تراشه دایمنسیتی 9000 در تست‌های بنچ‌مارک با تراشه A15 کمپانی اپل برابری می‌کند

کمپانی مدیاتک با معرفی تراشه‌ی جدید خود موسوم به دایمنسیتی 9000، گام بزرگی جهت حضور در بازار گوشی‌های هوشمند رده بالا برداشته است. می‌توان گفت که طراحی و تولید تراشه‌ی مذکور، اولین اقدام عملی این شرکت برای تولید تراشه‌های قدرتمند است که می‌تواند با نمونه‌های مورد استفاده در گوشی‌های پرچم‌دار مقایسه شود.

ویژگی‌های کلیدی تراشه‌ی دایمنسیتی 9000

این غول دنیای فناوری پیش از اجلاس سالانه خود، ویژگی‌های کلیدی تراشه‌ی دایمنسیتی 9000، که به‌عنوان پیشرفته‌ترین چیپست حال حاضر مدیاتک شناخته می‌شود را منتشر نمود.

گفتنی است که فینبار مونیهان، معاون بازاریابی شرکت مدیاتک، در مصاحبه‌ای با رسانه‌ی دیجی ترند، اطلاعات کاملی را در خصوص چیپست پرچم‌دار جدید این کمپانی فاش کرد. مهم‌ترین نکته در اظهارات وی این امر بوده است که تراشه‌ی دایمنسیتی 9000 اولین تراشه‌ای محسوب می‌شود که با استفاده از تکنولوژی پیشرفته 4 نانومتری تولید شده است.

همچنین این پردازنده، نخستین تراشه‌ای است که از هسته‌ی ARM کورتکس X2 مبتنی بر معماری نوآورانه ARM V9 بهره می‌برد. هسته‌ی ARM کورتکس X2 حداکثر تا 3.05 گیگاهرتز فرکانس پردازشی ارائه داده و با هفت هسته‌ی کورتکس A710 و A510 ترکیب می‌شود. واحد پردازنده‌ی گرافیکی تراشه‌ی قدرتمند دایمنسیتی نیز چیپست مالی G710 ساخت شرکت ARM است.

تست‌های بنچ‌مارک چیپست جدید مدیاتک

بر اساس اظهارات و ادعای معاون بازاریابی کمپانی مدیاتک، چیپست پرچم‌دار جدید این شرکت در تست‌های بنچ‌مارک چند هسته‌ای، با جدیدترین نسخه از تراشه‌ی اختصاصی کمپانی اپل موسوم به A15 بیونیک برابری می‌کند.

نکته‌ی جالب توجه در ادعای فوق آن است که برخلاف تراشه‌ی مدیاتک، چیپست پرچم‌دار شرکت اپل با استفاده از فرآیند 5 نانومتری تولید شده است. موینیهان همچنین به شاهکار اخیر چیپست دایمنسیتی 9000 اشاره نمود که برای نخستین مرتبه به امتیاز بنچ‌مارک آنتوتو بیش از یک میلیون دست یافته است.

پردازنده‌ی مدیاتک دایمنسیتی 9000، پیشرفت‌های قابل توجهی نسبت به نسل قبلی تراشه‌های پرچم‌دار این کمپانی داشته است. گفتنی است که این تراشه از حافظه‌ی کش 14 مگابایتی برخوردار است که می‌توان بیان داشت که این میزان از حافظه تقریبا برای تمامی گوشی‌های هوشمند کافی است.

از دیگر نوآوری‌ها و ویژگی‌های جدید تراشه‌ی مدیاتک دایمنسیتی 9000 می‌توان به منابع دوربین، قابلیت‌های نمایشگر و سازگاری کامل با تمامی اپلیکیشن‌های بازی اشاره نمود. شایان ذکر است که چیپست جدید کمپانی مدیاتک از اتصال بلوتوث 5.3 پشتیبانی نموده و از مودم 5G بهره‌مند است که با بهترین کیفیت یعنی 3GPP Release 13 کار می‌کند.

همکاری مدیاتک و TSMC

لازم به ذکر است که تکنولوژی ساخت 4 نانومتری، فرآیندی بسیار پیچیده است که منجر به تولید تراشه‌های 4 نانومتری پیشرفته می‌شود. به گفته‌ی مدیاتک، تولید این تراشه‌ی پرچم‌دار نیازمند همکاری با دیگران کمپانی‌ها بوده و همکاری این شرکت با کمپانی تایوانی TSMC، که وظیفه‌ی ساخت تراشه‌ی جدید مدیاتک را بر عهده داشته است، کمک شایانی به روند تولید این پردازنده کرده است.

انتظار می‌رود که تراشه‌ی مدیاتک دایمنسیتی 9000 رقابت مطلوبی با تراشه‌های پرچم‌دار بازار داشته باشد. گفته می‌شود که تراشه جدید مدیاتک از نظر مصرف انرژی عملکرد بهتری نسبت به رقبا از خود نشان خواهد داد.

همچنین انتظار می رود که عملکرد کلی گوشی‌های هوشمند مجهز به تراشه‌ی دایمنسیتی 9000 به میزان قابل توجهی بالاتر از دیگر اسمارت‌فون‌ها باشد. شرکای این شرکت هم‌اکنون در حال توسعه گوشی‌های هوشمندی هستند که به چیپست جدید مدیاتک مجهز خواهند شد.

شایعات حاکی از آن است که نخستین گوشی‌های هوشمند مجهز به تراشه‌ی فوق‌الذکر تا پایان سه‌ماهه اول سال 2022 میلادی روانه بازار شوند. نظر شما کاربران محترم آی‌تی‌رسان در خصوص چیپست قدرتمند کمپانی مدیاتک چیست؟ آیا دایمنسیتی 9000 واقعاً می‌تواند با پردازنده‌های پرچم‌دار موجود در بازار رقابت کند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

2 در مورد “تراشه دایمنسیتی 9000 در تست‌های بنچ‌مارک با تراشه A15 کمپانی اپل برابری می‌کند”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH