اسمارت‌فون پایین‌رده سامسونگ گلکسی A03 با باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی معرفی شد

روز گذشته شرکت سامسونگ به‌صورت بی‌‌سروصدا از اسمارت‌فون گلکسی A03 در بازار جهانی رونمایی کرد. این محصول بر شارژدهی طولانی‌مدت باتری تمرکز دارد. البته این پدیده چندان مایه تعجب نیست؛ زیرا امروزه بسیاری از مدل‌های پایین‌رده بازار از باتری‌هایی با ظرفیت بالا برخوردار هستند. بنابراین هندست جدید سامسونگ نیز با چنین مشخصه‌ای روانه بازار می‌شود. باتری این اسمارت‌فون دارای ظرفیت 5000 میلی‌آمپرساعتی بوده و حقیقتا برای مدت زمانی طولانی شارژدهی خواهد داشت.

به غیر از ویژگی‌های ذکر شده، موارد حائز اهمیت دیگری نیز وجود دارند. به‌عنوان مثال گلکسی A03 مجهز به یک نمایشگر تمام‌صفحه 6.5 اینچی با ناچ قطره‌ای شکل است. با این‌حال رزولوشن نمایشگر صرفا به +720P محدود خواهد بود. همچنین این محصول مجهز به قاب پشتی پلاستیکی بوده و در 3 مدل رنگی مشکی، قرمز و آبی روانه بازار می‌شود.

از جنبه سخت‌افزاری نیز این اسمارت‌فون از یک پردازنده 8 هسته‌ای با فرکانس 1.6 گیگاهرتزی بهره می‌گیرد. متاسفانه مدل تراشه مورد استفاده اعلام نشده است. اطلاعات پیش‌تر لو رفته نشان می‌دهند که این تراشه بایستی از نوع Unisoc باشد.

این هندست در 3 پیکره‌بندی مختلف حافظه با 3 گیگابایت رم + 32 گیگابایت حافظه‌داخلی، 4 گیگابایت رم + 64 گیگابایت حافظه‌داخلی و 4 گیگابایت رم + 128 گیگابایت حافظه‌داخلی روانه بازار خواهد شد.

از جنبه عکاسی نیز سامسونگ گلکسی A03 مجهز به دوربین 5 مگاپیکسلی در قسمت جلویی و دوربین پشتی دوگانه شامل سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی،  حسگر تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی و یک فلاش است. سنسور اصلی دارای گشودگی دیافراگم f/1.8 بوده و سنسور دوم نیز از دیافراگم f/2.4 برخوردار است. دوربین جلویی نیز از گشودگی دیافراگم f/2.2 بهره می‌گیرد.

این گوشی از افکت‌های صوتی دالبی پشتیبانی می‌کند. سامسونگ گلکسی A03 مجهز به یک ماژول دوربین منحصربه‌فرد و روکش شبه فیبر در پنل پشتی است. ابعاد هندست معادل 164.2×75.9×9.1 میلی‌متر است. این پدیده نشان می‌دهد که گلکسی A03 از ابعادی همتراز با گلکسی A02 برخوردار است.

بر اساس پیش‌بینی‌ها فروش این اسمارت‌فون در بازارهای جهانی به‌زودی آغاز خواهد شد. اما در حال حاضر به هیچ زمان خاصی برای عرضه گلکسی A03 اشاره نشده است. کارشناسان معتقدند که این گجت در فصل خرید تعطیلات روانه بازار خواهد شد. مدل‌های رنگی و پیکره‌بندی حافظه گوشی بسته به بازار هدف آن متغیر خواهد بود. قیمت‌گذاری دستگاه نیز هنوز اعلام نشده است.

ویژگی‌های سامسونگ گلکسی A03s

به هرحال سامسونگ گلکسی A03 نبایستی با مدل گلکسی A03s اشتباه گرفته شود. گلکسی A03s در فصل تابستان معرفی شد. این 2 اسمارت‌فون اگرچه مدل‌های متفاوتی به‌شمار می‌روند؛ اما به لحاظ بسیاری از ویژگی‌های کلیدی مشابه یکدیگر هستند. به‌عنوان مثال این دستگاه با همان نمایشگر 6.5 اینچی TFT مجهز به رزولوشن اچ‌دی پلاس، تراشه 8 هسته‌ای و باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی روانه بازار می‌شود.

با این‌حال تراشه موجود در گلکسی A03s توسط شرکت مدیاتک تولید شده و مشخصا هلیو P35 نام دارد. این تراشه یک مدل قدیمی مبتنی بر هسته‌های ARM Cortex-A53 محسوب می‌شود؛  با این‌حال پاسخگوی نیازمندی‌‌های معمول کاربران غیر حرفه‌ای خواهد بود. این هندست با 3 یا 4 گیگابایت رم و 32 یا 64 گیگابایت حافظه‌داخلی در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد.

2 در مورد “اسمارت‌فون پایین‌رده سامسونگ گلکسی A03 با باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی معرفی شد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH