سیستم یا لپ‌تاپ شما بازی‌های کامپیوتری را با چه سطح گرافیکی اجرا می‌کند؟!

بزرگ‌ترین دغدغه گیمرهای دارای سیستم دسکتاپ و لپ‌تاپ هنگام عرضه یک بازی جدید تنها یک چیز است، آیا سیستم من این بازی را اجرا می‌کند یا خیر؟ به همین دلیل است که همه گیمرهای دارای سیستم کامپیوتری در سراسر دنیا در اینترنت به دنبال سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی جدیدی که معرفی شده می‌گردند.

از طرفی زمانی که می‌خواهید یک سیستم دسکتاپ یا لپ‌تاپ گیمینگ برای خود دست و پا کنید، اعداد و ارقام مشخصات سخت افزاری اهمیت خاصی برای شما ندارند، تنها مورد دارای اهمیت آن است که این سخت افزار قابلیت اجرای بازی های مد نظر شما را دارد یا خیر.

به این ترتیب پیدا کردن مشخصات سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی های مد نظر، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های گیمرها در سراسر دنیاست. تمام چیزی که گیمرها می‌خواهند یک دیتابیس بزرگ از تمام سخت‌افزارها و تمام عناوین قدیمی و جدید است که به آن‌ها اعلام کند، با سیستمی که دارند یا می‌خواهند خریداری کنند، کدام بازی‌ها اجرا می‌شود.

امروز در آی‌تی‌رسان می‌خواهیم همین دیتابیس را به شما معرفی کنیم. برای دسترسی به این دیتابیس باید وارد سایت Game Debate شوید، این سایت بخش‌های مختلفی دارد اما مهم‌ترین قسمتی که ما با آن کارداریم، قسمت ?Can You Run It است که در منوی بالای سایت دیده می‌شود، البته با کلیک بر روی این لینک می‌توانید به شکل مستقیم به این صفحه دسترسی داشته باشید.

سیستم مورد نیاز بازی

پیدا کردن سیستم مورد نیاز اجرای بازی

حال در این صفحه چند بخش مختلف قرار دارد، اگر بازی که مد نظر دارید از عناوین شرکت EA است می‌توانید آن را از منوی کشویی Select EA Game انتخاب کنید، اگر یک بازی دیگر را مد نظر دارید، در کادر دوم نام بازی مد نظر خود را تایپ کنید، البته با نوشتن ابتدای عنوان مورد نظر، نام نسخه‌های مختلف بازی به نمایش در‌می‌آید و می‌توانید عنوان مورد نظر را انتخاب کنید.

در بخش Test Your Computer Hardware سه کادر جستجو دیگر وجود دارد که باید به ترتیب در کادر اول نام پردازنده، در کادر دوم نام کارت گرافیک و در کادر سوم مقدار رم را وارد کنید و سپس گزینه ?Can You Run It را بزنید. با وجود همین سه مشخصه تعیین می‌شود که سیستم شما می‌تواند بازی مورد نظر را اجرا کند یا خیر.

در صفحه بعد حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی، سیستم پیشنهادی برای اجرای بازی، همچنین سطح گرافیکی را که بازی در سیستم شما اجرا می‌شود، به نمایش در می‌آید.

حال بگذارید یک بار با هم این مراحل را طی کنیم، فرض کنید من می‌خواهم بدانم که آیا سیستم‌ من در دفتر کار، قدرت اجرای بازی Days Gone را دارد یا خیر؟

ما در کادر دوم نام بازی مورد نظر را وارد می‌کنیم، همچنین در بخش مشخصات سیستم ابتدا نام پردازنده، سپس نام گرافیک و مقدار رم سیستم‌ دفتر را وارد می‌کنیم.

در صفحه بعد حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی و سیستم پیشنهادی برای اجرای Days Gone به نمایش در‌می‌آید. اما در پایین صفحه مشخص شده که این بازی بر روی سیستم من با گرافیک متوسط اجرا می‌شود. همچنین در پایین این کادر، یک کادر دیگر وجود دارد که در آن امتیاز این دیتابیس بر اساس بازی به پردازنده، کارت گرافیک و مقدار رم سیستم من مشخص است.

به این ترتیب پردازنده سیستم من برای اجرای بازی Days Gone نمره 8.8 و رم امتیاز 10 کامل را می‌گیرد، اما مثل این که کارت گرافیک این سیستم برای اجرای بازی Days Gone خیلی خوب نیست زیرا امتیار 3.0 را دریافت کرده، به این ترتیب من با ارتقاء گرافیک می‌توانم بازی Days Gone را با کیفیت بهتری اجرا کنم.

سیستم مورد نیاز بازی

با یک جستجوی مجدد مشخص شد که با گرافیک GTX 1660 ti می‌توان این بازی را با گرافیک High اجرا کرد، به این ترتیب دیتابیس سایت Game Debate به شما کمک می‌کند تا بتوانید راحت‌تر به اطلاعات سیستمی که برای اجرای بازی مختلف مناسب است، دست پیدا کنید.

سیستم مورد نیاز بازی

4 در مورد “سیستم یا لپ‌تاپ شما بازی‌های کامپیوتری را با چه سطح گرافیکی اجرا می‌کند؟!”

  1. لپتاپ من بازی های پنج سال پیش رو اجرا میکنه فقط
    مثلا پس 2017 به بعد رو اجرا نمیکنه با اینکه گرافیکش خیلی خوبه

  2. باسلام.کارت گرافیک لبتاپم nvidia geforce mx 330 هست که داخل لیست کشویی سایت مد نظر نیست؟!چیکاری باید انجام بدهم؟
    باتشکر

    1. سعید صانعی

      سلام کارت گرافیک های gtx 560 و gtx 560 ti رو سرچ کنید
      این دو کارت گرافیک از نظر پردازشی تا حدودی مشابه به کارت گرافیک mx330 هستند

      2
      1

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH