سامسونگ از نمایشگر اولد جدید خود با استقامت بسیار بالا در برابر خمش رونمایی کرد

سامسونگ یکی از بازیگران اصلی در صنعت ساخت نمایشگرهای اولد محسوب می‌شود. این برند در بازار نمایشگرهای اولد با اندازه کوچک پیشتاز بوده و اکنون از جزئیات مربوط به پنل‌های اولد انعطاف‌پذیر نسل آینده خود پرده برداشته است. بدیهی است که غول کره‌ای در تدارک رونمایی از دستگاه پرچم‌دار آینده خود است.

با توجه به جزئیات اعلام شده پیرامون نمایشگر جدید، استقامت و طول عمر خمش در پنل اولد انعطاف‌پذیر سامسونگ به میزان چشمگیری ارتقاء یافته است. در شرایط استفاده عادی، کاربران قادر به باز و بسته کردن نمایشگر برای 200 هزار نوبت بدون وارد آمدن هرگونه خسارت خواهند بود. بر اساس اعلام سامسونگ این نمایشگر در صورت استفاده معمول برای مدت 5 سال دوام خواهد داشت.

همچنین سامسونگ به منظور محافظت بهتر از نمایشگر جدید خود از روکش شیشه‌ای فوق‌العاده نازک (UTG) بهره گرفته است. این گلس در واقع میان دوام پنل و افکت‌های نمایشی آن نوعی توازن را برقرار می‌کند. جزئیات منتشر شده توسط سامسونگ پیرامون انحنای صفحه‌نمایش نیز نشان می‌دهند که شعاع تاشوندگی به 1.4R (معادل 1.4 میلی‌متر) رسیده است. این موضوع مزایایی نظیر کاهش پیچیدگی طراحی لولا، کاهش هزینه‌های تولید و در عین‌حال به حداقل رسیدن فشار خمش را به‌همراه دارد.

بر اساس برنامه زمانی معمول، شرکت سامسونگ محصولات جدید خود در حوزه نمایشگر را طی ماه‌های آینده عرضه خواهد کرد. بدیهی است که محصول آینده کمپانی یک اسمارت‌فون تاشو جدید خواهد بود.

سامسونگ تولید پنل‌های اولد خود را افزایش می‌دهد

سامسونگ به‌عنوان یکی از پیشروترین تولیدکننده قطعات با فناوری پیشرفته در زمینه عرضه اسمارت‌فون، تبلت، لپ‌تاپ و تلویزیون دستاوردهای متعددی داشته است. این شرکت به منظور پاسخ‌گویی به تقاضای فزآینده بازار ناچارا تولید پنل‌های اولد را به میزان قابل‌توجهی افزایش داده است. بر اساس اعلام وبسایت Digitimes، سامسونگ قصد دارد تا میزان تولید پنل‌های اولد کوانتوم دات (QD-OLED) برای تلویزیون‌ها و پنل‌های اولد برای فناوری رایانه‌ای را در کره‌جنوبی افزایش دهد.

در حال حاضر تولید صفحات LCD برای تلویزیون‌ها متوقف شده و در کارخانه L7-2، تجهیزات تولید پنل‌های تلویزیونی LCD با ادوات ساخت پنل‌های اولد نسل ششم با حداکثر ابعاد 1500×1850 میلی‌متر جایگزین شده است. این پنل‌ها در دستگاه‌های الکترونیکی کوچک و متوسط به‌کار گرفته می‌شوند.

در کارخانه L8-1 نیز برخی تجهیزات تولید نمایشگرهای LCD بزرگ حذف شده و فضای آزادسازی شده جهت استقرار خط تولید پنل‌های مخصوص تلویزیون‌های اولد کوانتوم دات مورد استفاده قرار گرفته است. بر اساس پیش‌بینی‌ها این کارخانه هر ماهه قادر به تولید حداکثر 30 هزار پنل خواهد بود. به‌طور کلی ظرفیت تولید کارخانه L8-1 هر ساله امکان تولید حداکثر 1 میلیون دستگاه تلویزیون اولد کوانتوم دات در اندازه‌های 55 و 65 اینچی را فراهم می‌کند. در عین‌حال سامسونگ قصد دارد تا تجهیزات تولید نمایشگر LCD خود را به کمپانی چینی BOE Technology یا China Star Optoelectronics Technology (CSOT) بفروشد.

با توجه به وجود فضای خالی در کارخانه L8-1، تولید پنل‌های تلویزیونی QD-OLED از نسل اولد 8.5 (با ابعاد 2200×2500 میلی‌متر) نیز در این مکان آغاز خواهد شد. این فناوری در مقایسه با ورژن نسل ششم به‌مراتب اقتصادی‌تر خواهد بود.

1 در مورد “سامسونگ از نمایشگر اولد جدید خود با استقامت بسیار بالا در برابر خمش رونمایی کرد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH