اینتل به‌دنبال تعمیق روابط خود با TSMC برای تولید تراشه‌های 3 نانومتری است

شرکت اینتل ظاهرا به‌دنبال تعمیق روابط خود با کمپانی تایوانی TSMC است. اینتل با هدف اطمینان از دسترسی ایمن به فناوری تولید تراشه‌های 3 نانومتری و جلوگیری از هرگونه درگیری با کمپانی سازنده آی‌فون در صدد گسترش روابط خود با TSMC است.

بر اساس گزارش نشریه Digitimes (به نقل از وبسایت MacRumors) کمپانی آمریکایی تولیدکننده تراشه به‌دنبال تضمین دسترسی خود به فناوری پیشرفته 3 نانومتری بزرگ‌ترین تولیدکننده قراردادی نیمه‌هادی در جهان است. بر اساس گزارشات پیشین، کمپانی تایوانی تولیدکننده تراشه روند تولید آزمایشی فرآیند 3 نانومتری خود را پیش‌تر آغاز کرده و مرحله تولید انبوه نیز در 3 ماهه چهارم سال آینده شروع خواهد شد. به عبارت دیگر شرکت اپل در آی‌فون‌ها و کامپیوترهای مک سال 2023 خود احتمالا از این فناوری بهره‌برداری خواهد کرد.

بر اساس گزارشات، اینتل در راستای تعمیق روابط خود با TSMC قصد دارد تا تعدادی از مدیران رده بالای خود را جهت بازدید از این شرکت در اواخر ماه جاری به تایوان اعزام نماید. این مدیران در خصوص فناوری تراشه‌های 3 نانومتری و ظرفیت تولید آن‌ها به بحث و تبادل نظر خواهند پرداخت.

بعلاوه اینتل از طریق توسعه روابط خود با TSMC می‌تواند سهم خود از ظرفیت تولید تراشه‌های 3 نانومتری توسط این برند تایوانی را افزایش دهد. همچنین این روابط نزدیک‌تر به اینتل کمک می‌کند تا از هرگونه درگیری احتمالی با یکی از مشتریان مهم TSMC یعنی اپل فاصله بگیرد.

در حال حاضر جدیدترین تراشه اپل از فرآیند پیشرفته 5 نانومتری کمپانی TSMC استفاده می‌کند. این تراشه در تعدادی از محصولات اپل مانند مک، آی‌پد و آی‌فون به‌کار گرفته می‌شود. به‌نظر می‌رسد که با عرضه فناوری 3 نانومتری، شرکت اپل با اولویت بالاتر نسبت به سایر مشتریان قادر به استفاده از این فرآیند پیشرفته جهت ساخت تراشه خواهد بود. بنابراین با توجه به استمرار مشکل کمبود نیمه‌هادی در جهان، رویکرد اخیر اینتل چندان مایه تعجب نخواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH