هواوی تولید انبوه اسمارت‌فون تاشو آینده خود را آغاز کرده است

بر اساس اعلام برخی منابع صنعتی، شرکت هواوی از ماه نوامبر تولید انبوه اسمارت‌فون تاشو نسل آینده خود را آغاز کرده است. این هندست با مدل تاشو گلکسی زد فلیپ 3 شرکت سامسونگ رقابت نموده و قیمت‌گذاری آن نیز در مقایسه با محصول سامسونگی احتمالا ارزان‌تر خواهد بود.

نشریه Electronic Times گزارش می‌دهد که شرکت Zhaoli Technology در جریان برگزاری یک همایش سرمایه‌گذاری طی روز 25 نوامبر (4 آذر ماه) اعلام کرده که تولید انبوه لولا برای اسمارت‌فون تاشو جدید یکی از مشتریان خود را آغاز نموده است. هزینه تولید این دستگاه جدید در مقایسه با مدل نسل قبلی آن عموما کمتر خواهد بود. بنابراین نرخ بازده درآمدی آن بیش‌تر است. اگرچه شرکت Zhaoli Technology به نام مشتری خود صریحا اشاره نکرده است؛ اما ناظران صنعتی معتقدند که این مشتری همان هواوی خواهد بود.

در حال حاضر تعداد برندهای عرضه کننده اسمارت‌فون‌های تاشو به بازار چندان زیاد نیست؛ بنابراین حدس زدن نام مشتری مورد اشاره کار دشواری نخواهد بود. با کمرنگ شدن اشتیاق مصرف‌کنندگان برای خریداری اسمارت‌فون‌های سبک‌وزن با رزولوشن بالا اکنون کمپانی‌های بزرگ توجه خود را بر توسعه گوشی‌های هوشمند تاشو متمرکز نموده‌اند. با توجه به فروش موفقیت‌آمیز اسمارت‌فون گلکسی زد فلیپ 3 سامسونگ، سایر شرکت‌ها از جمله هواوی نیز به روند تولید دستگاه‌های تاشو اختصاصی خود شتاب بیش‌تری داده‌اند.

با این‌حال علیرغم محبوبیت اسمارت‌فون‌های تاشو، این گجت‌ها به تازگی روانه بازار شده و بسیار گران‌قیمت هستند. قیمت‌گذاری این دستگاه‌ها غالبا 2 برابر اسمارت‌فون‌های معمولی است. بنابراین هنگامی‌که سامسونگ تصمیم گرفت تا اسمارت‌فون گلکسی زد فلیپ 3 را با قیمت‌گذاری ارزان در ماه آگوست امسال عرضه نماید؛ فروش این هندست ظرف مدت تنها 40 روز از مرز 1 میلیون دستگاه فراتر رفت.

بر اساس گزارشات، شرکت سامسونگ قصد دارد تا میزان نقل و انتقال گوشی‌های هوشمند تاشو خود را افزایش دهد. غول کره‌ای در صدد افزایش فروش دستگاه‌های تاشو خود از 7 میلیون به 13 میلیون واحد تا سال 2022 است. این رقم شامل 4 میلیون دستگاه گلکسی زد فولد و 9 میلیون گوشی گلکسی زد فلیپ خواهد بود. یکی از رقبای سامسونگ با نام هواوی به‌دلیل محدودیت‌های ناشی از روابط تنش‌آلود میان چین و ایالات‌متحده از رقابت در عرصه اسمارت‌فون‌های تاشو عقب افتاده است.

بر اساس اعلام موسسه DigiTimes Research میزان نقل و انتقال اسمارت‌فون‌های تاشو در جهان تا سال 2025 از مرز 100 میلیون دستگاه فراتر خواهد رفت. همچنین این رقم تا سال 2026 از مرز 150 میلیون دستگاه نیز تجاوز خواهد کرد. به گفته این موسسه تحقیقاتی در صورت پیوستن اپل به بازار گوشی‌های تاشو، آمار اعلام شده سریع‌تر از موعد مورد پیش‌بینی تحقق خواهند یافت.

اسمارت‌فون تاشو هواوی احتمالا امسال عرضه خواهد شد

گوشی تاشو جدید هواوی در اواخر سال جاری یا در سال آینده عرضه خواهد شد. شرکت‌های گوگل، شیائومی، اوپو و ویوو نیز در صدد عرضه مدل‌های تاشو جدید خود در آینده نزدیک هستند. بر اساس اعلام راس یانگ، کمپانی‌های هواوی و اوپو گوشی‌های هوشمند تاشو خود را در اواخر سال جاری عرضه خواهند کرد.

شرکت هواوی طی ماه میلادی جاری اقدام به عرضه اسمارت‌فون تاشو میت X2 Collector’s Edition کرد. این دستگاه با 12 گیگابایت رم، 512 گیگابایت حافظه‌داخلی و برچسب قیمتی 18999 یوانی (2974 دلاری) روانه بازار شد. هندست فوق مجهز به تراشه کایرین 9000 5G بوده و از 11 باند فرکانسی 5G پشتیبانی می‌کند. طیف باندهای فرکانسی مورد پشتیبانی با اسمارت‌فون هواوی میت 40 پرو 5G مطابقت دارد. در حال حاضر میت X2 Collector’s Edition قدرتمندترین گوشی پرچم‌دار 5G شرکت هواوی به‌شمار می‌رود.

2 در مورد “هواوی تولید انبوه اسمارت‌فون تاشو آینده خود را آغاز کرده است”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH