سامسونگ در صدد اصلاح ساختار سازمانی خود و تمرکز بیش‌تر بر استعداد نخبگان است

گزارشات متعدد منتشر شده توسط خبرگزاری‌های کره‌ای نشان می‌دهند که سامسونگ روی بازنگری کامل ساختار سازمانی داخلی خود کار می‌کند. انتظار می‌رود که کمپانی با هدف بهبود برخی رویکردهای قدیمی خود دست به اصلاحات گسترده‌ای بزند. در واقع غول کره‌ای قصد دارد تا تحت رهبری مدیران جوان، عصر جدیدی از فعالیت خود را آغاز نماید.

لی جائه یونگ مسئولیت پیش‌برد این طرح خلاقانه را بر عهده دارد. بر اساس طرح جدید برخی موارد الزامی تعریف شده جهت تصدی پست‌های ارشد که احراز آن‌ها بعضا بین 8 تا 10 سال زمان می‌برد؛ لغو خواهند شد. بدین‌ترتیب نامزدهای استثنائی صرفا بر اساس عملکرد خود موفق به ارتقاء شغلی خواهند شد. این تصمیم احتمالا با هدف جوان‌سازی بدنه سازمانی سامسونگ اتخاذ شده است.

بعلاوه این طرح ابتکاری به کارمندان سامسونگ امکان می‌دهد تا عملکرد یکدیگر را به‌صورت متقابل ارزیابی نمایند. همچنین با هدف کاهش حالت رکود در شرکت، کارمندان پس از فعالیت در یک موقعیت شغلی خاص برای مدت 5 سال قادر به تغییر سمت کاری خود خواهند بود.

رتبه‌بندی کارمندان در شبکه داخلی به‌صورت کاملا ناشناس انجام می‌شود. بدین‌ترتیب تمامی افراد می‌توانند ایده‌های خود را به شکلی آزادانه و بدون ایجاد اختلافات سلسله مراتبی به اشتراک بگذارند.

بعلاوه در این طرح جدید، برنامه‌ای برای تبادل استعدادها پیش‌بینی شده است. این برنامه امکان فعالیت کارمندان در خارج از شرکت را فراهم می‌کند. سامسونگ در صدد افتتاح چندین دفتر ماهواره‌ای در شهرهای بزرگ است؛ اقدامی که زمینه فعالیت از راه دور کارمندان در فضایی خارج از حالت یکنواخت دفتر کار را فراهم می‌کند. نهایتا در چیدمان مدیران اجرایی داخلی نیز تغییراتی اعمال خواهد شد. گزارش این تحولات به‌زودی توسط سامسونگ منتشر می‌شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH