معرفی چند تا از بهترین فیلم‌ها در مورد خانواده

خانواده یکی از ارزشمندترین داشته‌های هر کس در این جهان است. با این حال روابط افراد با اعضای خانواده همیشه عالی و بی‌مشکل پیش نمی‌رود. قطعا هر کس در زندگی یک سری چالش‌ها با خانواده را تجربه کرده. در این مقاله از آی‌تی‌رسان به معرفی چند تا از بهترین فیلم‌ ها در مورد خانواده می‌پردازیم.

 

Finding Nemo (2003)

این انیمیشن از دیزنی ماجراهای یک ماهی کوچک به نام نمو و پدرش در اعماق دریا را روایت می‌کند. پدر نمو بعد از دست دادن همسر و فرزندش تمام تلاش خود را می‌کند تا از تنها فرزند باقی‌مانده خود محافظت کند. نمو در تمام طول عمر توسط پدرش کنترل شده تا آسیب نبیند.

بهترین فیلم‌ها در مورد خانواده

او که از این همه کنترل خسته شده و تصمیم می‌گیرد به تنهایی تا نزدیکی سطح دریا شنا کند تا به این وسیله توانایی‌های خود را به پدرش ثابت کند. متاسفانه در طی این ماجراجویی نمو توسط یک صیاد به دام می‌افتد و در مسیری تازه قرار می‌گیرد. از سوی دیگر پدر نمو به همراه یک ماهی نه چندان باهوش دیگر شروع به جستجو برای یافتن نمو می‌کند.

Room (2015)، یکی از بهترین فیلم‌ها در مورد خانواده

شاید این فیلم غم‌انگیز و تاثیرگذار انتخاب خوبی برای سپری کردن یک آخر هفته شاد نباشد، ولی یکی از بهترین فیلم‌ها در مورد خانواده است. این فیلم داستان زنی را روایت می‌کند که ربوده شده و چندین سال به همراه فرزندش در یک اتاق کوچک زندانی می‌شود.

این مادر که از نجات یافتن ناامید است، به فرزند خود آموخته جهان همین اتاقک کوچکی است که آنها در آن زندگی می‌کنند و بیرون از این دیوارها هیچ چیز نیست. اما زمانی که فرزندش 5 ساله می‌شود، او این شجاعت را پیدا می‌کند تا با سارق خود مقابله کند و بالاخره موفق به فرار از اتاقک می‌شود. متاسفانه این رهایی شروع روزهای شاد نیست و آنها باید به سختی تلاش کنند تا بتوانند پس از سال‌ها دوری از جامعه، دوباره جایگاه خود را بیابند.

 

Lady Bird (2017)

تا حالا شده است که احساس کنید به خانواده خود تعلق ندارید و بسیار با آنها متفاوت هستید؟ تا به حال شده که آرزو کنید کاش والدینتان افراد دیگری بودند یا اینکه می‌توانستید آنها را عوض کنید؟ اگر پاسختان مثبت است بدانید که تنها نیستید و لیدی برد هم مانند شما فکر می‌کند. این فیلم روایتگر چالش‌های سن بلوغ و درگیری‌های بین یک دختر نوجوان و یک مادر است.

بهترین فیلم‌ها در مورد خانواده

لیدی برد یک فیلم‌ در مورد خانواده است که به زیبایی چالش‌ها و ماجراهایی که بسیاری از افراد در دوران بلوغ خود تجربه کردند را به نمایش می‌گذارد. از تلاش برای جلب توجه و نظر مثبت دیگران گرفته، تا دست و پنجه نرم کردن با مشکلات خانوادگی.

 

Daddy Day Care (2003)

بعد از این که چارلی اخراج می‌شود، مجبور است که در خانه بمانند و از فرزندش مراقبت کند و وظیفه تامین مخارج را به همسرش واگذار کند. پس از مدتی چارلی و یکی از دوستانش تصمیم می‌گیرند یک مهدکودک تاسیس کنند که تمامی کارکنان آن مرد هستند. در ابتدا این کسب و کار رونق خوبی دارد تا این که یک مهدکودک زنانه به عنوان یک حریف قدر وارد ماجرا می‌شود. این اثر یکی از بهترین فیلم‌ها در مورد خانواده با ژانر کمدی است.

 

Marriage Story (2017)

این فیلم داستان زوجی را روایت می‌کند که زندگی مشترکشان به پایان رسیده و حالا باید بر سر حضانت تنها فرزند خود به توافق برسند. در ابتدا به نظر می‌رسد که این توافق قرار است بسیار دوستانه به ثمر برسد ولی با ورود افراد جدید به ماجرا همه چیز پیچیده و متلاطم می‌شود.

بهترین فیلم‌ها در مورد خانواده شما در این فیلم ناخودآگاه به قضاوت میان این دو می‌پردازید و فکر می‌کنید به راستی زندگی با کدام یک از آنها به نفع این کودک است. این فیلم یکی از بهترین فیلم‌ها در مورد خانواده است که در سال‌های اخیر توجه بسیاری را جلب کرده.

 

The Pursuit of Happyness (2006)

این فیلم در مورد زنده‌ماندن در شرایط سخت، داستان پدری را روایت می‌کند که هیچگاه امید خود را از دست نمی‌دهد. در جستجوی خوشبختی، داستان زندگی شخصی حقیقی به نام کریس گاردنر با بازی ویل اسمیت را روایت می‌کند.

بعد از این که همسر گاردنر به خاطر مشکلات مالی او را ترک می‌کند، گاردنر مجبور می‌شود هم کار کند و هم از فرزندش مراقبت کند. این فیلم در مورد خانواده بسیار الهام بخش و امید دهنده است.

 

Big Fish (2004)، یکی از بهترین فیلم‌ها در مورد خانواده

ادوارد در تمام عمر مشغول تعریف کردن از خاطرات ماجراجویی‌های عجیب خود بوده و همه را با این خاطرات سرگرم می‌کند. با این حال پسرش ویلیام علاقه‌ای به شنیدن این خاطرات ندارد و آنها را دروغین می‌پندارد. همین موضوع باعث شده که ویلیام از پدرش دلسرد و دور شود.

بهترین فیلم‌ها در مورد خانواده اما هنگامی که ادوارد پیر و مریض می‌شود، ویلیام تصمیم می‌گیرد به خانه برگردد و این بار به دنبال کشف واقعیت‌های زندگی پدرش می‌گردد. او شروع به پرس و جو در مورد زندگی ادوارد در میان دوستان و آشنایانش می‌کند تا به این وسیله به شناخت بهتری نسبت به پدر خود برسد و ارتباط خود را با او بهبود بخشد.

 

Tallulah (2016)، بهترین فیلم‌ در مورد خانواده

برای این که یک مادر خوب باشید لازم نیست حتما خودتان فرزندی به دنیا بیاورید. گاهی می‌توان فرزند فرد دیگری را حتی بهتر از خود او بزرگ کرد. این فیلم در مورد خانواده، داستان دختری را روایت می‌کند که هیچ خانواده و جایی برای ماندن ندارد.

الیوت پیج در نقش این دختر با مادری آشنا می‌شود که از زندگی خود راضی نیست و نمی‌تواند به درستی از فرزند کوچکش مراقبت کند. بعد از مدتی کمک به این مادر، دخترک در پی یک تصمیم ناگهانی فرزند کوچک را می‌رباید تا به تنهایی او را بزرگ کند و بالاخره یک خانواده برای خود تشکیل دهد.

 

Pieces of a Woman (2020)

این فیلم در مورد زنی‌ست که با مشورت همسرش تصمیم می‌گیرد فرزندش را به جای محیط بی‌روح و غریب بیمارستان، در خانه به دنیا بیاورد. آنها از یک ماما کمک می‌گیرند و همه چیز به درستی برنامه‌ریزی می‌شود.

بهترین فیلم‌ها در مورد خانواده

با این حال روز زایمان مشکلی برای ماما پیش می‌آید و او مجبور می‌شود کس دیگری را به جای خود بفرستد و شرایط کمی متفاوت‌تر پیش‌ می‌رود. این اثر یک فیلم‌ در مورد خانواده است که چالش‌های مادر را بعد از این اتفاق دردناک به تصویر می‌کشد.

اگر علاقه‌مند به تماشای فیلم‌هایی در سبک‌های دیگر هم هستید، مطلب بهترین فیلم های جهان در هر ژانر را هم بخوانید.

3 در مورد “معرفی چند تا از بهترین فیلم‌ها در مورد خانواده”

  1. داستان ازدواج

    پارسال فیلم داستان ازدواج رو دیدم محو بازی اسکارلت یوهانسون شده بودم یادش بخیر

    2
    2

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH