شیائومی به‌دنبال احداث کارخانه ساخت خودروهای برقی در شهر پکن است!

غول دنیای فناوری موسوم به شیائومی به سرعت در حال پیشرفت است. این کمپانی چینی در حال برنامه‌ریزی برای احداث کارخانه‌ای با ظرفیت تولید سالیانه 300 هزار خودرو در شهر پکن چین است. کارخانه جدید بر ساخت خودروهای برقی برای غول تولیدکننده اسمارت‌فون تمرکز نموده و با آغاز فعالیت خود نشان‌دهنده نقطه عطف جدیدی برای شیائومی خواهد بود. این خبر توسط دولت پکن اعلام شده و ظاهرا کارخانه مذکور در 2 فاز احداث خواهد شد.

شرکت‌های حوزه فناوری به شکل فزآینده‌ای سرگرم گسترش مدل کسب‌وکار خود برای تصرف قلمروهای پیش‌تر ناشناخته هستند و بازار خودروهای برقی (EV) از پتانسیل‌های مطلوبی در سطح جهانی برخوردار است. شیائومی نخستین شرکت فناوری نیست که ایده تولید خودروهای برقی را مطرح می‌کند؛ چرا که در این میان اپل، هواوی و چند شرکت دیگر نیز برای توسعه وسایل نقلیه الکتریکی خود برنامه‌ریزی نموده‌اند.

بر اساس اعلام یک منبع دولتی، مرکز تولید خودروهای برقی شیائومی از دفتر جدید این شرکت برای واحد جدید خودروی برقی و دفاتر فروش و تحقیقات در منطقه توسعه اقتصادی و فناوری پکن میزبانی می‌کند. بر اساس پیش‌بینی‌ها کارخانه جدید ساخت خودروهای برقی شیائومی تا سال 2024 فعالیت خود را آغاز خواهد کرد. همچنین کمپانی طی یک پنجره زمانی 10 ساله حداکثر 10 میلیارد دلار در این حوزه سرمایه‌گذاری خواهد کرد. این اقدام با هدف معرفی سریع کسب‌وکار جدید خودروهای برقی شیائومی به بازار جهانی عملی می‌شود.

نمایی از فروشگاه شیائومی

شیائومی در بخش‌هایی از مدل کسب‌وکار خود شاهد رشد بوده است و آمار منتشر شده از عملکرد بسیار قدرتمند اسمارت‌فون‌های شیائومی در بازار جهانی حکایت دارند. کمپانی چینی امیدوار است که ساختارها و فناوری‌های موجود به تسریع روند توسعه واحد خودروهای برقی جهت دستیابی به سودآوری پایدار و بازگشت سریع سرمایه‌های شرکت کمک کند.

3 در مورد “شیائومی به‌دنبال احداث کارخانه ساخت خودروهای برقی در شهر پکن است!”

  1. چرا عنوان خبر رو با علامت تعجب تموم کردید؟؟ به نظرتون از شیائومی بعید بود تو بازار خودرو هم فعال بشه؟!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH