نامه وزیر ارتباطات به مجلس در رابطه با طرح صیانت

دیروز، کمیسیون مشترک طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی، نهمین جلسه خود را برگزار کرد. در این جلسه، نمایندگانی از وزارت ارتباطات، صداوسیما، مرکز پژوهش‌های مجلس، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، اتاق بازرگانی، کمیسیون کسب و کارهای دانش‌بنیان و مرکز ملی فضای مجازی حضور داشتند.

بنابر گفته محسن زنگنه، نماینده مجلس و عضو کمیسیون برنامه و بودجه، دو هفته پیش، عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات، نامه‌ای را در رابطه با طرح صیانت برای کمیسیون مشترک این طرح در مجلس شورای اسلامی، ارسال کرده بود و در آن نامه خواهان افزودن پیشنهاداتی به این طرح شده بود؛ اما هیئت رئیسه کمیسیون از صحبت کردن درباره این نامه امتناع کرده بودند.

زنگنه ادامه داد: از آن‌جایی که در نهایت دولت قرار است این طرح را اجرا کند، لازم است نظرات و پیشنهادات دولت در رابطه با این طرح، اعمال شود. چرا که بنابر نامه دریافت شده از وزیر ارتباطات، از نظر دولت ایرادات بسیاری به برخی بندها و مواد طرح وارد است.

رضا تقی‌پور انوری، رئیس کمیسیون مشترک طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی، در پاسخ به زنگنه گفت: بنا داشتیم در جلسه امروز در رابطه با نامه وزیر ارتباطات صحبت کنیم و مطمئن باشید که به این موضوع توجه خواهیم کرد.

تقی‌پور در رابطه با متن نامه وزیر ارتباطات افزود: در این نامه آمده است که باید نظرات مردم و کسب‌وکارها در رابطه با این طرح اعمال شود.

سید علی یزدی خواه، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز در این باره گفت: وزیر ارتباطات اعلام کرده است که یک پیش‌نویس در رابطه با طرح صیانت آماده کرده‌ایم و این پیش‌نویس با طرح مجلس، ۳۰ درصد تفاوت دارد و مایلیم این پیش‌نویس بررسی شود و در طرح مجلس ادغام شود.

در نهایت، با موافقت اکثریت اعضای کمیسیون، طرح به مرکز پژوهش‌های مجلس ارجاع داده شد تا بررسی‌های بیشتر بر روی آن صورت گیرد و نظرات دولت روی آن اعمال شود.

روند بررسی طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی همچنان ادامه دارد و آخرین اخبار مربوط به آن‌ را در آی‌تی‌رسان به اطلاع شما خواهیم رساند.

1 در مورد “نامه وزیر ارتباطات به مجلس در رابطه با طرح صیانت”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH