مدیرعامل گوگل در آینده بر مقوله جستجو و هوش مصنوعی تمرکز خواهد کرد

در حالی‌که اکثر غول‌های دنیای فناوری اکنون متاورس را در چشم‌انداز رشد آینده خود در نظر گرفته‌اند؛ اما ساندار پیچای؛ مدیرعامل گوگل آینده این شرکت را در قدیمی‌ترین محصول کمپانی یعنی جستجوی اینترنتی می‌بیند.

ساندار پیچای؛ ریاست شرکت‌های گوگل و آلفابت ضمن مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی بلومبرگ گفت:

“ماموریت ما پایان‌ناپذیر است و من از این بابت خرسند هستم. اکنون نیاز به سازمان‌دهی داده از هر زمان دیگری بیش‌تر است. مدتی نه‌چندان قبل، ارزش شرکت آلفابت در بازار از مرز 2 تریلیون دلار فراتر رفت. این دستاورد مدیون فروش بالا و رشد سودآوری کمپانی در دوران شیوع ویروس کرونا است. هنگامی که از ساندار پیچای پیرامون منبع درآمد تریلیون دلاری آینده کمپانی سوال شد؛ وی به سرویس‌های کلیدی گوگل اشاره کرد. وی پیش‌بینی می‌کند که در آینده کاربران از طریق صدا یا تعاملات چندکیفی، سوالات بیش‌تری را از کامپیوترها خواهند پرسید. قابلیت استفاده از تمامی این امکانات و توسعه الگوریتم‌های جستجو کماکان از بیش‌ترین ظرفیت بالقوه برای رشد برخوردار خواهند بود.”

مدیرعامل گوگل بر مقوله جستجو و هوش مصنوعی تمرکز خواهد کرد

پیچای از زمان پیوستن به گوگل در سال 2015 این شرکت‌ را به شکلی عمیق‌تر به سوی صنعت محاسبات ابری و هوش مصنوعی سوق داده است. این موضوع موجب افزایش نظارت آژانس‌های رگولاتوری بر فعالیت‌های گوگل شده است. به عقیده وی حوزه‌های کلیدی در حال رشد شرکت شامل خدمات ابری، یوتیوب و فروشگاه برنامه است تمامی این حوزه‌ها بر مبنای سرمایه‌گذاری در زمینه هوش مصنوعی فعالیت می‌کنند.

آقای پیچای خاطرنشان کرد که محصولات جدید گوگل به شکل فزآینده‌ای در قاره آسیا توسعه یافته و آزمایش خواهند شد؛ اما این‌کار در چین انجام نمی‌شود. پس از ناکامی کمپانی در اجرای عملیات جستجو در این کشور طی سال 2018، گوگل ناچارا اکثر خدمات خود را در جمهوری خلق چین متوقف کرد و بعید است که این وضعیت دستخوش تغییر شود. در عین‌حال ساندار پیچای کشور چین را یکی از پیشتازان فناوری‌های پیشرفته در جهان نظیر هوش مصنوعی و محاسبات کوانتومی قلمداد می‌کند.

شرکای کلیدی گوگل شامل مایکروسافت و Meta Platforms نیز آینده فناوری را در دنیای مجازی متاورس می‌بینند. گوگل پیش‌تر چندین محصول مرتبط با واقعیت‌افزوده و واقعیت‌مجازی را عرضه نموده است. اگرچه این محصولات به موفقیت‌های محدودی دست یافتند. پروژه گوگل گلس با شکست مواجه شد. با این‌حال اکنون یک بخش تخصصی جدید تحت سرپرستی مستقیم ریاست گوگل افتتاح شده است. اما در رابطه با این پروژه هنوز هیچ‌گونه جزئیاتی در دست نیست. ساندار پیچای می‌گوید: “من همواره از آینده محاسبات همه‌جانبه شگفت‌زده بوده‌ام. آن‌ها متعلق به هیچ شرکتی نیستند. این پدیده محصول تکامل اینترنت است.”

بر اساس اخبار پیش‌تر منتشر شده توسط نشریه نیویورک تایمز، گوگل برای انعقاد یک قرارداد با وزارت دفاع ایالات‌متحده به سختی تلاش می‌کند. به گفته نشریه فوق، واحد محاسبات ابری گوگل به منظور تنظیم سند پیشنهادی به پنتاگون، مهندسانی را منصوب نموده است. به‌عنوان بخشی از این پروژه، شرکت گوگل قصد دارد تا در اجرای برنامه نظامی مشترک جنگ ابری، سهم قابل‌توجهی را به خود اختصاص دهد.

1 در مورد “مدیرعامل گوگل در آینده بر مقوله جستجو و هوش مصنوعی تمرکز خواهد کرد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH