سامسونگ موفق به کاهش فاصله خود با اپل در بازار جهانی ساعت هوشمند شد

بر اساس داده‌های گردآوری شده توسط موسسه تحقیقاتی Counterpoint Research، فروش ساعت‌های هوشمند در سراسر جهان طی 3 ماهه سوم سال 2021 نسبت به دوره مشابه سال قبل 16 درصد افزایش یافته است.

بر اساس اطلاعات جدید، شرکت اپل کماکان عنوان بزرگترین تولیدکننده اسمارت‌واچ در جهان را به خود اختصاص داده است؛ اما سهم این برند در مقایسه با دوره مشابه پارسال افت 10 درصدی را نشان می‌دهد. در واقع این پدیده تا حدی از عرضه جدیدترین نسخه ساعت هوشمند کمپانی موسوم به اپل واچ سری 7 در ماه اکتبر ناشی می‌شود. یکی دیگر از دلایل آشکار برای کاهش سهم اپل از بازار این است که اکنون سامسونگ اسمارت‌واچ‌های بهتری را تولید می‌کند.

اسمارت‌واچ‌های سامسونگ بهترین عملکرد 3 ماهه در تاریخ را به ثبت رساندند

غول کره‌ای بزرگترین برنده بازار جهانی ساعت‌های هوشمند طی 3 ماهه سوم سال جاری میلادی به‌شمار می‌رود. این شرکت موفق به افزایش میزان نقل و انتقال اسمارت‌‌واچ‌‌های خود به میزان قابل‌توجهی شد. این دوره زمانی به لحاظ میزان فروش یک رکوردشکنی جدید برای سامسونگ به‌شمار می‌رود. تولیدکننده کره‌ای ضمن پیشی گرفتن از دومین فروشنده بزرگ بازار موسوم به هواوی موفق به کاهش فاصله خود با اپل شد.

به‌نظر می‌رسد که امسال سری گلکسی واچ 4 با استقبال فوق‌العاده‌ای از جانب مشتریان مواجه شده است. این اسمارت‌واچ برای نخستین بار از پلتفرم Wear OS توسعه‌یافته توسط شرکت‌های اپل و سامسونگ استفاده کرده و مجهز به حسگر محاسبه درصد چربی بدن است.

با این‌حال موسسه Counterpoint یادآوری می‌کند که بیش از 60 درصد حجم فروش متعلق به بازارهای منطقه آمریکای‌شمالی و اروپا است. محصولات با قیمت‌‌گذاری متوسط به بالا از بیش‌ترین میزان محبوبیت در این بازارها برخوردار هستند. ظاهرا سامسونگ به منظور دستیابی به سهم بیش‌تر از بازار خصوصا در قاره آسیا قصد دارد تا طی مدت 2 الی 3 سال آینده از اسمارت‌واچ‌های مقرون‌به‌صرفه‌ای رونمایی کند. به منظور دستیابی به درکی بهتر از اوضاع بایستی خاطرنشان کرد که حدودا یک‌سوم اسمارت‌واچ‌های فروخته شده طی 3 ماهه سوم سال 2021 از قیمت‌گذاری کمتر از 100 دلار برخوردار بودند. در این میان سامسونگ احتمالا با رقابت شدید از جانب برندهای کمتر شناخته شده بازار نظیر Noise و boAt مواجه خواهد شد. این برندها اولین و دومین فروشنده‌ بزرگ ساعت‌های هوشمند در بازار هندوستان به‌شمار رفته و فروش خود را نسبت به دوره 3 ماهه قبلی 2 برابر کردند.

اکنون که اسمارت‌واچ‌های جدید سامسونگ در عوض به‌کارگیری سیستم‌عامل تایزن از Wear OS استفاده می‌کنند؛ لذا افزایش سهم این برند از 3 درصد در 3 ماهه سوم سال 2020 به 17 درصد در 3 ماهه سوم سال جاری چندان مایه تعجب نخواهد بود. سهم سیستم‌عامل Watch OS اپل نیز از 28 به 22 درصد تنزل یافته است.

به لطف محبوبیت روزافزون Amazfit در بازار اروپا، این برند به سومین تولیدکننده بزرگ اسمارت‌واچ طی 3 ماهه سوم سال جاری میلادی تبدیل شد. برند Imoo تحت مالکیت هلدینگ BBK Electronics و هواوی نیز به‌ترتیب لقب چهارمین و پنجمین تولیدکننده محبوب اسمارت‌واچ در جهان طی 3 ماهه سوم سال 2021 را به خود اختصاص دادند.

2 در مورد “سامسونگ موفق به کاهش فاصله خود با اپل در بازار جهانی ساعت هوشمند شد”

  1. مقایسه ساعت های اپل و سامی منصفانه نیست چون هرکدوم طرفدارای خودشونو دارن. من به شخصه اپل واچ رو ترجیح میدم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH