احتمال عرضه کارت گرافیک انویدیا RTX 2060 جدید با دو برابر VRAM

انویدیا RTX 2060 جدید با دو برابر VRAM می‌تواند تا دو هفته دیگر وارد بازار شود، البته که نمونه‌اش قبلا توسط یک موددر ساخته شده است.

انویدیا ظاهراً قصد دارد پردازنده گرافیکی RTX 2060 را با دو برابر VRAM احیا کند، اما یک موددر قبلاً چنین کارت گرافیکی را ساخته و همان مقدار حافظه اضافی را در کارت جای داده است.

این یکی دیگر از تلاش‌های اصلاح‌کننده سخت‌افزار روسی VIK-on است که قبلاً VRAM را در کارت‌های گرافیک مختلف تقویت کرده است، از جمله ارتقای آن به 22 گیگابایت در RTX 2080 Ti انویدیا و دو برابر کردن حافظه RTX 3070 به 16 گیگابایت!

همانطور که VideoCardz گزارش می‌دهد، این بار موددر 12 گیگابایت را بر روی RTX 2060 ایسوس قرار داده که GPU با موفقیت توسط ابزارهایی مانند GPU-Z تایید و شناسایی شده است. کارت DIY ظاهراً بسیار خوب کار می‌کند، اما مشکلی در مورد آن وجود دارد که رایانه میزبان را با صفحه‌ای سیاه مواجه می‌کند (اشکالی که در تلاش‌های قبلی مود VRAM مشابه مشاهده شده است و می‌توان آن را برطرف کرد).

انویدیا باید بتواند محصولات Ampere را با این RTX 2060 که از نظر تئوری در 7 دسامبر ظاهر خواهد شد، تکمیل کند، اما تعجبی هم ندارد که مانند همیشه، با احتیاط با این احتمال برخورد کند (اگرچه VideoCardz ادعا می‌کند که تاریخ عرضه احتمالی هنوز مشخص نشده و Overclocking.com اخیراً این موضوع را با منابع خود تایید کرده است).

این پروژه بسیار جالب است زیرا همانطور که در ابتدا ذکر شد، شایعات اصرار دارند که انویدیا در آستانه انتشار RTX 2060 خود با 12 گیگابایت VRAM به جای 6 گیگابایت در پردازنده اصلی است. ایده این کارت کمک به کسانی هست که دنبال رزولوشن 1080p و یا بالاتر هستند.

انتظاراتی که می‌توان از RTX 2060 جدید داشت

به زودی متوجه خواهیم شد که آیا RTX 2060 انویدیا با 12 گیگابایت VRAM واقعی است یا خیر، با توجه به اینکه تاریخ عرضه (فقط) در عرض یک و یا دو هفته است. انتظار نمی‌رود که نسخه جدید پردازنده گرافیکی به جز این افزایش رم، تغییرات دیگری داشته باشد.

هنگامی که VIK-on VRAM را در RTX 3070 دو برابر کرد، به ما نشان داد که با این ارتقا، بازی همچون Watch Dogs: Legion به طور قابل توجهی روان‌تر اجرا می‌شود، اما این بار، RTX 2060 تقویت‌شده با هیچ افزایش سرعتی در بازی مواجه نشد. با این حال، موددر 2060 را با 12 گیگابایت در استخراج رمزارز و بنچمارک Unigine Superposition آزمایش کرد و عملکرد تقریباً مشابهی با مدل 6 گیگابایتی خود پیدا کرد.

دو برابر شدن VRAM به 12 گیگابایت نیز ممکن است در برخی از بازی‌ها تفاوتی ایجاد نکند، اما عناوینی که نیاز به حافظه را سخت‌تر می‌کنند، بدیهی است که وقتی تنظیمات گرافیکی بیشتر می‌شوند، از فضای بیشتری بهره می‌برند. ظاهراً ممکن است در آینده نزدیک شاهد آزمایش‌های بیشتری بر روی این مدل DIY 2060 باشیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH