خرید اتریوم (ETH) از صرافی آنلاین ارزپایا

اتریوم (Ethereum) چیست؟

اتریوم با نماد اختصاری ETH یکی از مهمترین و پراقبال‌ترین رمز ارزهای موجود در صنعت ارز دیجیتال است که در رتبه دوم  بازار پس از ارز دیجیتال بیت کوین قرار دارد و حجم مبادلات روزانه آن روز به روز بیشتر می‌شود. ایده اتریوم را ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin) نابغه برنامه‌نویسی روسی-کانادایی در سال ۲۰۱۳ در یک وایت پیپر(White paper) ارائه کرد. او در مجله بیت کوین فعالیت می‌کرد و اعتقاد داشت ارز دیجیتال بیت کوین کاستی‌هایی دارد که باید برطرف شود. در نهایت او در ژانویه ۲۰۱۴ به همراه چند توسعه‌دهنده دیگر، ایده خود را کامل‌تر کرد و در ماه اوت همان سال، برای پیاده‌سازی پروژه خود به جذب سرمایه اقدام کرد.

اتر (Ether) رمز ارز پایه‌ای است که در شبکه اتریوم استفاده می‌شود. به عبارت بهتر اتر سوخت انجام عملیات در بستر شبکه اتریوم و پاداش استخراج‌کنندگان رمز ارز اتریوم است. اتریوم برخلاف بسیاری از ارزهای دیجیتال رایج بازار مانند رمزارز بیت کوین در استخراج و عرضه محدودیتی را تعریف‌ نکرده است.

ارز اتریوم از منظر فناوری به ارز دیجیتال بیت کوین شباهت زیادی دارد اما فناوری استخراج آن، نسبت به مهمترین رقیبش در بازار ارزهای دیجیتال، یعنی ارز بیت کوین، بسیار بهتر و کامل‌تر است و نه تنها شبکه‌ای مستقل و منحصر به فرد دارد، زبان برنامه‌نویسی آن نیز مخصوص به خود اتریوم است. ظرفیت‌های فناورانه‌ای که ارز ETH دارد، باعث شده قدرت بالایی در ایجاد برنامه‌های غیرمتمرکز بر روی بلاک چین آن، به وجود بیاید. همین ویژگی یکی از عوامل مهم استقبال کاربران از خرید ارز اتریوم است. بسیاری از توکن‌ها و برنامه‌های غیرمتمرکز که خودشان شبکه مستقلی ندارند، از بلاک‌چین اتریوم استفاده می‌کنند.

به این ترتیب رمز ارز ETH به یک اکوسیستم بزرگ و متنوع تبدیل شده که پروژه‌های بسیاری در بستر آن در حال فعالیت هستند. یکی از معروفترین این پروژه‌ها ارز دیجیتال یونی سواپ با نماد UNI است که توکن بومی صرافی غیرمتمرکز یونی سواپ محسوب می‌شود. همچنین پروژه چین لینک (Chainlink) که برای جمع‌آوری اطلاعات خارج از بلاک‌چین به منظوراستفاده از آنها برای قراردادهای هوشمند داخل بلاک چین فعالیت می‌کند، بر بستر اتریوم تعریف شده است. بعلاوه شبکه اتریوم، پیشگام امور مالی غیرمتمرکز (Defi) است که خود دریایی از تبادلات مالی را به درون این شبکه سرازیر می‌کند.

البته باید این را هم اضافه کنیم که رمز ارز اتریوم، در فضای ارزهای دیجیتال، نه تنها بی‌رقیب نیست، بلکه رقیبان  قوی و مهمی مانند ارز دیجیتال کاردانو (ADA) و رمز ارز سولانا (SOL)  دارد. این پروژه‌ها کمین کرده اند که جایگاه این ارز موفق را اشغال کنند و اگر اتریوم نتواند برخی مشکلات مانند اصلاح نشدن قیمت و یا عدم نظارت بر میزان عرضه خود را حل کند، ممکن است این جایگاه را به رقبا واگذار کند.

 

تفاوت اتریوم و اتریوم کلاسیک

در سال ۲۰۱۶ یک اتفاق بسیار مهم در شبکه اتریوم روی داد و این شبکه هدف حمله هکرها قرار گرفت. در نتیجه توسعه دهندگان شبکه به فکر افتادند که باید برای ایمن سازی شبکه کاری کنند. راه حل آنان برای درمان امنیت شبکه، ایجاد  یک هارد فورک (Hardfork) بود. هارد فورک یعنی اینکه در قوانین بلاک چین، تغییری اعمال شود که در نتیجه آن شبکه دیگر با نسخه‌های قدیمی‌ سازگار نباشد. اما در مواردی ممکن است کاربران با ایجاد هارد فورک‌ و اعمال این تغییر موافق نباشند و همچنان تمایل به فعالیت روی نسخه قدیمی داشته باشند. این اتفاق درخصوص بلاکچین اصلی اتریوم روی داد و این شبکه پس از ایجاد هاردفورک به دو قسمت تقسیم شد: اتریوم کلاسیک که همان شبکه قدیمی بود و شبکه اتریوم جدیدتر که از آن به بعد، اتریوم نامیده شد. به عبارت دیگر اتریوم کلاسیک همان اتریوم است که بر روی بلاک چین قدیمی کار می‌کند.

اتریوم کلاسیک یک پلتفرم رمزنگاری متن باز است که قراردادهای هوشمند را اجرا می‌کند. شبکه جدید  Ethereum از ETH یا اتر به عنوان ارز دیجیتال خود استفاده می‌کند در حالی که شبکه قدیمی‌تر از اتریوم کلاسیک یا ETC استفاده می کند. البته باید توجه داشت که امروز شبکه اتریوم استفاده و محبوبیت بیشتری دارد. مهمترین دلیل این اقبال به شبکه جدید همان سابقه بد امنیتی اتریوم کلاسیک است. البته برای به‌روزرسانی این پلتفرم اقدامات و پیش بینی هایی شده است اما هنوز تا جلب اعتماد کامل کاربران راه زیادی در پیش است. مشکل امنیتی تنها دلیل استفاده بیشتر از اتریوم به جای اتریوم کلاسیک نیست. اتریوم درصدد است خود را به روز کند و با جایگین کردن روش اثبات سهام به جای روش استخراج (اثبات کار) باز هم کاراتر و پویاتر شود. در صورت اعمال این تغییر مهم، برای تایید تراکنش‌ها نیاز به مصرف برق و استفاده از سخت افزار نیست و افراد می‌توانند از طریق تایید تراکنش‌ها در روش اثبات سهام کسب درآمد کنند که همین امر، باعث جذاب تر شدن اتریوم نسبت به اتریوم کلاسیک شده است.

 

خرید ارز دیجیتال اتریوم (ETH) با کارمزد کم

آینده روشن اتریوم، یکی از دلایلی است که خیلی از کاربران را به خرید ارز اتریوم علاقه‌مند کرده است. گروهی از کارشناسان بازار ارز دیجیتال معتقدند با روند رو به رشد اتریوم و بخصوص برنامه‌های این ارز دیجیتال برای ارائه اتریوم2 باز هم باید شاهد رشد این ارز بود به‌گونه‌ای که به ادعای برخی سایت‌های تخصصی پیش بینی ارزدیجیتال، رمز ارز اتریوم ممکن است تا پایان سال 2025  تا 100000 دلار قیمت داشته باشد. علت این آینده نگری‌های خوش‌بینانه هم این است که قابلیت‌های شبکه اتریوم هر روز بیشتر می‌شود و با پیوستن ارزهای جدید، روند توسعه این شبکه هرگز متوقف نشده و احتمالا نخواهد شد. البته این روند پرشتاب و فعال شدن بیش از پیش ارز اتریوم، تأثیر مستقیمی بر روی کارمزد شبکه دارد.

نکته مهم درباره خرید اتریوم این است که باید زمان‌هایی را برای برداشت رمزارز انتخاب کرد که شبکه در بالاترین زمان کارکرد و شلوغی خود نباشد. برای خرید ارز دیجیتال اتریوم با کارمزد پایین بهترین راه این است که خرید خود را از طریق صرافی‌های آنلاین معتبر انجام دهید، بخصوص اگر این صرافی‌ها بهای کارمزد پایینی مثلا در حد 2/0 درصد داشته باشند؛ کارمزدی که برای معامله در صرافی ارزپایا می‌پردازید.

برای خرید اتریوم از طریق صرافی آنلاین ارزپایا، پس از ثبت نام و طی کردن مراحل احراز هویت، با شارژ کردن حساب کاربری می‌توانید به خرید و فروش اتریوم بپردازید و امکان خرید اتریوم با ریال برای شما فراهم می‌شود.

ممکن است برای برخی کاربران این سؤال پیش بیاید که آیا می‌توانند اتریوم خود را بصورت مستقیم به ارز دیجیتال بیت کوین تبدیل کنند؟ در پاسخ باید گفت که امکان تبدیل مستقیم وجود ندارد اما در پلتفرم ارزپایا می‌توانید اتریوم را به ریال یا تتر تبدیل کنید و سپس با ریال یا تتر، بیت کوین بخرید.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

2 در مورد “خرید اتریوم (ETH) از صرافی آنلاین ارزپایا”

  1. باورم نمیشه یه عده میرن دلار میخرن اون هم با دردسر زیاد! تتر بخرید نگه دارید. به همین سادگی و خوشمزگی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH