدید بیاد!!!!! حالا از فروشنده هایی که هیچ شناختی از پشتوانه و محصولاتشون نداری چه انتظاری میشه داشت.موفق باشید

      1
      13
  44. ب معنای واقعی کلمه دیجی گند زده تو یکی دو سال گذشته!!! گنداااا یعنی مزخرف تر از این فروشگاه من ندیدم تاحالا
    دیگه دزدی هم حدی داره بقران
    نمیدونم چجوری از گلوشون پایین میره حالا من باشم یه ریال حروم بیاد تو زندگیم از کمر به پایین فلج میشم

    2
    41

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH