اپل برای کارکنان خودش برنامه ترکیبی از کار حضوری و دورکاری در نظر می‌گیرد

کارمندان می‌توانند تا چهار هفته در سال از راه دور کار کنند. روزهای کار انحصاری از خانه برای کارمندان اپل که باید از اول فوریه سال آینده به دفتر بازگردند، به پایان می‌رسد.

با این حال، طبق گزارش جدیدی از The Information، سازنده آیفون در آن زمان یک طرح کار هیبریدی آزمایشی جدید را اجرا خواهد کرد که به کارمندان اجازه می‌دهد هر هفته یک یا دو روز از راه دور کار کنند.

در ماه مارس سال آینده، این کارمندان در روزهای دوشنبه، سه‌شنبه و پنج‌شنبه در دفتر و چهارشنبه و جمعه از خانه کار خواهند کرد. با این حال، طبق یادداشتی که تیم کوک، مدیرعامل اپل برای کارکنان ارسال کرده است، تعدادی از تیم‌ها در این شرکت وجود دارند که نمی‌توانند در طرح آن شرکت کنند، زیرا نقش‌های آن‌ها نیازمند کار حضوری است.


یک سازش شایسته

با اجرای طرح آزمایشی جدید، اپل قادر خواهد بود نیازهای تعدادی از کارمندان خود را بهتر برآورده کند.

در ماه ژانویه، یک نظرسنجی داخلی در این شرکت از 1749 کارمند نشان داد که 36.7 درصد از آنها گفتند که نگران این هستند که اگر اپل به گزینه‌های کاری منعطف در مکان اهمیت ندهد، مجبور به استعفا می‌شوند. کارمندانی که در این نظرسنجی شرکت کردند، نتایج را همراه با ویدئویی به تیم کوک، معاون خرده‌فروشی و مردم دیر اوبراین ارسال کردند که شامل شهادت‌های شخصی 24 کارمند می‌شوند در مورد اینکه چرا آنها معتقد بودند گزینه‌های کار از راه دور برای آنها مهم است.

اگرچه اپل با طرح آزمایشی جدید هیبریدی، در حال برداشتن صفحه‌ای از کتاب مایکروسافت است، این غول نرم‌افزاری آینده کار را واقعاً ترکیبی می‌بیند. با این حال، این شرکت همچنان معتقد است که همکاری حضوری برای فرهنگ و آینده آن ضروری است.

به عنوان بخشی از طرح جدید کار هیبریدی، کارمندان اپل می‌توانند چهار هفته در سال از راه دور کار کنند و به گفته تیم کوک، این فرصت‌های بیشتری را برای سفر و نزدیک‌تر شدن به عزیزانشان برای آنها فراهم می‌کند.

احتمالاً پس از اجرای طرح جدید اپل در فوریه سال آینده، بیشتر درباره نتایج آن خواهیم شنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH