لیست برندهایی که گوشی‌های هوشمند خود را به اسنپدراگون 8 نسل 1 مجهز خواهند کرد منتشر شد

در اوایل هفته‌ جاری، کمپانی کوالکام از جدید‌ترین تراشه‌ پرچم‌دار خود موسوم به اسنپدراگون 8 نسل 1 پرده برداشت. پس از معرفی این محصول، تعدادی از برند‌های تولید کننده گوشی‌های هوشمند اعلام نموده‌اند که اسمارت‌فون‌های پرچم‌دار و ممتاز خود را به تراشه‌ جدید شرکت کوالکام مجهز خواهند کرد. در این مطلب از وب‌سایت آی‌تی‌رسان نگاهی خواهیم داشت به شرکت‌هایی که دستگاه‌های پرچم‌دار خود را با این پردازنده‌ جدید روانه بازار خواهند کرد.

کمپانی کوالکام اعلام نموده است که طراحی و خصوصیات نسل اول اسنپدراگون 8 از جنبه‌های مختلفی پیشرفت‌ها و بهبود‌هایی داشته است. این تراشه در مواردی نظیر قابلیت اتصال 5G، سنسور‌های دوربین، هوش مصنوعی، بازی، صدا و امنیت ارتقا یافته است. گفتنی است که تراشه‌ جدید کمپانی کوالکام با استفاده از فناوری 4 نانومتری تولید شده و دارای جدید‌ترین معماری شرکت آرم با نام v9 است.

درحالی که تراشه‌ نسل گذشته این شرکت، یعنی اسنپدراگون 888 با فناوری 5 نانومتری تولید شده بود. تراشه‌ اسنپدراگون 8 نسل اول، یک پردازنده هشت هسته‌ای است که بر اساس ادعای کوالکام تا 20 درصد عملکرد بهتری ارائه نموده و تا 30 درصد نیز بهره‌وری مصرف انرژی را بهبود می‌بخشد.

برند‌های استفاده کننده از تراشه‌ اسنپدراگون 8 نسل 1

با معرفی چیپست پرچم‌دار جدید شرکت کوالکام، تعدادی از کمپانی‌های سازنده گوشی‌های هوشمند، در حساب خود در رسانه‌های اجتماعی اعلام داشته‌اند که گوشی‌های هوشمند جدید خود را همراه با این تراشه معرفی خواهند کرد. در میان این برند‌ها، شرکت شیائومی یکی از نخستین برند‌هایی محسوب می‌شود که اسمارت‌فون‌های جدید خود را به این چیپست مجهز می‌کند.

چیپست اسنپدراگون 8 نسل 1

شایان ذکر است که شرکت‌های دیگری همانند ریلمی و موتورولا نیز تأیید کرده‌اند که یکی از اولین پذیرندگان این تراشه جدید خواهند بود. در ادامه‌ این مطلب نگاهی خواهیم داشت به تمام برند‌هایی که گوشی‌های پرچم‌دار خود را همراه با تراشه‌ اسنپدراگون 8 نسل 1 عرضه خواهند نمود.

1. شیائومی

مدت کوتاهی پس از پرده‌برداری کوالکام از تراشه‌ جدید خود، غول چینی دنیای فناوری در حساب توییتر ویدیو کوتاهی را به اشتراک گذاشت که چیپست اسنپدراگون 8 نسل 1 را به تصویر می‌کشید. کمپانی شیائومی با انتشار این ویدئو تلویحا تصدیق نمود که نسل آینده‌ گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار خود موسوم به سری شیائومی 12 را همراه با تراشه‌ اسنپدراگون 8 نسل اول معرفی خواهد کرد.

بر اساس شایعات و گزارشات اولیه، این برند نخستین شرکتی خواهد بود که گوشی هوشمند جدید خود را همراه با تراشه‌ اسنپدراگون 8 نسل 1 عرضه می‌کند. با این حال، گزارش‌های دیگری نیز انتشار یافته که نشان می‌دهند این شرکت در زمره اولین برند‌هایی قرار دارد که از تراشه‌ مذکور استفاده خواهد کرد. چراکه برخی از شرکت‌ها پیش‌تر تاریخ عرضه‌ محصول جدید خود را اعلام داشته و تنها چند روز دیگر تا رویداد معرفی محصولات آن‌ها باقی مانده است.

البته می‌توان از خبر فوق این‌گونه استنباط نمود که احتمالا شیائومی نخستین برندی خواهد بود که محصول خود را به بازار عرضه نموده و در دسترس کاربران قرار خواهد داد. بنابراین می‌توان فرض نمود که مقصود شیائومی از اعلام نام خود به عنوان نخستین برند مجهز به پردازنده‌ جدید کوالکام، صرفا در تاریخ معرفی محصول این شرکت خلاصه نشده و این شرکت می‌تواند نخستین برندی باشد که زودتر از سایر برند‌ها گوشی هوشمند خود را به همراه تراشه‌ جدید اسنپدراگون 8 نسل 1 روانه بازار می‌سازد.

خصوصیات سری 12 شیائومی

طبق شایعات منتشر شده، انتظار می‌رود که سری 12 شیائومی از یک صفحه نمایش خمیده امولد با نرخ نو‌سازی 120 هرتز برخوردار باشد. همچنین گفته می‌شود که این سری به یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی در پنل پشتی دستگاه مجهز بوده و از فناوری شارژ سریع 100 وات پلاس نیز پشتیبانی می‌کند. همانطور که پیش‌تر اشاره شد، سری شیائومی 12 در تاریخ 12 دسامبر رونمایی خواهد شد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این سری، طی روز‌های آینده با آی‌تی‌رسان همراه باشید.

2. موتورولا

کمپانی موتورولا نیز در حال آماده شدن برای عرضه‌ نسل بعدی گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار خود بوده است که این اسمارت‌فون‌ها سری Edge X30 نام دارند. طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، سری جدید شرکت موتورولا به‌طور رسمی در تاریخ 9 دسامبر سال جاری میلادی معرفی خواهد شد. تاریخ رونمایی از این محصول نشان می‌دهد که موتورولا احتمالا اولین برندی لقب خواهد گرفت که از گوشی هوشمندی با اسنپدراگون 8 نسل 1 رونمایی خواهد کرد.

شایعات حاکی از آن است که این دستگاه از یک نمایشگر اولد 6.67 اینچی با وضوح فول اچ‌دی پلاس بهره‌مند است که این نمایشگر از فرکانس 144 هرتز پشتیبانی می‌کند. افزون بر این، کمپانی موتورولا در پنل پشتی سری جدید خود یک ماژول دوربین سه‌گانه جای داده که یک دوربین 50 مگاپیکسلی طلایه‌دار این ماژول خواهد بود.

3. اوپو

مشابه شیائومی، یکی دیگر از برند‌های چینی یعنی شرکت اوپو نیز در رسانه‌ توییتر اعلام داشت که گوشی هوشمند آینده‌ خود را به همراه چیپست جدید معرفی شده توسط کوالکام، رونمایی خواهد کرد. متأسفانه این برند چینی تنها به اعلام این خبر که گوشی هوشمندی با اسنپدراگون 8 نسل 1 عرضه خواهد کرد، بسنده نموده و جزئیات دقیق‌تری در خصوص این دستگاه فاش نکرده است.

گفته می‌شود که گوشی هوشمند آینده‌ اوپو اسمارت‌فونی موسوم به Find X4 Pro خواهد بود که قرار است در سه ماهه اول سال 2022 روانه بازار شود. به عبارت دیگر، این گوشی هوشمند نیز جزو اولین گروه از دستگاه‌هایی خواهد بود که از این چیپست جدید بهره خواهد برد.

4. وان‌پلاس

کمپانی وان‌پلاس در روز اول دسامبر سال جاری پست جدیدی را در حساب رسمی خود در رسانه‌ Weibo (یک وب‌سایت میکروبلاگینگ چینی) به اشتراک گذاشت. این شرکت در رسانه‌های اجتماعی رسماً اعلام نمود که نسل جدید گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار خود را به تراشه سری اسنپدراگون ۸ مجهز خواهد نمود.

اگرچه وان‌پلاس جزئیات دقیق‌تری در مورد پرچم‌داران جدید خود فاش نکرد، اما برطبق شایعات انتظار می‌رود که این دستگاه‌ها، همان سری وان‌پلاس 10 باشند. شایعه شده است که این سری دارای صفحه نمایش امولد خمیده با رزولوشن کواد اچ‌دی پلاس با نرخ نو‌سازی 120 هرتز بوده و همراه با حافظه‌ رم نوع LPDDR5 و حافظه‌ ذخیره‌سازی نوع UFS 3.1 عرضه خواهد شد. گفته می‌شود که سری جدید گوشی‌های هوشمند کمپانی وان‌پلاس در سه ماهه‌ نخست سال آینده معرفی خواهند شد.

5. ریلمی

اسمارت‌فون ریلمی GT 2 Pro، که به عنوان گوشی هوشمند پرچم‌دار سال 2022 این برند شناخته شده است، با تایید رسمی کمپانی ریلمی از سری جدید اسنپدراگون 8 بهره خواهد برد. انتظار می‌رود که این گوشی هوشمند از یک نمایشگر سوپر امولد با نرخ نو‌سازی 120 هرتز برخوردار بوده و یک بریدگی در قسمت فوقانی این نمایشگر میزبان دوربین سلفی دستگاه باشد.

همچنین حسگر اثر انگشت این دستگاه نیز در زیر نمایشگر آن تعبیه شده است. ماژول دوربین گوشی مذکور شامل یک سنسور اصلی 108 مگاپیکسلی، یک لنز التراواید 8 مگاپیکسلی و یک سنسور سوم 5 مگاپیکسلی خواهد بود. طبق اطلاعاتی که پیش‌تر منتشر شده است، دوربین سلفی این اسمارت‌فون یک لنز 32 مگاپیکسلی است که در قسمت جلویی دستگاه قرار گرفته است.

6. ویوو

پس از برگزاری رویداد فناوری اسنپدراگون، کمپانی ویوو نیز طی اطلاعیه‌ای در حساب خود در رسانه‌ Weibo، از برنامه‌ریزی خود جهت عرضه‌ گوشی‌های هوشمند جدیدی به همراه تراشه‌ سری اسنپدراگون 8 پرده برداشت. اگرچه تاکنون جزئیات مبسوط و دقیق‌تری در خصوص محصولات جدید این کمپانی منتشر نشده، اما می‌توان انتظار داشت که تراشه‌ جدید کمپانی کوالکام در سری گوشی‌های هوشمند Nex 4 ،X80 پرو و X80 پرو پلاس مورد استفاده قرار گیرد. از سوی دیگر، iQOO اعلام کرده است که پرچم‌دار نسل بعدی آن‌ها نیز از این پردازنده‌ جدید بهره خواهد برد. گفته می‌شود که تراشه‌ اسنپدراگون 8 نسل 1، در گوشی‌های هوشمند سری iQOO 9 به کار گرفته خواهد شد.

7. سایر برند‌ها

افزون بر برند‌های فوق‌الذکر، تعدادی از برندهای دیگر نیز به دنبال عرضه محصولات برتر خود با تراشه‌ جدید کمپانی کوالکام هستند. از جمله این برند‌ها و پرچم‌داران آن‌ها می‌توان به کمپانی آنر با سری مجیک 4، شرکت سامسونگ با سری گلکسی S22، برند ردمی با سری K50، نوبیا با سری Z40، بلک شارک با سری بلک شارک 5 , شرکت ZTE با سری آکسون 40 اشاره نمود. حتی کمپانی‌های ردمجیک، شارپ و سونی نیز در نظر دارند که محصولات جدید خود را به تراشه‌ جدید کوالکام مجهز نمایند. به خاطر داشته باشید که عرضه‌ تعدادی از دستگاه‌های فوق‌الذکر، توسط شرکت سازنده به طور رسمی تایید نشده و تنها بر اساس حدس‌ها و شایعات اولیه از آن‌ها نام برده‌ایم.

البته با توجه به اینکه برند‌ها و کمپانی‌های سازنده‌ گوشی‌های هوشمند معمولا پرچم‌داران جدید خود را به آخرین و جدیدترین نسل از تراشه‌های اسنپدراگون مجهز می‌کنند، انتظار می‌رود که به زودی تایید رسمی اخبار فوق توسط این شرکت‌ها اعلام شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH