چه زمانی نیاز به تعمیر کار برای تعمیر تلویزیون داریم؟

تعمیرات تلویزیون زمانی آغار می شود که شما با یکی از این مشکلات رایج تلویزیون مواجه شوید : تلویزیون روشن نمی شود، تلویزیون صدا دارد ولی تصویر ندارد، تلویزیون خاموش و روشن می شود، تصویر تلویزیون پرش دارد، تصویر تلویزیون تیره شده است و …

وقتی با یک ایراد در تلویزیون خود مواجه شدید در اولین اقدام باید مشخص کنید که آیا تلویزیون ایراد پیدا کرده و قطعات آن خراب شده است یا اینکه مشکل دیگری ایجاد شده است که باعث شده ما نتوانیم به درستی از دستگاه استفاده کنیم. اغلب افراد در این مورد دچار افراط و تفریط می شوند. مثلا به محض اینکه تلویزیون روشن نمی شود و بدون بررسی حتی سیم برق تلویزیون با مراکز تعمیر تلویزیون تماس میگیرند.

5 مشکل رایج تلویزیون ها :

  1. تلویزیون صدا دارد ولی تصویر ندارد.

راه حل: احتمالا بک لایت تلویزیون مشکل پیدا کرده و نیاز به کارشناس فنی است.

  1. ناگهان تلویزیون خاموش میشود.

این مشکل معمولا در تلویزیون های قدیمی اتفاق می افتد که مشکل از عمر بالای مین برد تلویزیون میباشد. تعمیرکاران بعد از تشخیص این مشکل به تعویض برد و تعمیر تلویزیون میپردازند.

  1. تلویزیون یا روشن نمیشود یا دیر روشن میشود.

این مشکل مربوط به پاور یا برد اصلی تلویزیون میباشد.

  1. تصویر تلویزیون مات است.

این مشکل معمولا مربوط به بک لایت و برد نلویزیون است که باید بعد از تشخیص، کارشناس به تعمیر آن بپردازد.

  1. کنترل تلویزیون از کار افتاده است.

کنترل تلویزیون بعد از تشخیص مشکل توسط کارشناس ، تعمیر میشود.

عیب یابی درست تلویزیون را چگونه انجام دهیم؟

ایراد دستگاه خود را شناسایی کنید. با جستجوی نام ایراد اطلاعات کاملی راجع به مشخصات ، علل بوجود آمدن و راههای تعمیر تلویزیون و رفع آن بدست آورید. ایرادها و خرابی های مختلف در برندهای مختلف تلویزیون معایب ظاهری متفاوتی ایجاد می کنند و نسبت به نوع قطعات مصرفی راه تعمیر آنها هم متفاوت است.

بعنوان نمونه ایراد بک لایت را مثال می‌زنیم که یکی از ایرادهای متداول در بین تلویزیون های ال ای دی است. به طور کلی ایراد بک لایت در تلویزیون های ال جی بیشتر باعث قطع شدن تصویر می‌شود و در تلویزیون های سامسونگ بیشتر به صورت تاریکی بخشی از تصویر ظاهر می‌شود. در تلویزیون های سونی اما اوضاع کاملا متفاوت است. تلویزیون های سونی به دلیل وجود عیب یاب داخلی وقتی دچار خرابی بخش بک لایت می‌شوند تلویزیون به صورت اتوماتیک خاموش شده و چراغ جلوی تلویزیون 6 بار چشمک می‌زند.

 

بهترین راهنمای تعمیر تلویزیون

 

در این نوشته سعی کردیم راهنمای کامل تعمیر تلویزیون را برای شما مشخص کنیم اما پر واضح است که بیان همه جزییات و نکاتی که ممکن است در پروسه تعمیر یک تلویزیون با آن برخورد کنیم در یک نوشته امکانپذیر نباشد. اما راه درست چیست؟

 

کارامدترین توصیه اینست که یک تعمیرکار تلویزیون خوب پیدا کنید و باقی قضایا را به او بسپارید. واقعیت اینست که اگر بخواهید با مراحل تعمیر یک تلویزیون همراه با جزییات آن آشنا شوید حداقل باید در حد یک تعمیرکار مبتدی اطلاعات کسب کنید و این نیازمند تحصیل الکترونیک و حداقل چند ماه کار عملی است.

یک تعمیرکار خوب، کاربلد و صادق را پیدا و انتخاب کنید . یک تعمیرکار خوب آنچه را که باید به شما میدهد. دستگاه را به دقت عیب یابی می کند قطعه فابریک انتخاب می کند. تعمیر تلویزیون و تعویض قطعات را آنطور که باید انجام می دهد. گارانتی دستگاه را بعهده می گیرد .پیشنهاد ما به شما مراجعه به تعمیر کاران رایان تیوی در تهران میباشد.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH