پردازنده‌های موبایل Intel Alder Lake-P اکنون در دسترس مشتریان قرار دارد

پردازنده‌های دسکتاپ Alder Lake-S اینتل در اوایل این ماه با سر و صدای زیادی به صحنه آمدند. اینتل توانست تاج بازی را از AMD با دو تا از بهترین CPU‌ها برای بازی (Core i9-12900K و Core i5-12600K) پس بگیرد و در عین حال از حافظه DDR5 و رابط PCIe 5.0 پشتیبانی کند. اینتل در توییتی اعلام کرد که پردازنده‌های موبایل Alder Lake-P آینده‌اش اکنون برای مشتریان ارسال می‌شوند تا در لپ‌تاپ‌هایشان جای بگیرند.

این شرکت جزئیات زیادی در مورد این نقطه عطف برای Alder Lake-P ارائه نکرد، اما در توییتی دیگر گفت: «به تیم‌های اینتل در سراسر جهان به دلیل تلاش و تعهدشان در ارائه این محصول تبریک می‌گوییم.»

گزارش شده است که در Alder Lake-P هر دو پیکربندی هسته اصلی در دسترس خواهد بود. SKUهای رده پایین دارای دو هسته Golden Cove Performance (P) و هشت هسته Gracemont Efficiency (E) خواهند بود و SKUهای سطح بالاتر ظاهرا دارای شش هسته P همراه با هشت هسته E خواهند بود. بنابراین، نتایج شایان این هستند که حداکثر توان Alder Lake-P در 14 هسته با 20 رشته و Alder Lake-S با 16 هسته و 24 رشته خواهد بود.

حدود دو هفته پیش، بنچمارک‌های اولیه پردازنده Core i7-12700H Alder Lake-P از طریق لپ‌تاپ‌های عرضه‌نشده Gigabyte Aero 5 XE و Hewlett-Packard Omen 17 در اینترنت لو رفت. در حالی که ما Alder Lake-S را با حافظه DDR4 و DDR5 محک زده‌ایم، هر دو سیستم با حافظه DDR4-3200 جفت شدند. طبق گزارش‌ها، این پردازنده دارای کلاک پایه 2.7 گیگاهرتز و کلاک توربو 4.6 گیگاهرتز است.

اعداد ارائه شده از عملکرد اولیه این نمونه‌ها نشان داد که Core i7-12700H نتوانست از نسل فعلی Core i7-11700H در عملکرد تک رشته‌ای Geekbench پیشی بگیرد. با این حال، این پردازنده در عملکرد چند رشته‌ای، پردازنده نسل پیشین خود و AMD Ryzen 7 5800H را در گرد و غبار پشت سرش رها کرد! البته، این‌ها معیارهای مصنوعی با سخت‌افزار بهینه‌نشده هستند، بنابراین ما علاقه‌مندیم ببینیم که سیستم‌های بهینه شده چه عملکردی با Alder Lake-P ارائه می‌دهند.

با شروع CES 2022 در اوایل ژانویه، احتمالاً به زودی اطلاعات بیشتری در مورد Alder Lake-P و ده‌ها لپ‌تاپ بازی ارسال شده از شرکای OEM اینتل خواهیم شنید که از این پردازنده‌ها استفاده خواهند کرد.

1 در مورد “پردازنده‌های موبایل Intel Alder Lake-P اکنون در دسترس مشتریان قرار دارد”

  1. آینده ی گوشی های هوشمند با ورود چیپ موبایل اینتل دگرگون میشه. بقیه شرکتا یاد میگیرن چطور بسازن!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH