کمیسیون تجارت فدرال از انویدیا به‌دلیل تلاش برای خرید کمپانی ARM شکایت کرد

شرکت انویدیا طی یکی از جدیدترین اقدامات جاه‌طلبانه خود برای خریداری کمپانی ARM تلاش می‌کند. کمیسیون تجارت فدرال ایالات‌متحده (FTC) در راستای مقابله با عملی شدن برنامه خرید 40 میلیارد دلاری کمپانی بریتانیایی طراح تراشه از شرکت انویدیا شکایت کرده است. FTC استدلال می‌کند که این اقدام مانعی برای نوآوری به‌شمار رفته و ادغام شرکت‌های انویدیا و ARM موجب نابودی فضای رقابت و خلاقیت خواهد شد.

بعلاوه کمیسیون تجارت فدرال معتقد است که انویدیا در زمینه دسترسی به اطلاعات حساس از مزایای ناعادلانه نسبت به رقبایی نظیر سامسونگ، کوالکام و اپل برخوردار است؛ زیرا این شرکت‌ها به الگوهای طراحی تراشه تحت مالکیت کمپانی ARM احتیاج دارند.

هالی ودووا؛ مدیر دفتر رقابت در کمیسیون تجاری فدرال خاطرنشان کرد: “FTC به منظور جلوگیری از تحقق بزرگ‌ترین ادغام در تاریخ صنعت تراشه‌های نیمه‌هادی و ممانعت از سرکوب نوآوری برای فناوری‌های نسل آینده از انویدیا شکایت می‌کند. قرارداد پیشنهادی به یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های سازنده تراشه امکان می‌دهد تا کنترل فناوری محاسباتی و طرح‌های مورد نیاز شرکت‌های رقیب برای توسعه تراشه را به‌طور کامل در دست بگیرد.”

در ابتدا انتظار می‌رفت که فرآیند ادغام شرکت‌های انویدیا و ARM حدودا 18 ماه زمان برده و به بیان دقیق‌تر در ماه مارس سال 2022 به پایان برسد؛ اما اکنون به‌نظر می‌رسد که این سناریو عملی نخواهد شد. FTC پیش‌بینی می‌کند که روند دادرسی اداری در روز 9 آگوست 2022 (18 مرداد 1401) آغاز شود.

در ادامه انویدیا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که این شرکت کماکان تلاش می‌کند تا به همگان نشان دهد که این معامله به نفع صنعت و ترویج فضای رقابتی مطلوب خواهد بود. بعلاوه انویدیا بار دیگر به برنامه‌های خود برای حفظ مدل آزاد مجوزهای ARM اشاره نموده و ادعا می‌کند که این موضوع فرصت‌های بیش‌تری را در اختیار شرکت‌هایی قرار می‌دهد که از طرح‌های مبتنی بر مجوز شرکت ARM استفاده می‌کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH