مدیر برند گلدیران: جی پلاس یک برند مستقل است و به معنای ال‌جی نیست

بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی از روز سه شنبه ۲۵ آبان‌ماه ۱۴۰۰ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به کار کرده و تا جمعه ۲۸ آبان‌ماه  ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت. در این نمایشگاه برندهای مطرح لوازم خانگی و صوت و تصویری ایرانی حاضر هستند و آخرین محصولات خود را در معرض دید بازدیدکنندگان می‌گذارند.

برند جی‌پلاس یکی از مطرح‌ترین شرکت‌های ایرانی حاضر در بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی لوازم خانگی تهران است که بازدیدکنندگان می‌توانند با تازه‌ترین فناوری‌ها و تولیدات این شرکت در غرفه جی‌پلاس آشنا شوند.

ما در آی‌تی‌رسان میهمان کیوان شکرانی، مدیر برند گلدیران در غرفه جی‌پلاس بودیم و گفت‌و‌گو کوتاهی با وی داشتیم که در ادامه می‌توانید این گفت‌وگو را مطالعه کنید:

جناب شکرانی لطفا نظرتان را در خصوص حضور جی‌پلاس در  بیست و یکمین نمایشگاه لوازم خانگی بیان کنید:

گلدیران با برند انحصاری خودش “جی‌پلاس”، در نمایشگاه بیست و یکم نیز شرکت کرده، استقبال مردم امسال بیشتر از سال گذشته بوده و از طرفی فعالیت‌های B to B هم افزایش پیدا کرده به طوری که لیدرها و نمایندگان بسیاری به ما مراجعه می‌کنند. طی دو روز اول استقبال بسیار خوبی داشتیم و امیدواریم که این استقبال تا پایان نمایشگاه ادامه داشته باشد.

 لطفاً کمی در مورد برند جی‌پلاس صحبت کنید و اینکه این برند در حال حاضر نماینده برند ال‌جی محسوب می‌شود یا اینکه یک برند مستقل ایرانی است؟

برند جی‌پلاس با برند ال‌جی دو برند کاملاً مستقل از هم محسوب می‌شوند، تنها نقطه مشترک این دو برند شرکت گلدیران است. شرکت گلدیران سال‌ها نماینده برنده ال‌جی در ایران بوده و همچنان هم این وظیفه را انجام می‌دهد، یعنی تمام افرادی که پیشتر محصولات ال‌جی را خریداری کردند خدمات پس از فروش خودشان را توسط گلدیران دریافت می‌کنند. البته که محصولات جی‌پلاس در کارخانه‌های ال‌جی که با تکنولوژی‌های ال‌جی تجهیز شده‌اند، تولید می‌شود و مهندسانی که با ال‌جی کار می‌کردند در حال حاضر با برند جی‌پلاس همکاری دارند ولی این به معنای این نیست که جی‌پلاس همان برند ال‌جی است. انشالله اگر تحریم‌ها برداشته شود و شرکت ال‌جی به کشور بازگردد قطعاً برند جی‌پلاس در کنار برند ال‌جی به فعالیت خودش ادامه خواهد داد.

 چند درصد از محصولات جی‌پلاس ساخت داخل است و آیا باید جی‌پلاس را برندی کاملاً ایرانی بدانیم؟

در این خصوص باید بگویم که ما در تلاش هستیم تا عمق تولیدات داخلی برند جی‌پلاس را افزایش دهیم، در مورد برخی محصولات مانند لباسشویی اکثر قطعات در داخل تولید می‌شوند و ما حتی میز ساخت داخل را نیز برای لباسشویی در کارخانه قزوین راه اندازی کردیم اما عمق تولید برخی از محصولات در داخل کشور کمتر است. برند جی‌پلاس با استفاده از تامین قطعات از کشورهای معتبر دنیا که در زمینه تکنولوژی فعالیت دارند محصولات خودش را تولید می‌‌کند همچنین بخشی از محصولات در داخل کشور تولید می‌شود. اگر بخواهم جزئی‌تر بگوییم، تلویزیون و یخچال در کارخانه سیرجان و لباسشویی و ظرفشویی در کارخانه کاسپین قزوین در حال تولید هستند.

قطعات وارداتی از کدام کشورها تامین می‌شوند؟

در حال حاضر اکثر مراودات ما با کشور چین برقرار است. ما به دلیل تحریم‌ها نمی‌توانیم با بسیاری از کشورهای ارتباط داشته باشیم یعنی پس از دریافت محصول امکان انتقال وجه را نداریم، البته کشور‌های دیگر صاحب تکنولوژی در آسیا هستند که ما با آن‌ها همکاری داریم اما تامین قطعات بیشتر از چین صورت می‌گیرد.

 دیدگاه شما نسبت به آینده صنعت لوازم خانگی در ایران چیست و با توجه به اینکه ورود محصولات کره‌ای به کشور ممنوع شده، رشد صنعت لوازم خانگی در ایران و امکان صادرات برندهای ایرانی به کشورهای منطقه در آینده را چطور ارزیابی می‌کنید؟

صنعت لوازم خانگی علاوه بر تحریم‌ها دست‌خوش یکسری از تغییرات داخلی هم شده است، فکر می‌کنیم که این اتفاقات در نهایت به نفع صنعت لوازم خانگی در ایران خواهد بود ولی این نباید ما را از تولید لوازم خانگی با کیفیت جهانی دور کند. مقیاس تولیدات ما برندهای خارجی هستند و مردم باید بدانند که محصولات شرکت‌های داخلی دست کمی از برندهای خارجی ندارند. در این زمینه هر چند راه بسیاری برای رسیدن به کیفیت برندهای خارجی وجود دارد ولی تلاش شبانه روزی ما این است که خودمان را با برندهای ایرانی مقایسه نکنیم و بتوانیم با سطح جهان قابل مقایسه باشیم. اگر بتوانیم بازار داخلی را تامین کنیم و به تولیدات مقیاس جهانی نزدیک شویم، حتما به صادرات فکر خواهیم کرد. در حال حاضر صادرات نداریم زیرا بازار ایران تشنه است و اولویت اصلی ما تامین بازار داخل است ولی قطعا در آینده صادرات واقعی به کشورهای مختلف منطقه را در دستور کار قرار خواهیم داد.

2 در مورد “مدیر برند گلدیران: جی پلاس یک برند مستقل است و به معنای ال‌جی نیست”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH